AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Barnet mitt på 1,5 år får regelmessig feber, og jeg synes det er så ofte. Han går i barnehagen, startet oktober i fjor. Det er feber hver måned ofte flere ganger, og ganske høy feber. 38, 39 og 40, med snørr og slimhoste. Jeg blir så bekymret, redd for feberkramper og alt som følger med. Jeg vet det ikke er farlig, og at disse barnehagebarna er mye syke første året spesielt. Men det var da voldsomt! Det er jo helt grusomt for disse små, og jeg lurer egentlig på om dette er så vanlig? Å være så syk, så ofte. Må man bare stå i det, eller kan jeg gjøre noe for å unngå eller hjelpe han til å være mindre syk. (Er nøye med hygiene selvfølgelig) Anonymkode: 579d3...7e0
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Skrevet 19. mars Spiller ingen rolle hva du gjør. Folk sender syke barn i bhg. Masse bakterier og dritt hele tiden. Folk gir rett og slett fanen.. De spiser,tar pp og leker med samme leker som de syke der. Derfor hadde jeg de hjemme og. For så jo det at de fleste var mer hjemme med syke barn enn de var i bhg første årene. Anonymkode: ad12c...001
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Skrevet 19. mars Flere ganger i mnd: sikker på att det ikke egentlig er en lang infeksjon? 38 er ikke høy feber for små barn… og med mindre barnet hatt feberkramper så trenger du ikke uroe deg. Anonymkode: 544fe...fde
Yuvia Skrevet 19. mars #4 Skrevet 19. mars Barnet mitt hadde vel 123 sykedager et år. Minst. andre barnet hadde vel en 30-40 dager syk en høst/vinter/vår. nå virker de til å endelig bli bedre da og vært frisk i over et år.det er umulig å stå imot dessverre. Noen får mer enn andre også.
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Skrevet 19. mars Første året i barnehagen er intenst. Begge mine har vært mye syke. Eldste hadde hyppige lungebetennelser og bronkitt infeksjoner og minste hadde ørebetennelse flere ganger i måneden som måtte behandles med antibiotika. Uansett hva vi gjorde hadde det ingen effekt på mengden sykdom. Anonymkode: f2daa...37e
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Skrevet 19. mars Jeg hadde periodisk febersyndrom som liten. 3-5 dager hver eneste måned med oppmøte 40 i feber. Kom like brått hver gang, og forsvant like brått igjen. Hos meg var der så regelmessig at de kunne skrive det i kalenderen på forhånd. Jeg vokste det av meg, men var nok et styr for mine foreldre. Når det er sagt, da min første begynte i barnehagen så gikk det 7mnd før det hadde ei full uke der. Det var sykdom på sykdom på sykdom. Lite syk senere da, heldigvis. Anonymkode: 97c40...a70
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Skrevet 19. mars Er sånn for mange i barnehage, ja. De presses inn på lite areal med en haug med unger med en enorm kontaktflate tilsammen, hvor noen sendes med paracett så mamma og pappa kan slave begge to. Er ikke naturlig for fem flate øre. Et absurd prosjekt som startet på 80-tallet, og som vi nå er fanget av. Anonymkode: 61628...55f 2
kjærring Skrevet 20. mars #9 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 20.18): Barnet mitt på 1,5 år får regelmessig feber, og jeg synes det er så ofte. Han går i barnehagen, startet oktober i fjor. Det er feber hver måned ofte flere ganger, og ganske høy feber. 38, 39 og 40, med snørr og slimhoste. Jeg blir så bekymret, redd for feberkramper og alt som følger med. Jeg vet det ikke er farlig, og at disse barnehagebarna er mye syke første året spesielt. Men det var da voldsomt! Det er jo helt grusomt for disse små, og jeg lurer egentlig på om dette er så vanlig? Å være så syk, så ofte. Må man bare stå i det, eller kan jeg gjøre noe for å unngå eller hjelpe han til å være mindre syk. (Er nøye med hygiene selvfølgelig) Anonymkode: 579d3...7e0 Første halvåret til jenta mi hadde vi rundt 90 sykedager. Med x antall telefoner til legevakt og legebesøk. Snørr, hoste, forkjølelse, influensa, RS virus, 3 barnesykdommer på rappen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå