GĂ„ til innhold

Overgangsalder betyr slutt for sexlivet, ja eller nei?

AnonymBruker

Sexlivet slutt ved overgangsalder   

47 stemmer

1. 1. Sexlivet slutt ved overgangsalder

• Ja _kvinne
      9
    • Ja -mann
      5
    • Nei-kvinne
      21
    • Nei-mann
      12
    • FĂžler det hos min partner-kvinne
      0
    • FĂžler det hos min partner-mann
      2

Anbefalte innlegg

Bare for Ä fÄ avklart . Tenker begge kjÞnns overgangsaldre

Anonymkode: 45f99...b29

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Fþler ikke det selv, bare lurer. Er mann 😁

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg fÞler ikke for Ä fly rundt pÄ byen eller Ä vÊre pÄ datingapper for Ä fÄ pult, sÄ hos meg er det ja, selv om jeg egentlig Þnsker Ä ha et sexliv. Jeg orker bare ikke. 

Anonymkode: fa391...33a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nÄ):

Hos oss ble det mer ny-start.

Anonymkode: 15de7...330

SĂ„ bra!

Anonymkode: 3e769...19e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ikke her i huset. Begge friske og i god form, voksne barn som har flyttet hjemmefra. Stor sexlyst fremdelesđŸ„°

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Usikker pÄ hva spÞrsmÄlet er her egentlig, men jeg har personlig null interesse seksuelt for kvinner som har nÄdd overgangsalderen.

Anonymkode: 26ebe...e4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Usikker pÄ hva spÞrsmÄlet er her egentlig, men jeg har personlig null interesse seksuelt for kvinner som har nÄdd overgangsalderen.

Hva er grunnen til det?

Anonymkode: 3038e...559

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tenker vel at det er om man kan ha/hat lyst til Ä ha et sexliv da. Foretrekker kvinner pÄ min egen alder, sÄ er et tema

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker vel at det er om man kan ha/hat lyst til Ä ha et sexliv da. Foretrekker kvinner pÄ min egen alder, sÄ er et tema

Lyst til Ă„ et sexliv? Tror det er mange kvinner som har et aktivt sexliv.

At man ikke har sex i overgangsalderen tror jeg er en myte. 

Anonymkode: 3038e...559

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

M60 gift med K64, vi puler regelmessig 1 til 3 ganger i uka!

Anonymkode: 9a1aa...27a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg fÞler ikke for Ä fly rundt pÄ byen eller Ä vÊre pÄ datingapper for Ä fÄ pult, sÄ hos meg er det ja, selv om jeg egentlig Þnsker Ä ha et sexliv. Jeg orker bare ikke. 

Anonymkode: fa391...33a

Akkurat sÄnn fÞler jeg det og. Siden jeg er singel gÄr det bra, men hadde jeg vÊrt i ett forhold hadde det vÊrt verre. Det er dÞdt der nÄ. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Nei, men det har jo unektelig medfÞrt noen mindre utfordringer som vi mÄ lÞse. 

1. Lettere tÞrre slimhinner, og dermed ogsÄ lettere Ä fÄ svie/klÞe nedentil om vi ikke bruker glid. Dette har vi lÞst ved Ä bruke glid ved sex, og at jeg ogsÄ har fÄtt kremer jeg kan smÞre meg med generelt. TÞrrhet/svie/klÞe pÄvirker selvfÞlgelig lyst og nytelse ved sex, sÄ en bevissthet rundt dette og gode rutiner pÄ Ä komme i forkant av Ä gÄ svie/klÞe er viktig. Dog ikke vanskelig. MÄ bare innarbeides godt. 

2. Jeg fÞler innimellom at klitoris er nummen pÄ en mÄte jeg aldri har opplevd tidligere. Dette er ved bÄde onanering og sex, og medfÞrer at ting kan ta litt mer tid enn jeg og vi har vÊrt bortskjemt med. Dette medfÞrer at vi iallefall innimellom mÄ gi meg mer tid pÄ Ä oppnÄ orgasme, og tilpasse oss hva som gir mest utbytte. Klitoris virker, men virker liksom tregere enn tidligere. Jeg hÄper dette er midlertidig, men det stÄr ikke til hinder for Ä ha deilig sex egentlig. Vi mÄ bare roe ned mer enn vi trengte Ä ta hensyn til slikt tidligere. 

Jeg har heldigvis partner som er opptatt av at vi begge nyter sex, og jeg har ikke problemer med Ă„ utrykke hva jeg trenger, sĂ„ vi bare kommuniserer greit rundt dette og tilpasser oss. Å huske pĂ„ krem ditt og datt er ikke fullstendig innarbeidet ennĂ„, sĂ„ innimellom har jeg fĂ„tt litt svie/klĂže/ubehag, men hĂ„per jeg fĂ„r bedre rutiner pĂ„ dette, for sexlyst blir selvfĂžlgelig pĂ„virket av klĂže/svie/ubehag, men det er jo ikke nĂždvendig Ă„ fĂ„ det, sĂ„ rutiner rundt dette mĂ„ jeg fĂ„ innarbeidet bedre. Bare jeg klarer Ă„ holde slikt borte stĂ„r ikke ny fase i livet i veien for at vi har sex. Nesten som vanlig. 

I hans overgangsalder ble han nesten manisk angÄende sex. Overseksuell pÄ en mÄte som ikke opplevdes helt ok for meg. Litt panikk angÄende at han fÞlte pÄ at han ikke virket nÞyaktig som tidligere, og han "lÞste" dette ved Ä gire seg selv opp seksuelt med tanker, prat og "grabbing". Helt Êrlig oppfÞrte han seg som seksualiserte grisegubber, og ekkelt pÄtrengende i ord og handlinger. Min greie og anstendige mann ble i ord, blikk og handlinger en slik mann jeg fra jeg var ung kvinne har funnet ekkel og skremmende. Liksom manisk og desperat opptatt av sex. Tok bort resten av ham. Fra STIRRING pÄ kroppen til tilfeldige  kvinner, til Ä kommentere alt pÄ tv seksuelt (ikke lenger se nyheter, men kun pÄ kvinner i skjermbildet), til Ä ikke lenger gi meg en intim deilig berÞring nÄr vi sto ved hverandre, men grabbe og krafse rundt pÄ kroppen min. 

Det gikk heldigvis over, og han landet etterhvert trygt i at det hadde skjedd litt endringer i kroppen hans. Ikke engang store endringer. Fra at han gjerne kunne hatt sex hver dag, og mÄtte innimellom ta hensyn til at jeg ikke orket det, ble sex litt mer et overskuddsfenomen for ham ogsÄ. Hvilket egentlig ikke pÄvirket vÄr hyppighet. Vi hadde og har sex 3- 5 ganger i uka, og innimellom daglig ved ferier. Vi hadde og har bare sex nÄr begge to Þnsker det. 

Anonymkode: ddebd...c41

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Pingvinen skrev (34 minutter siden):

Akkurat sÄnn fÞler jeg det og. Siden jeg er singel gÄr det bra, men hadde jeg vÊrt i ett forhold hadde det vÊrt verre. Det er dÞdt der nÄ. 

Hadde du vÊrt i forhold, hadde du kanskje fÄtt noe lyst? Ikke vet jeg, bare et forslag

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...