Gå til innhold

Overgangsalder betyr slutt for sexlivet, ja eller nei?

AnonymBruker

Sexlivet slutt ved overgangsalder   

41 stemmer

1. 1. Sexlivet slutt ved overgangsalder

• Ja _kvinne
      8
    • Ja -mann
      5
    • Nei-kvinne
      17
    • Nei-mann
      11
    • Føler det hos min partner-kvinne
      0
    • Føler det hos min partner-mann
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare for å få avklart . Tenker begge kjønns overgangsaldre

Anonymkode: 45f99...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Føler ikke det selv, bare lurer. Er mann 😁

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler ikke for å fly rundt på byen eller å være på datingapper for å få pult, så hos meg er det ja, selv om jeg egentlig ønsker å ha et sexliv. Jeg orker bare ikke. 

Anonymkode: fa391...33a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hos oss ble det mer ny-start.

Anonymkode: 15de7...330

Så bra!

Anonymkode: 3e769...19e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her i huset. Begge friske og i god form, voksne barn som har flyttet hjemmefra. Stor sexlyst fremdeles🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Usikker på hva spørsmålet er her egentlig, men jeg har personlig null interesse seksuelt for kvinner som har nådd overgangsalderen.

Anonymkode: 26ebe...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Usikker på hva spørsmålet er her egentlig, men jeg har personlig null interesse seksuelt for kvinner som har nådd overgangsalderen.

Hva er grunnen til det?

Anonymkode: 3038e...559

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tenker vel at det er om man kan ha/hat lyst til å ha et sexliv da. Foretrekker kvinner på min egen alder, så er et tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker vel at det er om man kan ha/hat lyst til å ha et sexliv da. Foretrekker kvinner på min egen alder, så er et tema

Lyst til å et sexliv? Tror det er mange kvinner som har et aktivt sexliv.

At man ikke har sex i overgangsalderen tror jeg er en myte. 

Anonymkode: 3038e...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

M60 gift med K64, vi puler regelmessig 1 til 3 ganger i uka!

Anonymkode: 9a1aa...27a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg føler ikke for å fly rundt på byen eller å være på datingapper for å få pult, så hos meg er det ja, selv om jeg egentlig ønsker å ha et sexliv. Jeg orker bare ikke. 

Anonymkode: fa391...33a

Akkurat sånn føler jeg det og. Siden jeg er singel går det bra, men hadde jeg vært i ett forhold hadde det vært verre. Det er dødt der nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men det har jo unektelig medført noen mindre utfordringer som vi må løse. 

1. Lettere tørre slimhinner, og dermed også lettere å få svie/kløe nedentil om vi ikke bruker glid. Dette har vi løst ved å bruke glid ved sex, og at jeg også har fått kremer jeg kan smøre meg med generelt. Tørrhet/svie/kløe påvirker selvfølgelig lyst og nytelse ved sex, så en bevissthet rundt dette og gode rutiner på å komme i forkant av å gå svie/kløe er viktig. Dog ikke vanskelig. Må bare innarbeides godt. 

2. Jeg føler innimellom at klitoris er nummen på en måte jeg aldri har opplevd tidligere. Dette er ved både onanering og sex, og medfører at ting kan ta litt mer tid enn jeg og vi har vært bortskjemt med. Dette medfører at vi iallefall innimellom må gi meg mer tid på å oppnå orgasme, og tilpasse oss hva som gir mest utbytte. Klitoris virker, men virker liksom tregere enn tidligere. Jeg håper dette er midlertidig, men det står ikke til hinder for å ha deilig sex egentlig. Vi må bare roe ned mer enn vi trengte å ta hensyn til slikt tidligere. 

Jeg har heldigvis partner som er opptatt av at vi begge nyter sex, og jeg har ikke problemer med å utrykke hva jeg trenger, så vi bare kommuniserer greit rundt dette og tilpasser oss. Å huske på krem ditt og datt er ikke fullstendig innarbeidet ennå, så innimellom har jeg fått litt svie/kløe/ubehag, men håper jeg får bedre rutiner på dette, for sexlyst blir selvfølgelig påvirket av kløe/svie/ubehag, men det er jo ikke nødvendig å få det, så rutiner rundt dette må jeg få innarbeidet bedre. Bare jeg klarer å holde slikt borte står ikke ny fase i livet i veien for at vi har sex. Nesten som vanlig. 

I hans overgangsalder ble han nesten manisk angående sex. Overseksuell på en måte som ikke opplevdes helt ok for meg. Litt panikk angående at han følte på at han ikke virket nøyaktig som tidligere, og han "løste" dette ved å gire seg selv opp seksuelt med tanker, prat og "grabbing". Helt ærlig oppførte han seg som seksualiserte grisegubber, og ekkelt påtrengende i ord og handlinger. Min greie og anstendige mann ble i ord, blikk og handlinger en slik mann jeg fra jeg var ung kvinne har funnet ekkel og skremmende. Liksom manisk og desperat opptatt av sex. Tok bort resten av ham. Fra STIRRING på kroppen til tilfeldige  kvinner, til å kommentere alt på tv seksuelt (ikke lenger se nyheter, men kun på kvinner i skjermbildet), til å ikke lenger gi meg en intim deilig berøring når vi sto ved hverandre, men grabbe og krafse rundt på kroppen min. 

Det gikk heldigvis over, og han landet etterhvert trygt i at det hadde skjedd litt endringer i kroppen hans. Ikke engang store endringer. Fra at han gjerne kunne hatt sex hver dag, og måtte innimellom ta hensyn til at jeg ikke orket det, ble sex litt mer et overskuddsfenomen for ham også. Hvilket egentlig ikke påvirket vår hyppighet. Vi hadde og har sex 3- 5 ganger i uka, og innimellom daglig ved ferier. Vi hadde og har bare sex når begge to ønsker det. 

Anonymkode: ddebd...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pingvinen skrev (34 minutter siden):

Akkurat sånn føler jeg det og. Siden jeg er singel går det bra, men hadde jeg vært i ett forhold hadde det vært verre. Det er dødt der nå. 

Hadde du vært i forhold, hadde du kanskje fått noe lyst? Ikke vet jeg, bare et forslag

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...