Gå til innhold

Blir deprimert av å handle mat pga høye priser, noen som handler i Sverige som har forslag?...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til hva som er best å kjøpe der?

Jeg blir som sagt  deprimert av å handle om dagen. Feks når en boks med tundisk koster 18,90 som man før fikk i 2pk til 5,90 så er det stopp for meg. Synes det har blitt helt grusomt å dra på butikken.

Vi bor sånn at vi kan dra til Sverige, ikke ukeshandlingen, men kanskje vi greier hver 5-6 uke.

Noen som har noen tips om hva dere kjøper som dere virkelig merker på lommeboka og får en "god følelse" av å ha fått til billigere pris og derfor et bedre husholdningsbudsjett. Vi har god plass til å lagre ting og kan kjøpe oss både en fryser og et kjøleskap til for å ha mer plass til frysevarer/kjølevarer. 

Takker for alle svar :) 

Anonymkode: 8750d...55a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal det sies at Sverige har blitt dyrere de å ..ingen er billig lengre 

Men kjøpe eventuelt nye av noe... ris, pasta, de har store pakker med kjøttdeig der...dette er ofte 3 middager for oss 

Så kommer det an på hva du pleier å spise. Hva smaken din er 

Du kan få billig middager.

Se eks på Rema 1000 .no der er det mange billige middager 

Ikke handle på meny

Se etter tilbud. Nå he meny/ spar/ joker 10-40 krones tilbud 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaffe, suragurk og annet på glass, philadelphiaost, parmesan, feta og annen ost (også norsk på lisens), forskjellige typer kjøttpålegg, yoghurt, melk (de med lengre holdbarhet), tomat på boks, sild, majones, kalles kaviar (og bedre enn norsk), kylling som ikke inneholder vann, kjøttfarse, koteletter, ofte veldig gode tilbud på pasta. Norsk frossenfisk og frosne grønnsaker hvis du har kjølebag. Kjøttpålegg og ofte gode tilbud på taco-ting. Chilisauser. Krydder hvis du liker å lage mat selv. Tørrgjær og andre bakevarer. Tørrvarer av erter, bønner og nøtter ofte er veldig mye rimeligere, men jeg tror det av og til er tilfeldig. Havregryn, mel og sukker er mye, mye rimeligere. Hvis du vil bake brødet ditt selv er utvalget av forskjellige melsorter større. Knekkebrød er veldig mye rimeligere. Frukt og bær i kjøledisken. Buljonger. De har ofte et bedre utvalg av forskjellige oljer, og mye av de rimeligste kommer på plastikk; selv foretrekker jeg glass og da er det ikke sånn veldig mye rimeligere. 200 gram plater kokesjokolade koster 32 kr i Sverige, mens 100 gram i Norge koster 27 kr. 

Rengjøringsmidler og vaskemiddel er rimeligere, men det er sjeldent man har så store behov at det vil være økonomisk (kjøpes på Rusta hvis du har det i nærheten av Willys som er rimeligere enn ICA). Deodorant, såper. 

De som spiser glutenfritt sier at utvalget er mye bedre. 

Smør, creme fraiche, rømme, fløte er dyrere i Sverige. Deres makrell i tomat smaker ikke godt, ikke iskremen deres heller. Jeg syns grønnsakene deres ligger omtrent på norsk nivå, og av og til over, der må man rett og slett vite hva prisen er på din lokale Rimi. Hvitløk for eksempel, kan være veldig dyrt i Sverige på vinteren. 

Pakninger er større i Sverige og likevel rimeligere, verdt å huske. 

Hvis du klarer å kjøpe litt stort, dra litt sjeldent og holde deg til å kjøpe kun ferske varer i Norge, er det en del å spare på årsbasis. Og siden utvalget er så mye større er det mye hyggeligere å gå der også. 

Anonymkode: 2a73e...e67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...