AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Jeg har en bichon frise som blir så brun under øynene og rundt munnen. Jeg klipper det bort regelmessig, men skulle gjerne hatt tips om hvordan man eventuelt kan vaske det vekk. Hva hjelper? (Jeg prøver allerede å unngå at han får kylling). Anonymkode: da34a...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Noen sa at dette er rett og slett sikkel og ph verdien .Og det fra øynene er puss .. samme som vi får. Vi har hund med hvit snute og eneste som funker er å barbere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars Det er soppvekst i hårene, fordi de er konstant fuktige. Under øynene er det tårer og væske fra øynene som lekker litt ned. Og rundt munnen er det vanndrikking og sikkel som gjør det så fuktig ofte, at soppen trives. Jeg har ikke lest noen råd om hvordan man kan unngå det, men jeg har aldri hørt at det skal være noe i kylling som forårsaker det. Det er vann og sopp pga fuktighet, rett og slett. Anonymkode: d858a...2c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars https://hundehelse.no/gjaersopp/ Siterer et av punktene på gjærsopp hos hund: – Pels: rustrød misfarging, håravfall, flass, fet pels Anonymkode: d858a...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (49 minutter siden): https://hundehelse.no/gjaersopp/ Siterer et av punktene på gjærsopp hos hund: – Pels: rustrød misfarging, håravfall, flass, fet pels Anonymkode: d858a...2c3 Tror ikke det er gjærsopp. Han har ingen andre symptomer på det. Anonymkode: da34a...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars Har en annen lys rase med samme problem. Jeg har prøvd mye forskjellig. Eneste som har fungert som vi har testet er et pulver jeg blander i maten, da forsvant det på én uke! Pulveret heter Brightworks sweet potato. Ganske dyrt, men heldigvis ikke så mye som skal til for de små hundene. Nå er vi over i en vedlikeholdsfase hvor det gis ca annenhver dag. Øynene hennes renner fremdeles, men pelsen blir ikke misfarget av det. For oss hjalp det også med et kosthold fullstendig fritt for kylling og laks. Problemet med det er at det finnes i så utrolig mye. Merkingen av f.eks. godbiter er ofte veldig dårlig, så det var ikke alltid lett å passe på. Veldig mye fôr og godbiter inneholder også kylling/laks. Kun i perioder hvor jeg har vært 100% sikker på innholdet i maten har vi klart å holde misfargingen borte kun ved kostholdsendring. For oss fungerte det bedre å gi pulveret i tillegg enn å unngå ting i kostholdet. Anonymkode: ecfb0...f03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars Veterinæren selger ofte et middel som man kan smøre på for å fjerne soppen. 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Det er pga stadig våt/fuktig pels. Rennende øyne og vann/sikkel. Helt typiske steder. Anonymkode: 54664...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars Spiller det noen rolle da? Det er sopp/misfarging pga fukt Anonymkode: 37324...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars Vi har en malteser og han hadde veldige problemer med dette. Her kuttet vi ut kylling i fòr og han er helt hvit rundt øynene nå.......fikk tips at det kan faktisk være allergi på typen fòr. I vårt tilfelle hjalp det og da hadde vi prøvd alt mulig rart. Anonymkode: c79aa...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå