Gå til innhold

Glemt å invitere i dåp..

.....

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man tolke det? Når man plutselig får spørsmål under 2 uker før om man kommer, og man ikke hadde hørt noenting om at det skulle være dåp? 
Jeg blir litt usikker på om man er glemt, eller om den som ikke sendte invitasjonen gjorde det med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kan vel glemme sånt i spedbarnstiden? En dåp skjer typisk når barnet er 3-5 mnd, og det er en slitsom tid med kanskje mye nattevåk, kanskje kolikk osv.

Jeg ville tolket det som en forglemmelse, rett og slett. Ikke tatt på vei for det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de etterlyser svar, er du neppe glemt med vilje... Fort gjort å hoppe over et navn på en liste når man sender invitasjoner; er det sendt i posten kan det ha forsvunnet på veien. Ikke ta ting i verste mening i utrengsmål. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sendte vi innovasjon via posten. Og der ble 2 kort borte i posten. Så vi å måtte høre med de når tiden for at folk skulle svare om de kom.  De sa de hadde ventet på invitasjon. Og sa de kom

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... skrev (11 minutter siden):

Hvordan skal man tolke det? Når man plutselig får spørsmål under 2 uker før om man kommer, og man ikke hadde hørt noenting om at det skulle være dåp? 
Jeg blir litt usikker på om man er glemt, eller om den som ikke sendte invitasjonen gjorde det med vilje. 

Hvis du får spørsmål om dere kommer eller ikke, så må du jo nesten gå ut fra at de faktisk tror at de har sendt invitasjon til dere da... 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, forsåvidt, men det var fruen i huset som spurte og det var mannen som visstnok skulle ha sendt invitasjonen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (21 minutter siden):

Alle kan vel glemme sånt i spedbarnstiden? En dåp skjer typisk når barnet er 3-5 mnd, og det er en slitsom tid med kanskje mye nattevåk, kanskje kolikk osv.

Jeg ville tolket det som en forglemmelse, rett og slett. Ikke tatt på vei for det.

Barnet er laangt over spedbarnstiden for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... skrev (32 minutter siden):

Alltid så mistenksom mot andre? 

Anonymkode: 57a1e...07b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (21 minutter siden):

Her sendte vi innovasjon via posten. Og der ble 2 kort borte i posten. Så vi å måtte høre med de når tiden for at folk skulle svare om de kom.  De sa de hadde ventet på invitasjon. Og sa de kom

Hvor lang tid i forveien var det? Om man visste at det skulle være dåp, så er det jo greit tenker jeg, men hadde ikke hørt et knyst om noe som helst rundt dåp. Trodde ærlig talt ikke det ble noe siden ungen er 2 år…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... skrev (17 minutter siden):

Hvor lang tid i forveien var det? Om man visste at det skulle være dåp, så er det jo greit tenker jeg, men hadde ikke hørt et knyst om noe som helst rundt dåp. Trodde ærlig talt ikke det ble noe siden ungen er 2 år…

Vi sendte ut 4 mnd før.  Og hadde at vi ønsket svar 14 dager før dåpen.

Vi har hatt sein dåp på begge ungene her. Eldste ble døpt da var 5 mnd, yngste var nesten 7 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... skrev (8 timer siden):

Barnet er laangt over spedbarnstiden for å si det sånn.

Er barnet over ett år mener du? Merkelig alder å døpe et barn?

Store Norske Leksikon sier dette:

"Spedbarn er barn i alderen null til tolv måneder. "

https://sml.snl.no/spedbarn

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (14 minutter siden):

Er ikke barnet 2 år som ts skriver?

Anonymkode: 390c9...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke barnet 2 år som ts skriver?

Anonymkode: 390c9...785

Ser det i innlegg 9 nå ja, men det sto ingenting om det i første innlegget og sjuende innlegget som var det jeg svarte på opprinnelig.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (12 timer siden):

Ja, langt over 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...