Gå til innhold

Barne-og ungdomsarbeider - hvordan er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på hvordan det er å jobbe som barne-og ungdomsarbeider? Hva slags steder jobber du, hvordan ser en typisk arbeidsdag ut, hva tjener du, hva utdanning har du osv 

Vurderer yrket selv, og vil gjerne vite mer om det😊

Anonymkode: ec6bc...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hektisk, slitsomt både psykisk og fysisk men veldig givende og man blir så glad i barna! 

Jobber i en kommunal barnehage.

Arbeidsdagen består av masse lek, moro, bleieskift, påkledning, avkledning, latter og moro, morsomme samtaler, pedagogisk opplegg +++.

Barnehagen åpner 06:45- frokost fram til 08:30. 

Stenger 16:30. 

Jeg har en årslønn på 516 500,- med full (16 års) ansiennitet som barne- og ungdomsarbeider.

Elsker jobben min, man blir veldig glad i barna og det er utrolig givende men det er slitsomt. Trenger tid uten noen rundt meg, uten bråk etter jobb for å koble av.

Om du vurderer utdanningen ville jeg jobbet som vikar før jeg valgte yrke, det er ikke for alle.

Anonymkode: 3038f...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er barne- og ungdomsarbeider, men tar vernepleien nå. Jobbet i barnebolig i mange år, på skole på forsterket avdeling, og i hjemmetiltak. Har bare jobbet et år i bhg, det man må i utdaningen, men det var virkelig en "aldri igjen" greie for meg, for kjedelig, for rutine. 
Nå tar jeg som sagt vernepleien fordi jeg begynte på akutt psykiatrisk og elsker det! Kan jobbe som barne -og ungdomsarbeider der og selv om det er voksne, men jeg ville lære mer! Og som vernepleier er vi sidestilt med sykepleierene hos oss (ansvarsvakter, medisinansvar osv). 

Anonymkode: d0c27...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i forsterket barnebolig. Jobber turnus med langvakter (14 timer). Elsker det, for det betyr mange fridager i måneden. 
Er også veldig spennende og givende arbeid. Men man må tåle utagering. 
Har 19 års ansiennitet. Tjener 700k med tillegg.

Anonymkode: 348e5...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er skoleflink bør du satse på noe annet. Eller ta denne og videreutdanne deg. 

En periode var det dette "alle" ble omskolert til via nav. 

Det var det eneste yrket 10 klasse elevene her ble rådet til å ikke utdanne seg til for 3 år siden for det er så veldig mange søkere på de jobbene. 

Anonymkode: cd7b6...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...