AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Etter hvert som jeg har gått på spinning en stund sliter jeg med å få opp pulsen. Har noen tips om hva som er mest effektivt? (Jobber mot mest mulig AQ og trenger derfor å opp i puls). Anonymkode: 9ce11...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Etter hvert som jeg har gått på spinning en stund sliter jeg med å få opp pulsen. Har noen tips om hva som er mest effektivt? (Jobber mot mest mulig AQ og trenger derfor å opp i puls). Anonymkode: 9ce11...00d Varm opp først. Minst 15 minutter, gjerne en halvtime. Jeg får iallfall ikke fart på pulsen det første kvarteret uten å ha varmet opp. En annen sak er at man ofte står og tråkker på spinning med relativt moderat kadens og tung motstand. Jeg får høyere puls hvis jeg sitter med litt lettere motstand og lar beina spinne rundt i veldig høy hastighet. Hva er AQ? Hvis det er aerob kapasitet så mener jeg at det mest effektive er en god miks av treningsintensiteter og lengder, og at en spinningtime er såpass kort at den passer til å være høyintensitetsdag. Skal man trene 5 ganger i uka så er en god plan, 1 høyintensitetsdag, to lange rolige dager i snakketempo, en styrkedag og en blandet intensitetsdag (Jeg prøver å få til omtrent dette). Endret 19. mars av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars Med en gang jeg reiser for intervaller, meg går pulsen høyere. Litt mindre av tunge tråkk, det er mer styrketrening. Så varier litt. Anonymkode: f750f...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Sliter med det samme nå når jeg driver mest med sykling eller spinning da jeg har en skade i foten som gjør at jeg ikke kan løpe. Har fått råd om styrketrening for lårene siden de tar all støyten på sykkel, og jo sterkere quads jo mer tåler de slik at den arobiske systemet kan toppes. Men gleder meg likevel til jeg kan løpe igjen og få max utbytte av kardio. Dersom du faktisk kan løpe vil jeg anbefale å kombinere her. Anonymkode: 742d2...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå