Gå til innhold

Spørsmål rundt arbeidsmengde ved gradert sykemelding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg feks er sykmeldt 50 prosent i to uker, regnes det da at jeg skal jobbe 50 prosent i hver av ukene? Eller 50 prosent totalt på to uker?

Altså, hvis jeg feks føler meg bedre og orker å jobbe 75 prosent de første uka,  men den siste uka føler jeg meg dårligere så da jobber jeg kun 25 prosent, vil da det være ok?

Eller må  jeg jobbe minimum 50 prosent pr uke uansett? 

Anonymkode: bed5c...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er 50 % for hele sykmeldingsperioden, så ja, du kan jobbe 75 % den ene uka og 25 % den neste. Du kan også jobbe mer enn 50 % totalt sett, hvis du er i form til det.

Anonymkode: 00259...af9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for hjelpen :)

Anonymkode: bed5c...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du jobber så mye du vil ekstra. Mange føler ansvar for jobben og jobber uansett.

Anonymkode: f6003...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er opp til arbeidsgiver når du skal jobbe. Du skal forresten levere 50 % arbeidsinnsats, og ikke 50 % timer. Det vil si at om du jobber saktere grunnet sykdommen, må du legge inn flere timer i gradert sykmelding. 

Anonymkode: c373c...b17

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er opp til arbeidsgiver når du skal jobbe. Du skal forresten levere 50 % arbeidsinnsats, og ikke 50 % timer. Det vil si at om du jobber saktere grunnet sykdommen, må du legge inn flere timer i gradert sykmelding. 

Anonymkode: c373c...b17

KG hadde trengt flere som deg som faktisk vet hva de snakker om :) framfor å tro mastergraden fra livets harde skole gir de rett i alt.

Anonymkode: 35a01...718

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er arbeidsgiver som har styringsrett på når du jobber mtp halve/hele dager og hvilke dager. Dette skal du avtale med arbeidsgiver når du kontakter dem og gir beskjed om sykemeldingen. På generelt grunnlag bør sykemeldingsprosenten "gå opp" ukentlig, altså ikke jobbe 75% uke 1 og 25% uke 2. Det er to ulike sykemeldingsgrader.

Tid brukt til behandling og lege skal tas av den sykemeldte prosenten, ikke tiden du er disponibel for arbeidsgiver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...