Gå til innhold

Kan det her oppfattes som slemt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker litt på noe jeg sa til noen jeg kjenner. Det er et par som har bodd sammen i mange år og har en hund. Men hunden er mannen sin først og fremst. Han ta mest vare på den, mater mest og tydelig følger hunden han mest. 

så her om dagen så var mannen litt opptatt og hunden måtte være igjen med kvinnen en stund. Så sa jeg til henne og liksom også til hunden «du er ikke Per» (Per er eieren til hunden) med den betydningen at hunden nok foretrekker å være med Per (sa ikke høyt den delen), hunden virket litt sånn urolig da han skulle gå. Men jeg sa det ikke på en slem måte, mer litt tullete siden jeg liksom også snakket til hunden. Tviler ikke på at hunden også er glad i henne. 

Men jeg har tenkt på det etterpå, var det litt slemt? Det er jo ofte sånn at dyr tydelig vil helst være sammen med en person mest, gjerne hovedeieren. 

Anonymkode: b85cc...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare oppfattet det som en spøk. Du overtenker nok hva dama tenkte om det - hun har sannsynligvis allerede glemt at du sa det. 

Endret av katties
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det oppfattes ganske nevrotisk at du fremdeles tenker på det der

Anonymkode: b7529...35d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er jo ofte sånn, dyr har en person som betyr mer enn den andre. Alle som har slike dyr vet det.

Anonymkode: 4549e...a34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke slemt. Hun må jo være halvveis hjernedød for å ikke ha skjønt det allerede, at hunden hun lever med, er mest opptatt av sin andre eier. Ikke vanskelig å se eller merke at en hund dilter etter en. At du spøkte med det har jo ingenting å si, det var ikke noe hun ikke visste.

Har hatt hund selv, og hunden var helt klart etter meg hele tiden, og ikke min voksne sønn som bor hjemme. Det er jeg som matet den og jeg som trente den og lærte den triks og lydighet og tok meg av den, så selv da jeg bodde med eksmannen, var det meg hunden fulgte etter og hang rundt. Selv om hunden naturligvis var glad i han også, så var det på en annen måte.

Noen hunder er vel bare enmannshunder, rett og slett?

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle svar :) litt av grunnen til at jeg er nevrotisk er at disse vennene er amerikanske, så selvom jeg snakker flytende engelsk så kan jeg være litt redd for å si ting som blir oppfattet feil. Så tror jeg analyserer litt vel mye hehe Men jeg burde kanskje nevnt det i starten.

Anonymkode: b85cc...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I vår familie fleiper vi om dette rundt hunden hele tiden. Altså, hunden dingler jo rundt meg 24/7 og blir MYE mer entusiastisk rundt meg enn rundt mann og barn, så alle vet at jeg er favorittpersonen hennes. Dessuten er jeg matmor og har hovedansvaret, samt tar generelt mer ansvar enn hva de andre gjør. Helt naturlig at hun da henger på meg, og de andre er ikke butthurt grunnet det. Selv barna vet at om man legger mer innsats inn med kos, turer og lek, så blir hunden mer dinglete på dem😅

Anonymkode: bc4b6...72b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det oppfattes ganske nevrotisk at du fremdeles tenker på det der

Anonymkode: b7529...35d

Enig. Tror jeg hadde foretrukket en venninne som sa sleivete kommentarer enn noen som grubler over alt (og trenger bekreftelse på at hun oppførte seg ok i tide og utide) 

Anonymkode: 812c0...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (13 timer siden):

Nei, det var ikke slemt. Hun må jo være halvveis hjernedød for å ikke ha skjønt det allerede, at hunden hun lever med, er mest opptatt av sin andre eier. Ikke vanskelig å se eller merke at en hund dilter etter en. At du spøkte med det har jo ingenting å si, det var ikke noe hun ikke visste.

Har hatt hund selv, og hunden var helt klart etter meg hele tiden, og ikke min voksne sønn som bor hjemme. Det er jeg som matet den og jeg som trente den og lærte den triks og lydighet og tok meg av den, så selv da jeg bodde med eksmannen, var det meg hunden fulgte etter og hang rundt. Selv om hunden naturligvis var glad i han også, så var det på en annen måte.

Noen hunder er vel bare enmannshunder, rett og slett?

Vel, dette er slemt.

Anonymkode: a4703...7cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, dette er slemt.

Anonymkode: a4703...7cc

Nei. Hun hadde vært, men hun er det ikke, hvis hun ikke hadde oppfattet hvem hunden diltet mest etter. TS skriver ikke at hundeeieren var blind...

Sant nok, det skulle stått "hun måtte vært" og ikke "hun må jo være".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...