Gå til innhold

Kan menn i dag forsvare seg og sine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Disni skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke sint. Hvorfor ikke holde seg til tråden….

Alle holder seg til tråden.

Anonymkode: 4f33b...025

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Disni skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke sint. Hvorfor ikke holde seg til tråden….

Hvorfor ikke unngå å bruke hersketeknikker? Jeg bare gav deg en smak på din egen medisin.

Anonymkode: 1f58f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts spør om kamp, og nevner at han er dørvakt. Det er ikke unormalt å tenke at han da snakker om håndgemeng, ikke krigføring. Om han vil ha en diskusjon om unge menns evner, bør han spesifisere.

Å dra frem "ble du krenka" er så ufattelig tåpelig.

Klarer du ikke å lese hvor «krenka»  hører til i konteksten her?

Det som er tåpelig er å ville endre tråden til en person pga en kjønn er ekskludert. Jo, da er man krenka, og ikke tåpelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dagens Norge så vil jeg si at å "forsvare seg og sine" sjeldent handler om evnen til å slåss. 

Selv har jeg aldri hatt behov for å sloss fysisk. Men jeg har hatt behov for å sloss mot byråkrati for å sikre at barna mine og foreldrene mine fikk helsehjelpen de trengte og hadde krav på fra det offentlige.  

Anonymkode: 2efb9...39f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disni skrev (1 minutt siden):

Klarer du ikke å lese hvor «krenka»  hører til i konteksten her?

Det som er tåpelig er å ville endre tråden til en person pga en kjønn er ekskludert. Jo, da er man krenka, og ikke tåpelig. 

Gå på manneguiden, eller spør spørsmålet i guttegjengen dersom du kun kan snakke med og om menn.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn ut av kvinneguiden! 

Anonymkode: a0b42...a91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For å utdype;

Kvinneguiden er det mange kvinner som har mannlige slektninger, venner og bekjente. Noen av disse kvinnene har selv erfaring med "kamp" i forskjellige fasonger. Ettersom det relativt vage spørsmålet er stilt på et forum med hovedsaklig kvinner er det naturlig at spinnesiden også svarer.

Spørsmålet til TS ville vært relevant for flere hundre år siden. De fleste konflikter, fra husbråk til krig, rammer oss alle uansett kjønn og alder, det er derfor irrelevant hva halvparten av befolkningen kan utrette en tidlig søndagsmorgen på byen.

Men for all del, om peak maskulinitet handler om å slå ned andre menn i fylla, så tenker jeg at det er en greie jeg overhodet ikke er interessert i.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Gå på manneguiden, eller spør spørsmålet i guttegjengen dersom du kun kan snakke med og om menn.

Du klarer ikke å lese? Du får begynne med innlegget til TS. Blir kun krenka…..Hold deg til emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disni skrev (5 timer siden):

Du klarer ikke å lese? Du får begynne med innlegget til TS. Blir kun krenka…..Hold deg til emnet.

TS igjen. Ja, jeg er en mann som både er myk og empatisk, men kan agere om nødvendig. De fleste menn kan ikke det. Helt ubrukelige.

Anonymkode: 17ca3...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med all kokainen de har i systemet nå til dags, så har de iallefall troa på att de kan ta kampen, og det er jo av og til nok det 👍

Anonymkode: 3b0fe...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro en dørvakt så det som positivt for sin egen sikkerhet jo mindre fokus samfunnet vektlegger den type egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slåssing generelt slik TS snakker om er jo et tegn på at du ikke har kontroll på følelsene dine og/eller at du har dårlig impulskontroll.
Jeg synes ikke evnen til å sloss i nærkamp er noe vi skal sette veldig høyt på lista, såfremt du ikke er i deler av militæret der det er noe du bør kunne som en del av treningen. Jeg har sett en del slåssing på byen og det er ikke pent og det koster som oftest mye mer en whatever ære du føler du har fått tilbake ved å oppføre deg som en sosiopat.
Hvis du snakker om å forsvare seg som i krig, så spør jo det på hvilke egenskaper du har og hva slags trening du har fått. Når det står om liv og nasjonens fremtid som i f.eks. Ukraina, så tror jeg de fleste kunne mobilisert krefter og motivasjon da målet helliger middelet. 
Jeg er ikke pasifist og har en del erfaring med våpen og kan bruke de fleste våpen du finner sivilt eller du får utdelt som  tjenestevåpen i militæret og i ekstrem situasjon kunne jeg sikkert brukt våpen og kunne levd med konsekvensene, men jeg håper i det lengste at det aldri vil skje.

Endret av K.B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 18.45):

Har en vanlig mann i dag egenskapene til kamp....

Jeg snakker etter mange år som dørvakt.

I et selskap her om dagen ble det diskutert gener.

Hva synes du?

Anonymkode: 17ca3...59a

Kommer vel an på om han har vært i militæret, er med i pistolklubb, eller kan kampsport. Tror ikke gener har noe med saken å gjøre. Derimot kan fylla ha det, og det vet du nok alt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...