Gå til innhold

Vaske ekstremt skittent toalett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Cola fungerer ikke. Har forsøkt på et langt renere toalett enn det du beskriver. 
null bedring selv om det sto over natten..

Anonymkode: e86d3...1fc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Trenger tips og triks til å vaske toalettet til noen i familien. Det er et veldig brunt og hardt belegg som ikke går bort.  Dette er snakk om noen som er veldig psykisk syk, så ikke mulig å gjøre noe med dovaner eller håp for at vedkommende kjøper nytt toalett heller desverre. Har prøvd oppvasktablett og også en blanding av eddik og natron. Det har hjulpet en del, men fortsatt ganske ille. Det hjelper ikke å skrubbe med dobørsten da det tydelig er ganske hardt.. Det er også veldig vond lukt.. Jeg er bare innom der noen få ganger i året, så begrenset hva jeg får gjort, men vil prøve det jeg kan.

Anonymkode: 9377c...b1d

Du tar på hansker, og finner frem gryteskrubb og skurekrem. Eventuelt kan du ta tørkepapir (eller gamle kluter) av en viss kvalitet og legge vått på der det er skittent, slik at alt blir bløtt opp før du skrubber. Men tørkepapiret må du ikke prøve å spyle ned, det må i søpla etter bruk. 

Anonymkode: 30082...0cd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmiakk virker som regel. Og dersom det ikke virker er løsningen saltsyre. Men ikke på det som ikke er av porselen (og spesielt ikke på deg selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha brukt Jif skurekrem, stålull eller skrubbepastaen fra The Pink Stuff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil råde deg til å se vsskevideoer på tiktok. Der er det ekstremt mange som driver med «free cleanings» for syke mennesker. De kan få alt mulig rent. Her tror jeg at jeg har sett noen bruke pimpstein. Det har de på normal

Anonymkode: 0cac5...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Personen vasker ikke! Les teksten 

Anonymkode: 766cf...b5c

Det er ikke logisk med slik misfarging som ikke går vekk bare ved manglende vasking. 

Anonymkode: 3cdb5...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare dumme folk som tror at :"jo sterkere middel,jo bedre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette belegget er mest sannsynlig forsteinet kalk blanda med avføring og urin.  Tror ikke noe vil virke 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (16 minutter siden):

Dette belegget er mest sannsynlig forsteinet kalk blanda med avføring og urin.  Tror ikke noe vil virke 

Jo…pimpstein

Anonymkode: 0cac5...5a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en bekjent med en slik do en gang, dritekkelt. Jeg helte klorin i doen og lot det stå mange timer, og skrubbet med dobørste. Ble ikke perfekt, men mye bedre.

Anonymkode: 338c5...6d2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp 2 ting:

Effekt WCgel (lukter sterkt bare btw) og en pimpstein som man bruker til fotpleie. Mulig noen selger med skaft.

Effekten lar du virke 30 min før du skyller ned (så får du bort det verste) - så ny runde Effekt og bruke toalttbørste. Og da en med dobbel børste så du kommer til over alt. 

Du må sikkert vaske flere runder. 

Når du ikke kommer lengre med dette tar du pimpstenen og skrubber bort belegg. Her må du jo ha hansker og gjerne plastpose utenpå der igjen. 

Klarer personen gjøre noen tiltak om du sender sms og setter rensetqbletter klart? Eks «i kveld hiver du en tablett oppi do og lar virke over natta». 

Anonymkode: f5eeb...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp 2 ting:

Effekt WCgel (lukter sterkt bare btw) og en pimpstein som man bruker til fotpleie. Mulig noen selger med skaft.

Effekten lar du virke 30 min før du skyller ned (så får du bort det verste) - så ny runde Effekt og bruke toalttbørste. Og da en med dobbel børste så du kommer til over alt. 

Du må sikkert vaske flere runder. 

Når du ikke kommer lengre med dette tar du pimpstenen og skrubber bort belegg. Her må du jo ha hansker og gjerne plastpose utenpå der igjen. 

Klarer personen gjøre noen tiltak om du sender sms og setter rensetqbletter klart? Eks «i kveld hiver du en tablett oppi do og lar virke over natta». 

Anonymkode: f5eeb...990

Og vips har man ødelagt porselenet enda mer og man får det ikke mer rent av det. 

Bedre stygt enn skittent! Et misfarget toalett er greit men et som er ripete er det fullt av bakteyi ripene i. 

Mvh renholder. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En solid mengde WC-gel (jeg kan anbefale både Domestos og Klorin), vente noen timer, trekke ned. Verre enn det trenger det faktisk ikke å være. Ler litt når jeg leser "få ut vannet av doen og skrubb manuelt". Nei, det finnes ting som simpelthen løser opp det skitne belegget og man trenger bare å trekke ned etterpå. Jeg skulle vaske en do som var helt neddriten. Altså, noe av det ekleste jeg har sett. Jeg helte godt med WC-gel, og det var som å se dritten oppløse seg og forsvinne minutt for minutt.

Norenco har også gode produkter, og jeg må si at den "Maxgelen" (syrevasken) som har blitt anbefalt flere ganger her også så veldig interessant ut.

Du løser i hvert fall dette uten å bli skitten på hendene, TS!

Anonymkode: 16977...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folkens, aldri bruk skurepulver/skurekrem (som Jif) på porselen. Det riper, og så forverrer du problemet hundre ganger. 

Anonymkode: 1fdda...cb2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk bort et slikt hardt, brunt belegg på et toalett ved å bruke 2-3 sånne rensetabletter for wc. Prøvde både pimpstein og mye annet rart først uten resultat. Tror jeg kjøpte de jeg brukte på Normal. Jeg lot dem virke i over et døgn da, så hvis toalettet er i bruk daglig er det sikkert ikke vits.

Anonymkode: e6206...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folkens, aldri bruk skurepulver/skurekrem (som Jif) på porselen. Det riper, og så forverrer du problemet hundre ganger. 

Anonymkode: 1fdda...cb2

Du prater for døve ører. Folk her har ikke hørt om riktig kjemi og tror at Jif er gull. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må hvertfall ikke bruke noe som skrubber opp porselenet som skuremiddel (Pink Stuff er også skuremiddel), pimpsten, o.l. Da blir det bare værre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 18.25):

Trenger tips og triks til å vaske toalettet til noen i familien. Det er et veldig brunt og hardt belegg som ikke går bort.  Dette er snakk om noen som er veldig psykisk syk, så ikke mulig å gjøre noe med dovaner eller håp for at vedkommende kjøper nytt toalett heller desverre. Har prøvd oppvasktablett og også en blanding av eddik og natron. Det har hjulpet en del, men fortsatt ganske ille. Det hjelper ikke å skrubbe med dobørsten da det tydelig er ganske hardt.. Det er også veldig vond lukt.. Jeg er bare innom der noen få ganger i året, så begrenset hva jeg får gjort, men vil prøve det jeg kan.

Anonymkode: 9377c...b1d

Fikk du det bort?

Prøvde du syrevasken?

Anonymkode: b7938...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd wc gel fra klorin? Den funker veldig bra. Bare hell oppi mye og la det virke en stund. Så bruk vanlig wc børste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif Skurekrem deretter klor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...