AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Jeg er gravid (14 uker) og har ikke fortalt det på jobb enda. Jeg er heller ikke interessert i å fortelle det, før nær familie/venner/barn vet det. Vi står i et vanskelig dilemma da det har dukket opp en familiekrise, derfor er det upassende å dele at jeg er gravid akkurat nå! Jeg vil at de nærmeste skal få vite det først, så ikke jungeltelegrafen går. Vet de har taushetsplikt på jobb, men vet også at de er en gjeng sladrekjerringer… Legen har gitt meg beskjed om å slappe av med egenmelding neste uke, dersom hodepine/kvalme/slitenhet er like ille som nå. Jeg har selvfølgelig mulighet til å sykemeldes, men det er jo ikke nødvendig enda om det bare er litt hvile som skal til… Men hva skal jeg si til arbeidsgiver når jeg er borte hele uka, og samtidig har fått beskjed om å gå tur for å holde kroppen frisk! Det er så vanskelig… Anonymkode: 0c009...6f4
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Skrevet 19. mars Si det som du er, uten å si absolutt alt. Du har hodepine, du er sliten, kvalm - du er ikke i form! Du trenger ikke nevne graviditeten. Så mye sykdom som går rundt nå, ville jeg ikke stussa over dette i det hele tatt. Anonymkode: 118a6...634 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Skrevet 19. mars Hmm, mulig en ukes sykmelding er den beste veien å gå? Så kan ingen ta deg for at du er ute og spaserer når du "bare" bruker egenmelding. Anonymkode: 0ad33...546
Ny Bruker Skrevet 19. mars #4 Skrevet 19. mars (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er gravid (14 uker) og har ikke fortalt det på jobb enda. Jeg er heller ikke interessert i å fortelle det, før nær familie/venner/barn vet det. Vi står i et vanskelig dilemma da det har dukket opp en familiekrise, derfor er det upassende å dele at jeg er gravid akkurat nå! Jeg vil at de nærmeste skal få vite det først, så ikke jungeltelegrafen går. Vet de har taushetsplikt på jobb, men vet også at de er en gjeng sladrekjerringer… Legen har gitt meg beskjed om å slappe av med egenmelding neste uke, dersom hodepine/kvalme/slitenhet er like ille som nå. Jeg har selvfølgelig mulighet til å sykemeldes, men det er jo ikke nødvendig enda om det bare er litt hvile som skal til… Men hva skal jeg si til arbeidsgiver når jeg er borte hele uka, og samtidig har fått beskjed om å gå tur for å holde kroppen frisk! Det er så vanskelig… Anonymkode: 0c009...6f4 Omgås sjefen din/kollegaer med familien din? Mine medarbeidere har ingen kontakt med familuen min. Ellers er det bare å melde at du ikke er iform/syk og tar egenmelding. De har ikke krav på å vite symptomene eller diagnosen. Endret 19. mars av Ny Bruker
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Skrevet 19. mars Ny Bruker skrev (3 minutter siden): Omgås sjefen din/kollegaer med familien din? Mine medarbeidere har ingen kontakt med familuen min. Ellers er det bare å melde at du ikke er iform/syk og tar egenmelding. De har ikke krav på å vite symptomene eller diagnosen. Ja, en av lederne på jobben er i familie med foreldrene mine sine beste venner… Anonymkode: 0c009...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå