Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er sykelig overvektig. 150 pluss minus kg eller noe. Normal høyde. 
magen henger masse ned med masse strekkmerker. Store strekkmerker.  
Jeg har begynt å tenke på skam og flauhet når vi havner i situasjonen der vi skal ha barn. Jeg grøsser av tanken på at han skal gå på fødeavdelingen og hva personalet skal tenke om meg. At han skal sitte der i bar overkropp med babyen mot bryst/mage. Bilder som blir tatt. Det kommer ikke til å se noe bra ut. Er jeg stygg som tenker slik ? Han går masse i bar overkropp på sommeren. Skal det være bilder av han med henge mage med strekkmerker over alt med barnet ? Og er det minnene barnet skal ha ? Skjønner noen hva jeg mener ? Og hva med dåpen. Familie bildene da med skjorte der en ser magen henger skikkelig. Ser så jævelig ut altså. Er fort at en tenker sitt da. Jeg er forberedt på hat meldinger nå og at jeg selv har valgt det. Men er jeg alene om å tenke slik ? Og alt arbeidet med barn blir nok ett ork for han selv om han vil ha barn. Noen som har en partner som er slik og er fedre til deres barn? Hvordan er det ??? Og når han bøyer seg syntes Rompe sprekken og med den kroppen så blir det så udelikat. 

Anonymkode: c1b84...068

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du hatt sex med og blitt gravid med en mann du skammer deg sånn over? Han kan da bli en kjempe fin pappa selv om han er overvektig. Og bildene? De blir som de blir. Barnet ditt har den pappaen det har, og for ungen vil det jo være verdens største selvfølge at pappa ser sånn ut. Barnet vil jo ikke forstå noe annet før det er ganske stort.

Anonymkode: e7d33...5f0

• Liker 7
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, her har du et veldig rart fokus. Hvorfor bryr du deg så fryktelig mye om hva ANDRE syns og hvordan han ser ut på bilder, men ikke hva DU SELV syns? Jeg er fullstendig enig med deg at det er uattraktivt å være sykelig overvektig, men grunnen til at det er viktig er fordi man skal være tiltrukket til den man er sammen med, ikke vemmes over kroppen deres. Her må du ha en skikkelig samtale med han om temaet eller rett og slett slå opp. Det er mange som er såre rundt samtaler om kropp, men når man er i et forhold MÅ man kunne snakke om seksuelle preferanser hvis man vil at det skal fungere i lengden. 

Er så mange tråder her inne av folk som ikke kommuniserer om selv de enkleste ting i forholdene sine, jeg blir helt matt 😅

Anonymkode: 273e7...286

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg, men hvorfor er du sammen med han? Og klarer du å ha sex med han?

Han burde ikke få barn før han går ned i vekt og får en sunn helse.

Anonymkode: 7c8a6...b34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dette innlegget en respons på det innlegget jeg leste tidligere i dag, om hun kvinnen som hadde gått opp 20 kg etter barnefødsel og ble avskydd åpenlyst av mannen sin og han ikke ville ha sex med henne lenger? Så nå kommer motsatsen, nå er det mannen som er overvektig?

Ville ikke vært første gang noen dikter opp innlegg som respons på andre innlegg her.

Hvis du er dønn seriøs, så avslutter du forholdet med mannen din. Han vet ikke at du sitter og skriver slikt om han på nettet? Hvordan klarer du i det hele tatt å ha sex og lage barn med en mann du synes er så fæl at du gruer deg til bilder av han?

Anonymkode: daf36...a10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med helse? Det bekymrer deg ikke? Jeg er helt sjokkert. Bilder, hva folk og barna vil tenke... Hva bryr det deg? Man har den kroppen man har, og for øvrig så elsker barna en god pappa uavhengig av utseendet. De vil ikke se ham som et digert beist de ikke ønsker å ha minner om. Alvorlig talt. Det er bare du som vil se slik på ham. 

Helse, derimot. En ting er de plagene som kan oppstå grunnet overvekt, en annen er hvor kort livet kan ende opp med å bli. 
Og så er det helse når det kommer til barn. Har han helse til å ta hånd om barn? Fysisk aktivitet kan være utfordrende, og mye av den type oppgaver kan falle på deg. Bare det å legge baby/ta opp baby i laveste delen av sprinkelsenga vil jo ikke gå, med mindre han har kjempelange armer, fordi magen/kroppen vil være i veien.  Løpe etter en treåring som er på vei ut i bilveien. Lære barnet å sykle. Dette kan bli en ekstra utfordring for ham, og kanskje vil det ende med at det er du som må ta ansvar. 

Hvis du er glad i denne mannen, så bør du hjelpe ham. 150 kg er ikke overvekt man kan håndtere på egenhånd. Første steg er legen, og så kan den henvise videre til anbefalte instanser. Og så trenger han at du er sammen med ham i dette.

Anonymkode: 72d7c...4fc

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om han går ned mye i vekt, så vil det være en del løshud. Hadde du hatt samme avsky over det også? Eller er det den dårlige helsen som direkte er forbundet med overvekt som skjemmer deg? Om hengemagen stikker ut under klærne og rumpesprekken fort kommer frem, så må han kjøpe seg større t-skjorter og bruke bukseseler hvert fall. 

Anonymkode: 3d2bd...70a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min mann er sykelig overvektig. 150 pluss minus kg eller noe. Normal høyde. 
magen henger masse ned med masse strekkmerker. Store strekkmerker.  
Jeg har begynt å tenke på skam og flauhet når vi havner i situasjonen der vi skal ha barn. Jeg grøsser av tanken på at han skal gå på fødeavdelingen og hva personalet skal tenke om meg. At han skal sitte der i bar overkropp med babyen mot bryst/mage. Bilder som blir tatt. Det kommer ikke til å se noe bra ut. Er jeg stygg som tenker slik ? Han går masse i bar overkropp på sommeren. Skal det være bilder av han med henge mage med strekkmerker over alt med barnet ? Og er det minnene barnet skal ha ? Skjønner noen hva jeg mener ? Og hva med dåpen. Familie bildene da med skjorte der en ser magen henger skikkelig. Ser så jævelig ut altså. Er fort at en tenker sitt da. Jeg er forberedt på hat meldinger nå og at jeg selv har valgt det. Men er jeg alene om å tenke slik ? Og alt arbeidet med barn blir nok ett ork for han selv om han vil ha barn. Noen som har en partner som er slik og er fedre til deres barn? Hvordan er det ??? Og når han bøyer seg syntes Rompe sprekken og med den kroppen så blir det så udelikat. 

Anonymkode: c1b84...068

Hvordan klarer du tanken på å ha sex med en som byr deg så mye i mot? 

Og helsa, hvor kommer den inn i bildet, er det likegyldig for deg? 

Eller sitter han oppå deg og tvinger deg til å være sammen med ham? 

Anonymkode: b0163...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Utseende er jo ikke det største problemet med å få en sånn mann! hva når han skal løpe etter femåringen på sykkel? hva når dere skal gå turer i marka som familie? hva når ungene skal ha hjelp i klatrestativet på lekeplassen? Eller dere skal i svømmehallen?
Barn er utrolig fysisk krevende i blandt. 
Han klarer jo ikke dette med den vekten. DET er uattraktivt, det. 
Og hva når ungene ser alt drit han spiser, hvordan skal han modelere sunt kosthold?
hva når ungen er 30 og faren dør av hjerte/kar-sykdom? 
Han har sikkert en flott personlighet, men disse tingene hadde i alle fall fått meg til å si nei takk. 

Anonymkode: 90b37...3cf

Skrevet

Bryr du deg bare om utseende? Eller hans form og helse?

Hvordan vil han ikke ned i vekt? Hva gjør du for å hjelpe han å holde vekten oppe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg mann selv, så jeg får bare snu om på roller og posisjoner i hodet. Men hvis jeg hadde en sykelig overvektig partner, som jeg kunne beskrive som at hun "ser så jævlig ut", er "udelikat" og som jeg "grøsser" av tanken på at har hudkontakt med felles barn, da tror jeg ærlig talt jeg hadde bekymret meg for andre ting enn hvordan det ser ut på bilder. Både for hvorvidt jeg egentlig var tiltrukket lenger og, ikke minst, for partners helse. Jeg skjønner at man kan irritere seg over det TS er engstelig for hvis ting ellers er supert, men her er det jo veldig mye som er i veien.

Anonymkode: 0ab6e...12f

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er antagelig lite fruktbar hvis han er så overvektig. Hvis han vil bli far, må han seriøst legge om livsstilen. 

Anonymkode: 930b4...d11

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er ca 155 kg, og vi prøver å få barn sammen. Ja, han er stor, men fy søren for en fantastisk mann jeg har😍 Han er nydelig på alle måter og jeg gleder meg til å få barn med han!

Er du sikker på at du er glad i mannen din, TS, når vekten skal spille så mye inn? At du skammer deg såpass mye over han er jo ikke akkurat et godt tegn for fremtiden.

Anonymkode: ca3b7...8ec

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min mann er ca 155 kg, og vi prøver å få barn sammen. Ja, han er stor, men fy søren for en fantastisk mann jeg har😍 Han er nydelig på alle måter og jeg gleder meg til å få barn med han!

Er du sikker på at du er glad i mannen din, TS, når vekten skal spille så mye inn? At du skammer deg såpass mye over han er jo ikke akkurat et godt tegn for fremtiden.

Anonymkode: ca3b7...8ec

Men er han fruktbar? Det er alvorlig for helsa med den slags overvekt. 

Anonymkode: 930b4...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...