Gjest Gjesten Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 Hei lurer på hva jeg skal gjøre for at brødene jeg baker ikke skal "sprekke"? Noen tips?
Gjest Virvel Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 Sprekk dem med vilje. :icon_smile: Skjær et lite snitt langs hele brødet før du setter det til etterheving, evt. flere snitt på tvers/skrå.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 skjøten på brødet må være under. Og så må du snitte brødene slik det ble nevnt her. Du snitter dem rett før du setter dem inn i ovnen. Brødene kan ha en tendens å sprekke opp hvis deigen har stått for lenge til heving. Lykke til Hilsene bakeren
Arkana Skrevet 12. mars 2006 #4 Skrevet 12. mars 2006 Bytt ut litt av væsken med melk, da blir skorpen mykere og sprekker ikke så lett.
Imax Skrevet 12. mars 2006 #5 Skrevet 12. mars 2006 Hm, har aldri dette problemet jeg? Men jeg legger skjøten i bunn av formen og sørger for å ikke ha for tørr deig. Kan det ha noe å si? Evnt. pensle brødene med vann før du steker? (jeg gjør ikke det, men vet moren min gjør det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå