AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Jeg har fra jeg var liten vært glad i å bruke forskjellige stemmer i blant annet lek etc. Dette har fulgt meg i voksen alder, og jeg føler jeg egentlig er ganske god på å lage forskjellige stemmer som kunne ha passet inn i for eksempel tegnefilmer/barnefilmer. Er det noen mulighet for å "slå igjennom" som tegnefilm-dubber, og hvordan går man frem for å få en slik jobb? Eller for å teste om det er et marked for akkurat mine stemmer? Eller er det slik at i lille Norge så bruker man etablerte skuespillere til dette? Anonymkode: 2bf37...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har fra jeg var liten vært glad i å bruke forskjellige stemmer i blant annet lek etc. Dette har fulgt meg i voksen alder, og jeg føler jeg egentlig er ganske god på å lage forskjellige stemmer som kunne ha passet inn i for eksempel tegnefilmer/barnefilmer. Er det noen mulighet for å "slå igjennom" som tegnefilm-dubber, og hvordan går man frem for å få en slik jobb? Eller for å teste om det er et marked for akkurat mine stemmer? Eller er det slik at i lille Norge så bruker man etablerte skuespillere til dette? Anonymkode: 2bf37...bee De som jobber med dette er nok i hovedsak etablerte ja, da markedet ikke er så alt for stort. Men etablert er ikke det samme som at det er de store kjente navnene som man kjenner fra skjermen. Det betyr vel bare at de er etablert som VoiceOver artister og gjør mye dubbing, reklamer, lydbøker... osv... Mulig du kan få en jobb gjennom castingbyråer. Jeg er litt usikker på veien inn da dette ikke er helt min del av underholdningsbransjen. Men ville sjekket der, evt prøv å finn noen som jobber med dette i en eller annen form og spør deg litt frem. Enten en som dubber selv, eller en tekniker, produsent osv... Felles for alle sånne type jobber er at de blir ikke lyst ut på Finn og man må bare komme seg inn i miljøet og så går det på bekjentskaper. Anonymkode: 056a3...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Mari Maurstad er Dolly Duck. Vil jeg kalle forholdsvis etablert skuespiller Anonymkode: 68ae6...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Hvis du ønsker å prøve deg så kan du f.eks lage stemmeprøver og sende inn til f.eks NRK eller andre som dubber tegnefilmer eller barnefilmer i Norge og ta det derifra. https://www.ung.no/oss/EyGiBm8PXoU2ptpGfIgLWO Anonymkode: 9048a...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå