AnonymBruker Skrevet 20. mars #21 Del Skrevet 20. mars TS her. Jeg er enig i at det krever disiplin, og skjønner at mange lar seg friste til å ta av pengesekken hvis det står mye penger på konto. Men nå har jeg såpass romslig økonomi, og tjener mer enn jeg bruker. Så jeg er ikke slik at jeg blir fristet til å bruke pengene på noe, bare fordi de står der. Jeg eier egentlig alt jeg trenger, og har råd til det jeg har lyst på, så jeg ser ikke hva jeg skulle la meg friste til å bruke de på. Men det er jo viktig å holde seg innenfor loven. Anonymkode: 6be42...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #22 Del Skrevet 20. mars Man skal jo i utgangspunktet gi mest mulig riktige opplysninger, men skattekortet er tross alt bare basert på spådommer om fremtiden. Ingen vet hvor mye formue de kommer til å ha på slutten av året, og det er dette tidspunktet man skattes for. Som jo slår uheldig ut for de som tjener eller arver store summer i desember kontra i januar. Anonymkode: b6808...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #23 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): TS her. Jeg er enig i at det krever disiplin, og skjønner at mange lar seg friste til å ta av pengesekken hvis det står mye penger på konto. Men nå har jeg såpass romslig økonomi, og tjener mer enn jeg bruker. Så jeg er ikke slik at jeg blir fristet til å bruke pengene på noe, bare fordi de står der. Jeg eier egentlig alt jeg trenger, og har råd til det jeg har lyst på, så jeg ser ikke hva jeg skulle la meg friste til å bruke de på. Men det er jo viktig å holde seg innenfor loven. Anonymkode: 6be42...150 Men hvis du har såpass romslig økonomi, hvorfor gidde dette for småpenger? Det er jo virkelig ikke snakk om mange kronene. Anonymkode: cfbb7...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #24 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvis du har såpass romslig økonomi, hvorfor gidde dette for småpenger? Det er jo virkelig ikke snakk om mange kronene. Anonymkode: cfbb7...d96 Et av spørsmålene er hvor mye penger det blir av det. Jeg kom frem til at jeg kan spare 5000-6000kr i året dersom det er slik at man ikke får renter av skattetrekket som arbeidsgiver har gjort, og det heller ikke er slik at plusses på renter på restskatten. Men jeg vet som sagt ikke om det er slik det fungerer. Anonymkode: 6be42...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #25 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men hvis du har såpass romslig økonomi, hvorfor gidde dette for småpenger? Det er jo virkelig ikke snakk om mange kronene. Anonymkode: cfbb7...d96 For min del tjente jeg et par titusener på å gjøre dette i fjor. Synes det er greie penger å få uten innsats jeg da. Anonymkode: c5dae...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #26 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men hvis du har såpass romslig økonomi, hvorfor gidde dette for småpenger? Det er jo virkelig ikke snakk om mange kronene. Anonymkode: cfbb7...d96 Det kan absolutt bli mange kroner av det, og det tar jo omtrent et minutt å "gidde" å endre skattekortet. Anonymkode: b6808...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #27 Del Skrevet 21. mars Tekumseh79 skrev (På 20.3.2025 den 9.01): Jeg som har tarifflønn som fagarbeider gjør motsatt. Fører bort mye av renteutgifter, samt fører på mer inntekt enn forventet på skattekortet. Får da igjen 10 - 15.000 til hver sommer som sper på feriepengene. Men jeg forstår vi lever i totalt forskjellige verdener 🙂 Vel, det er jo mange som ikke liker tanken på å låne ut penger gratis til Skatteetaten, slik som du gjør.. Anonymkode: a81a6...29c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #28 Del Skrevet 21. mars Men jeg klarer ikke å se noen steder at det står at det er "ulovlig" å endre skattekortet slik. Det står bare ting som "det er viktig med korrekte opplysninger for å unngå restskatt". På selve skattemeldingen har man selvfølgelig et ansvar for at alt er korrekt og levert i god tro. Anonymkode: 6be42...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet 21. mars #29 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, det er jo mange som ikke liker tanken på å låne ut penger gratis til Skatteetaten, slik som du gjør.. Anonymkode: a81a6...29c Jeg satser på at den norske stat bruker småkronene på noe som gagner meg 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå