Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi er midt oppi et dilemma hjemme. Baby nærmer seg ett år og ønsket om barn nummer to blir stadig sterkere. Både jeg og samboer er oppvokst med søsken, å dette er et ønske jeg har for vårt barn også. Men samboer ønsker ikke nummer 2. Er det noen som har opplevd at samboer/barnefar er sterkt imot barn nummer to, for å så endre mening når baby vokser seg litt større? 🙂 jeg vil selvfølgelig ikke tvinge han til et barn nummer to, derfor heller høre om noen har erfaring med at de plutselig endrer mening 😅 

Anonymkode: 6e7c2...d1e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kjenner i hvert fall et par der mannen ikke ville ha barn overhodet, og nå har de tre 😅 Så det kan jo skje 🤷‍♀️

Anonymkode: c40dc...18a

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner følelsen ts, det stikker skikkelig i hjerterota når man ikke er enige om antall barn! Vi hadde to og mannen var fornøyd med det, jeg var helt klar på at jeg ønsket flere. Brukte noen dager på å "overtale" han, høres kanskje fælt ut men jeg følte rett og slett ikke at familien var komplett uten baby nummer tre (hadde jo sikkert vendt meg til tanken om han hadde satt seg på bakbeina ❤️ ) og han endret mening etter det. Helt ærlig tror jeg nok vi måttet gå i parterapi om han ikke hadde gått med på nummer tre, jeg hadde jo ikke kunne tvunget han til å få flere barn men da måtte jeg hvertfall vite at det har vært en objektiv person inn i bildet som har kunnet validert følelsene mine og fått snakket skikkelig om det for at jeg skulle kunne lagt det bak meg. Men her endret mannen altså mening, ja :) Lykke til, håper dere finner ut av det ❤️ 

Anonymkode: 5a0d7...3e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner følelsen ts, det stikker skikkelig i hjerterota når man ikke er enige om antall barn! Vi hadde to og mannen var fornøyd med det, jeg var helt klar på at jeg ønsket flere. Brukte noen dager på å "overtale" han, høres kanskje fælt ut men jeg følte rett og slett ikke at familien var komplett uten baby nummer tre (hadde jo sikkert vendt meg til tanken om han hadde satt seg på bakbeina ❤️ ) og han endret mening etter det. Helt ærlig tror jeg nok vi måttet gå i parterapi om han ikke hadde gått med på nummer tre, jeg hadde jo ikke kunne tvunget han til å få flere barn men da måtte jeg hvertfall vite at det har vært en objektiv person inn i bildet som har kunnet validert følelsene mine og fått snakket skikkelig om det for at jeg skulle kunne lagt det bak meg. Men her endret mannen altså mening, ja :) Lykke til, håper dere finner ut av det ❤️ 

Anonymkode: 5a0d7...3e9

Tusen takk for svar, å så godt å høre at han endret mening ❤️ det er virkelig noe med det du sier ja, ønsket blir jo veldig sterkt og bare det å kunne føle familien blir komplett. Jeg er evig takknemlig for barnet vi allerede har, men å kunne se hen som storesøsken hadde vært drømmen ❤️ men jeg skjønner han samtidig godt, det har vært både slitsomt og tungt som førstegangs foreldre - så at han enda ikke er klar er jeg veldig forståelig for. Men han er såpass fast bestemt på at han ikke ønsker nummer to. Er så redd for om jeg prøver sette meg litt på bakbeina for ønsket på nummer to vil andre tro jeg tvinger han. 😩

Anonymkode: 6e7c2...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det ble med et barn her. Den som ikke vil ha flere, har veto. 

Anonymkode: a3a48...651

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner et par der begge var enige om at det holdt med én, og nå vil de ha en til begge to når det er gått et par år. Så vet jeg om to par der den ene parten bare skulle ha to og var fast bestemt på det, og begge parene fikk tilslutt 3 barn. 

Anonymkode: d1f86...13e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket ett barn, mannen ville egentlig ha fire. Men da vi fikk gutten vår og det gikk opp for ham hvor mye arbeid det er med småbarn, så holdt det med ett ja 😅 Heldigvis. Og det har vi aldri angret på. 

Anonymkode: b2b72...04d

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet ikke har fylt ett engang, hadde jeg ikke brukt så mye krefter på å diskutere barn nr to. Selv med en enkel babytid er det veldig forståelig at det ikke frister med et barn til akkurat når man fremdeles har en baby. Gi det noen måneder til et år, og ta opp temaet igjen da. Kanskje har tanken fått modnet hos ham da. 

Anonymkode: bf0ce...1f6

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt for tidlig. Lasamboeren puste ut litt først. Babyen er ikke 1 år en gang.

Anonymkode: c667f...9c3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, er i akkurat samme situasjon. Babyen vår er 8 mnd og vi har alltid snakket om å ha flere barn. Nå vil ikke samboer og jeg er fullstendig knust. Jeg er 35 år og har ikke allverdens med tid selv om jeg ble gravid på første forsøk med gutten vår. Grunnen hans? Han bare vil ikke og han gleder seg til å få barnevakt så vi kan gå ut sammen og det blir vanskelig med to barn. Jeg er så såret at jeg tror ikke jeg kommer over dette. 

Anonymkode: 2a8c8...3fb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det endrer seg når barnet blir større 😊 Da vår sønn rundet 2 år ble min mann (som i utgangspunktet ønsket 0 barn) pådriver og masekopp om barn 2. Jeg var usikker, men barn 2 ble unnfanget ved at vi var litt slurvete, så nå blir det søsken til min manns store glede - som allerede maser om at når vi først har 2, kan vi like godt gå for 3 😂

Anonymkode: 8f5de...a6c

AnonymBruker
Skrevet

Hørt om flere som endrer mening og vil ha flere når barnet blir rundt 3år, da er det visst litt koseligere med barn og ikke like slitsomt som før.

Anonymkode: 56390...bd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 18.49):

Så lenge barnet ikke har fylt ett engang, hadde jeg ikke brukt så mye krefter på å diskutere barn nr to. Selv med en enkel babytid er det veldig forståelig at det ikke frister med et barn til akkurat når man fremdeles har en baby. Gi det noen måneder til et år, og ta opp temaet igjen da. Kanskje har tanken fått modnet hos ham da. 

Anonymkode: bf0ce...1f6

AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 19.19):

Alt for tidlig. Lasamboeren puste ut litt først. Babyen er ikke 1 år en gang.

Anonymkode: c667f...9c3

Dette! To tette er ikke for alle. Vi har 5 år mellom våre. 

Anonymkode: e7e42...cab

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...