AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Til dere som har opplevd bivirkninger. Hvor lenge etter endt kur/siste tablett varte de? Har hørt de kan sitte i noen dager eller en liten stund etter Anonymkode: 8c46b...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Ble høy. Var over etter to dager etter endt kur. Anonymkode: a5cdb...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars Ble gira, rastløs, og jævlig sulten, kunne spist hele døgnet. 🥵 Anonymkode: 15e00...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken gullhår Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars (endret) Takk for svar. Jeg hadde 2 20 mg tabletter. Reagerte kraftig med rastløshet og hjertebank. Fremdeles etter 4 dager. Tror det blir gradvis bedre. Går den plutselig ut eller gradvis? Endret 19. mars av frøken gullhår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars For meg, gikk den ut gradvis. Anonymkode: 4a620...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars frøken gullhår skrev (5 minutter siden): Takk for svar. Jeg hadde 2 20 mg tabletter. Reagerte kraftig med rastløshet og hjertebank. Fremdeles etter 4 dager. Tror det blir gradvis bedre. Går den plutselig ut eller gradvis? Predinosolon skal vel trappes ned gradvis vel? Det er viktig å ikke stoppe brått fikk jeg beskjed om, men jeg tok det nesten en måned da. Kanskje du skal ringe og snakke med lege faktisk Anonymkode: 15e00...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Predinosolon skal vel trappes ned gradvis vel? Det er viktig å ikke stoppe brått fikk jeg beskjed om, men jeg tok det nesten en måned da. Kanskje du skal ringe og snakke med lege faktisk Anonymkode: 15e00...fa3 Jeg tok kun 2 tabletter, turde ikke gå videre på kuren. I følge legen så tar det litt tid før det går ut av kroppen? Begynner å bli bekymret Anonymkode: 8c46b...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #8 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tok kun 2 tabletter, turde ikke gå videre på kuren. I følge legen så tar det litt tid før det går ut av kroppen? Begynner å bli bekymret Anonymkode: 8c46b...abc Avbrøt du kuren etter å ha tatt 2 20mg? Ikke for å skremme deg, men det fikk jeg streng beskjed om å Ikke Gjøre. Ring legevakta og spør, bare for sikkert skyld Anonymkode: 15e00...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken gullhår Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Avbrøt du kuren etter å ha tatt 2 20mg? Ikke for å skremme deg, men det fikk jeg streng beskjed om å Ikke Gjøre. Ring legevakta og spør, bare for sikkert skyld Anonymkode: 15e00...fa3 Ja gjorde det. Fikk så ekstreme bivirkninger. Hva kan skje? Lege og legevakt vet jeg kun tok de 1 gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars frøken gullhår skrev (21 minutter siden): Ja gjorde det. Fikk så ekstreme bivirkninger. Hva kan skje? Lege og legevakt vet jeg kun tok de 1 gang Det skjer ingenting etter en enkelt dose. Det er når du har gått flere dager (som oftest mer enn en uke, men doseavhengig) at egenproduksjonen settes ned, og man må ta nedtrapping. Anonymkode: 1d90a...607 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Del Skrevet 19. mars frøken gullhår skrev (51 minutter siden): Ja gjorde det. Fikk så ekstreme bivirkninger. Hva kan skje? Lege og legevakt vet jeg kun tok de 1 gang Den over her forklarer det bra, at det trengs noen dager, så det er nok bare å vente på at det går over. Anonymkode: 15e00...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble gira, rastløs, og jævlig sulten, kunne spist hele døgnet. 🥵 Anonymkode: 15e00...fa3 Jeg også, men kunne omtrent ikke spise, for blodsukkeret ble farlig høyt. Har diabetes som er under god kontroll vanligvis. Skummelt! Ikke-diabetikere kan også få høyt blodsukker, selv av kortisonsprøyte, så obs obs! Anonymkode: 1275f...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Del Skrevet 20. mars Er det noen som har en ca mal til halveringstid? Prøver å forstå når kroppen skal være helt tom for tilsatt dose? 40 mg for snart 1 uke siden. Tablettene er ute, men forstår kortison en kunne sitte noen dager etter? Kun tatt de 1 gang Anonymkode: 8c46b...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det noen som har en ca mal til halveringstid? Prøver å forstå når kroppen skal være helt tom for tilsatt dose? 40 mg for snart 1 uke siden. Tablettene er ute, men forstår kortison en kunne sitte noen dager etter? Kun tatt de 1 gang Anonymkode: 8c46b...abc https://www.legemiddelhandboka.no/L3.7.1.3/Prednisolon/Prednison For min del kan det ta 7-10 dager etter seponerin før virkningen er helt borte. Anonymkode: 1d90a...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): https://www.legemiddelhandboka.no/L3.7.1.3/Prednisolon/Prednison For min del kan det ta 7-10 dager etter seponerin før virkningen er helt borte. Anonymkode: 1d90a...607 Såpass. Men hvordan merker du at den er borte? Går det gradvis? Jeg merker jeg er litt roligere men blir plutselig oppstemt igjen. Får ikke sove. 6 dager nå Anonymkode: 8c46b...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Såpass. Men hvordan merker du at den er borte? Går det gradvis? Jeg merker jeg er litt roligere men blir plutselig oppstemt igjen. Får ikke sove. 6 dager nå Anonymkode: 8c46b...abc Det er litt annerledes for meg, for jeg går fast på prednisolon, og har gjort det i mange år. Jeg får abstinenser. Det begynner på dag to, og de verste abstinensene kommer etter 7-10 dager når effekten er helt borte. Men for deg som bare har tatt en enkeltdose vil reaksjonen gradvis forsvinne i løpet av kort tid. Anonymkode: 1d90a...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #17 Del Skrevet 20. mars Jeg ble sinnsykt sulten bare. Skjønner godt at folk blir tjukke av å gå på det over tid. Jeg måtte ta meg selv i nakken og være helt nazi på å aldri putte noe i munnen uten å vurdere om de kaloriene var nødvendige for å fungere. Anonymkode: 247a4...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 20.34): Det er litt annerledes for meg, for jeg går fast på prednisolon, og har gjort det i mange år. Jeg får abstinenser. Det begynner på dag to, og de verste abstinensene kommer etter 7-10 dager når effekten er helt borte. Men for deg som bare har tatt en enkeltdose vil reaksjonen gradvis forsvinne i løpet av kort tid. Anonymkode: 1d90a...607 Vanskelig spm men hvordan merkes det at det forsvinner? Anonymkode: 8c46b...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vanskelig spm men hvordan merkes det at det forsvinner? Anonymkode: 8c46b...abc At det du opplever som bivirkninger gradvis blir borte. For eksempel at du gradvis begynner å sove bedre, at du gradvis kommer ned i hvilepuls igjen, at du gradvis mister følelsen av ulvehunger osv Men det er også verdt å merke seg at noen av disse symptomene ikke nødvendigvis er bivirkninger fra kortison. Det kan like gjerne være symptomer på sykdom, og da forsvinner de ikke før sykdommen er bedre. Anonymkode: 1d90a...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå