AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Vi prøver å bli gravide, men det ser ut til at mensen bare har blitt borte. Jeg er 35 år, sluttet på hormonell prevensjon for snart et år siden, tok nesten to mnd å få tilbake mensen, etter det har syklusen vært veldig uregelmessig. Hadde alltid regelmessig syklus før. Har et barn på 3 år og har gått på hormonell prevensjon siden 6-ukerskontrollen. Nå har jeg ikke hatt mensen siden i januar... Er på dag 50 et eller annet, men graviditetstestene er negative. Jeg har fått time hos fastlegen til mandag, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spørre om? Skal jo forklare situasjonen og forhåpentligvis få tatt noen hormonprøver. Er det noen som har opplevd at mensen bare har blitt borte selv om graviditetstestene er negative? Er det noe man kan gjøre selv? Kan man være gravid selv om testene er negative? Anonymkode: b5d03...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars "jeg og mannen prøver å bli gravide. jeg har ikke hatt mensen siden *dato*, men jeg får kun negative tester når jeg tester. Hva kan dette være?" spør du legen om. Anonymkode: 5834e...7d1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars Symptomer på tidlig overgangsalder? Anonymkode: 62cb8...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars Kanskje du har pcos? Mener du at du hadde regelmessig syklus mens du gikk på prevensjon? Eller før du begynte på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Symptomer på tidlig overgangsalder? Anonymkode: 62cb8...0c5 Er egentlig dette jeg er aller mest redd for... Anonymkode: b5d03...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars mommyaka skrev (29 minutter siden): Kanskje du har pcos? Mener du at du hadde regelmessig syklus mens du gikk på prevensjon? Eller før du begynte på det? Kan selvsagt hende jeg har PCOS, men har egentlig ingen grunn til å tro det bortsett fra at jeg plutselig har fått uregelmessig mens. Var hos gynekolog i desember for å ta celleprøve, han sa ikke noe da han undersøkte eggstokkene med ultralyd. Jeg mente å si at jeg hadde regelmessige sykluser før jeg begynte på prevensjon. Hadde fine regelmessige sykluser da jeg ble gravid sist gang f.eks. Anonymkode: b5d03...f47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (46 minutter siden): "jeg og mannen prøver å bli gravide. jeg har ikke hatt mensen siden *dato*, men jeg får kun negative tester når jeg tester. Hva kan dette være?" spør du legen om. Anonymkode: 5834e...7d1 Hehe, ja jeg skrev jo at jeg skal forklare situasjonen til legen Anonymkode: b5d03...f47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #8 Del Skrevet 19. mars Jeg tenker pcos. Har det selv og gikk til privat gyn pga det samme. Diagnosen kom som et sjokk siden jeg er både normalvektig og ikke har noe mannlig behåring etc. Det eneste kroppslige som er typisk pcos hos meg er at jeg er veldig sterk naturlig når jeg sammenligner meg med andre damer, og bygger muskler lett som bare det. Det positive med pcos er jo gode sjanser for å bli gravid med letrozol, og hvis det ikke funker så ivf. Fertilitetsrådet snakket om dette og der sa vel fertilitetslegen noe om at det er veldig gode sjanser for graviditet med ivf ved pcos siden man har mange egg Anonymkode: 6b658...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker pcos. Har det selv og gikk til privat gyn pga det samme. Diagnosen kom som et sjokk siden jeg er både normalvektig og ikke har noe mannlig behåring etc. Det eneste kroppslige som er typisk pcos hos meg er at jeg er veldig sterk naturlig når jeg sammenligner meg med andre damer, og bygger muskler lett som bare det. Det positive med pcos er jo gode sjanser for å bli gravid med letrozol, og hvis det ikke funker så ivf. Fertilitetsrådet snakket om dette og der sa vel fertilitetslegen noe om at det er veldig gode sjanser for graviditet med ivf ved pcos siden man har mange egg Anonymkode: 6b658...e7a Kan jo håpe at det blir satt i gang en form for en utredning etter jeg har vært hos fastlegen i neste uke. Jeg har som sagt ingen andre tegn på eventuell PCOS enn brått uregelmessige sykluser. Jeg ligger i nederste sjikt av normalvekt, har lite hår bortsett fra på hodet hvor jeg har nok til 3-4 stk, jeg er ikke uvanlig sterk og bygger ikke muskler noe lettere enn andre damer selv om jeg trener og er i god form. Men det er jo godt å vite at sjansene er gode hvis det skulle vise seg å være PCOS. Virker jo uansett som om hormonene mine er ute og kjører, så noe hormonell støtte må jeg nok ha. Anonymkode: b5d03...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars Utredning og IVF med en gang. Ingen tid å miste. Avtal time med klinikk i dag/morgen. Anonymkode: 53cc0...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Utredning og IVF med en gang. Ingen tid å miste. Avtal time med klinikk i dag/morgen. Anonymkode: 53cc0...e49 Har time hos fastlegen på mandag, må jo uansett via han så tror det går greit å vente til mandag Anonymkode: b5d03...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solosuper93 Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars Gå til legen og få full utredning. Det trenger ikke nødvendigvis være noe galt, men greit å få sjekket. Syklusen min har også vært skikkelig uregelmessig etter jeg sluttet på prevensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars solosuper93 skrev (4 timer siden): Gå til legen og få full utredning. Det trenger ikke nødvendigvis være noe galt, men greit å få sjekket. Syklusen min har også vært skikkelig uregelmessig etter jeg sluttet på prevensjon. Ja jeg tenker å be om det på mandag. Er så innmari frustrerende å gå rundt i uvisse sånn som nå. Har du vært gjennom undersøkelser siden du har hatt uregelmessig syklus? Anonymkode: b5d03...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Del Skrevet 21. mars Ja, men jeg var gravid likevel. Måtte en blodprøve til for å bekrefte det. Anonymkode: d1e40...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå