Gå til innhold

Fra hvilken alder kan barna være hjemme noen timer en lørdagskveld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om foreldre er borte på et eller annet. Er snakk om søsken med 2-3 juårs aldersforskjell, fra ca. 18 - midnatt. 

Jeg og far er uenige, ønsker å høre synspunkter. 

Anonymkode: d99d7...c7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om foreldre er borte på et eller annet. Er snakk om søsken med 2-3 juårs aldersforskjell, fra ca. 18 - midnatt. 

Har 2 stykker, 15 og 17. Var ikke så lenge vekk på kvelden før minste var 13-14.  Største var hjemme og.

Vet mange gjør det tidligere, men hadde ikke behov for det eller lyst å være vekke lørdagskvelden!

Syns 13år er minimum jeg da! Da er de gjerne våken til du kommer. I tilfelle brann,innbrudd og annet.

Anonymkode: 0445e...9ae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det har en del å si om hvordan de er. Er de rolige og greie og gamer eller ser på serie feks er jo noe annet enn kranglende søsken, med fullt hus og styr. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS! Rolige søsken som ser på TV og spiser lørdagsgodt.

AnonymBruker
Skrevet

Har to rolige tvillinggutter på 14 år. De har vært alene hjemme om kvelden fra de var 12 år. Men da har det vært snakk om noen timer, og vi var alltid tilbake kl ca 22. 

Anonymkode: a8535...f74

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kommer helt an på hvor modne de er

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er fortsatt så små at jeg ikke har reflektert over det, men jeg husker jeg overnattet hos ei venninne da vi var rundt 12 (siste året på barneskolen). Foreldrene hennes var da på voksenfest (til midt på natten antar jeg), men bestefaren bodde i nabohuset. Ingen av våre foreldre som stusset på det. 

Anonymkode: 29c7f...a8d

Skrevet

Mine er 12, 14 og 16 og alle kunne vært hjemme (alene eller sammen) fra 18 til midnatt.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som 12 åring satt jeg barnevakt for nabo barn

Kan ikke skjønne at en 12 åring ikke ska kunne være hjemme noen timer på kvelden.

Her var eldste 11 da han var hjemme litt på kvelden. Fra 13 jobbet begge på en sæter,  så der var de nå stort sett alene . Kun med tilsyn når bonden var innom. 

Anonymkode: 3c1b3...91e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra 10 år og oppover, helt avhengig av barnet selv. 

Anonymkode: bfdfd...55d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fra 10 år og oppover, helt avhengig av barnet selv. 

Anonymkode: bfdfd...55d

Hadde ikke gått fra barn på 10år i 6timer+ på en lørdagskveld.. Burde lagt seg tidligere enn 00.. Og helst ikke alene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker kanskje når minste er rundt 12 ? Har ei på 12 nå som sikkert kunne gjort det , men ikke samme med broren på 9 🙈 men sammen med ei venninne , helt sikkert . 

Anonymkode: c4f3c...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...