AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Gutten min blir 2 år i mars og skal over på større avdeling etter sommer’n. På småbarnsavdeling han er nå har de ikke noe form for tur, bortsett fra de aller største på avdeling, mener dem er rundt 2,5 år. Han har derfor ikke vært på en eneste tur siden han begynte i barnehagen. Noen ganger er han heller ikke ute da dem sier at han får frisk luft når han sover ute. Er dette greit eller slik i andre barnehager??? Prøver å lese rammeplan som står at dem skal bli kjent med nærmiljø?? Anonymkode: a5198...8ad
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Skrevet 19. mars Mente i innlegget at han ble to år i mars, dvs denne måneden Anonymkode: a5198...8ad
Gjest jegerrinne Skrevet 19. mars #4 Skrevet 19. mars Høres rart ut. Der jeg jobbet hadde og den lille avdelingen tur dag. Gikk ofte til en gapahuken og der sov ungene enten i vogna eller i hengekøye. Ute var de hver dag enten før mat eller etter de hadde sovet.
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Skrevet 19. mars Jeg jobber i barnehage og har barn i en annen barnehage. Har jobbet i flere forskjellige barnehager. Alle småbarnsavdelinger her på "landet" er ute hver dag. Enten en liten trilletur, en liten gåtur i skogen eller lek på uteområdet. Har opplevd noen få ganger i året at vi har vært inne hele dagen pga ekstremvær. Rammeplanen sier at alle barn skal få oppleve variasjon i lekeformer (da er jo uteleken og diverse turer viktig). Så står det også som du sier at de skal bli tatt med på turer og bli kjent i nærområdet ikke holdbart at en bhg ikke tar med barna utenfor porten! Men så spørs det jo selvsagt hvordan bemanningen er og hvordan nærmiljøet er. Anonymkode: b9dde...145 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Skrevet 19. mars Hos oss er alle ute i løpet av dagen, samtidig får alle våre små tur i løpet av uken, vi deler i grupper så blir turen tilpasset alder. hadde tatt opp med styrer ang det der, veldig rart at de ikke er ute, men dessverre er det mange voksne som ikke liker å være ute, utenom sommeren. Anonymkode: 6d88e...a23
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Skrevet 19. mars Hvordan er bemanningen? Er det mye sykdom hos personalet og får de vikar ved sykdom? Anonymkode: d4b3b...137 1
katties Skrevet 19. mars #8 Skrevet 19. mars (endret) Det er absolutt ikke slik her jeg bor. De går tur selv med de minste barna (10 mnd), som ikke kan gå selv. De sitter i 4-mannsvogn. De litt større barna som ikke kan gå så langt kan også bruke disse vognene. Fra 1,5 år kan mange barn gå ganske mange hundre meter på egenhånd, og mange av 2-åringene her borte hadde ikke behov for å bruke vogna i det hele tatt når barna gikk 1-2 km turer. De går ofte turer minst 3 ganger i uka, hvis været tillater det. Endret 19. mars av katties
AnonymBruker Skrevet 19. mars #9 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gutten min blir 2 år i mars og skal over på større avdeling etter sommer’n. På småbarnsavdeling han er nå har de ikke noe form for tur, bortsett fra de aller største på avdeling, mener dem er rundt 2,5 år. Han har derfor ikke vært på en eneste tur siden han begynte i barnehagen. Noen ganger er han heller ikke ute da dem sier at han får frisk luft når han sover ute. Er dette greit eller slik i andre barnehager??? Prøver å lese rammeplan som står at dem skal bli kjent med nærmiljø?? Anonymkode: a5198...8ad Her er småbarnsavdelingen ofte på tur! De er ute på formiddag noen dager, ettermiddag andre dager. Det skal mye til for at de er inne en hel dag, enten sterk vind eller is på hele uteplassen… Anonymkode: 5e698...116
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Skrevet 19. mars 1- og 2-åringene gikk ikke tur her heller. Toåringene her var delt på to avdelinger det året min begynte i bhg. Det irriterte meg at min 2-åring kom med 1-åringene, og ble sittende inne, mens de 2-åringene som kom med 3-åringene, fikk gå tur. Trøst deg med at det er en midlertidig ordning. De begynner sikkert å være mer ute til neste år. Anonymkode: 175b9...34f
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Skrevet 19. mars Veldig rart. Da jeg jobbet i barnehage på småbarnsavdeling var vi på tur en gang i uka. Men det var på lekeplasser, eller i skogen i nærområdet. De større utfluktene til bondegård, langtur i skogen med grilling på bål etc var forbeholdt de største på avdelingen. Vi var også ute hver dag bortsett fra når været gjorde det slik at ungene ikke hadde det noe gøy ute. På de dagene, som var veldig få, så kunne vi argumentere med at de fikk frisk luft da de sov ute, men ikke ellers. Anonymkode: 76211...62a
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Skrevet 19. mars Jobber i Barnehage,har en kollega som sier at ungen hennes aldri er på tur,di går kansje en gang i blant litt utafor barnehagen.I barnehagen jeg jobber er vi masse på tur,men jobber i naturbarnehagen da,men selv di aller minste er med. Anonymkode: 104b4...2d2
AnonymBruker Skrevet 19. mars #13 Skrevet 19. mars Vi deler ofte avdelingen i 2, vi har 6 barn som blir 3 i år, og 6 barn som blir 2 i år. De som blir 3 år er på tur 1-2 ganger i uken. Men de minste, som er 1 år ,og blir 2 år i år, har ikke det største utbytte av tur, så de er heller ute. De minste har vel vært på 6 turer dette barnehageåret. Vi får ikke vogner , så vi har ikke mulighet til å gå på tur med alle. Anonymkode: fb187...9ae
AnonymBruker Skrevet 19. mars #14 Skrevet 19. mars Veldig stusslig. Har en toåring på småbarn og de er på små turer i nærmiljøet av og til. De større barna er på litt større utflukter og har fast turdag. Anonymkode: 270af...7af
AnonymBruker Skrevet 19. mars #15 Skrevet 19. mars katties skrev (7 timer siden): Det er absolutt ikke slik her jeg bor. De går tur selv med de minste barna (10 mnd), som ikke kan gå selv. De sitter i 4-mannsvogn. De litt større barna som ikke kan gå så langt kan også bruke disse vognene. Fra 1,5 år kan mange barn gå ganske mange hundre meter på egenhånd, og mange av 2-åringene her borte hadde ikke behov for å bruke vogna i det hele tatt når barna gikk 1-2 km turer. De går ofte turer minst 3 ganger i uka, hvis været tillater det. Må bare få si at de firemannsvognene med småbarna eeeeeer så søøøøøøte🥰🥰🥰🥰🥰🥰 Anonymkode: f1374...954 1
katties Skrevet 19. mars #16 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Må bare få si at de firemannsvognene med småbarna eeeeeer så søøøøøøte🥰🥰🥰🥰🥰🥰 Anonymkode: f1374...954 Ja, barnehagebarn er jo generelt supersøte 🥰
AnonymBruker Skrevet 19. mars #17 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Må bare få si at de firemannsvognene med småbarna eeeeeer så søøøøøøte🥰🥰🥰🥰🥰🥰 Anonymkode: f1374...954 Men grusomme å trille Anonymkode: 89b92...770 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Skrevet 20. mars Min gikk i en dedikert småbarnsbarnehage. De var mye ute, men ikke sjelden ut på *tur*. De gangene de var på tur var de kun på korte turer i nærområdet. På storbarn (vi har byttet barnehage) er de fast på tur to ganger i uken Jeg synes det var helt greit. På småbarn så vil jeg heller at de fokuserer på lek og nærvær i kjente, trygge omgivelser. Ser for meg det fort blir styr med så mange så små barn utenfor området. På storbarn er det derimot kjempefint med turer og utforsking! Anonymkode: 47f06...2ee
AnonymBruker Skrevet 20. mars #19 Skrevet 20. mars Tenker ikke at de minste må så voldsomt mye på tur, men de skal da ut i våken tilstand! Og korte turer burde de klare. Men uansett må de få leke ute. Det er ikke bare frisk luft som er poenget med å være ute. Anonymkode: aad86...561
AnonymBruker Skrevet 20. mars #20 Skrevet 20. mars Ikke tur på de aller minste i vår barnehage heller, og tenker det er helt greit! Det virker jo som om det uansett blir nok av turer etter hvert? Hos oss er de som regel ute da, selv om det er perioder med svært dårlig vær eller med blankis på hele uteområdet hvor de minste er inne. Å være ute skal være hyggelig og gøy for de, så kan de «herdes» på elementene når de blir litt større. Anonymkode: 84f58...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå