AnonymBruker Skrevet 23. mars #61 Del Skrevet 23. mars Polyester skrev (23 timer siden): Samboeren min kan gå ut så ofte han vil, er ca 3 ganger i måneden, jeg er alltid velkommen til å bli med han. Jeg går også ut når jeg vil, så ofte jeg vil. Og det kan variere fra fire ganger i uka til en gang i måneden, det kommer an på hvor mye som skjer bare. Dere som sier to-tre ganger i året er jo sinnssykt kontrollerende hvis han egentlig får invitasjon til å drikke i sosiale lag oftere. Er det rart at voksne menn har vansker med vennskap og ensomhet? Herregud. Jeg kommenterte tidligere at både jeg og mannen går ut (fest) 2-4 ganger i året. Vi er ikke kontrollerende, og vi begge har mulighet til å gå ut 7 dager i uka om vi ønsker det. Vi har ikke felles barn. Vi er ute på andre ting også flere ganger i måneden, både hver for oss og sammen, som ikke innebærer drikking. Jeg hadde felles barn med eksen. Han var ofte på byn. Det var en selvfølge at jeg var alene med barna, og sto opp tidlig hver helg pga at han var fyllasjuk eller sovna på nachspiel. Folk er forskjellige. Noen liker å feste ofte og andre ikke. Noen synes det er kjipt å være alene med barn og ansvar pga at de har forskjellige behov ang festing. Tenker det er lurt å finne noen som er lik seg selv der. Vet det er vanskelig å planlegge hvem man forelsker seg i, og forutse hvordan de kommer til å bli når de blir voksen og forelder. Har man barn, så bør man uansett skjønne at det ikke er festebehovet som avgjør hvor ofte man skal drikke. At man har et voksen-ansvar som gjør at man må ofre litt. Anonymkode: d98ec...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #62 Del Skrevet 23. mars Er sammen med en gamer, og han drar nøyaktig aldri på byen. Vi drikker sammen med venner 2-3 ganger i året, ellers foretrekker vi begge å være hjemme. Anonymkode: f4efd...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #63 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Enig. Typisk kjedelig norsk livsstil (er norsk selv). Sitte hjemme med en kjempe TV og se på serier. Et materialistisk fokus i stedet for et sosialt- det er nordmenn dessverre Anonymkode: 9563f...e5b Det er ikke mulig i Norge med vårt prisnivå. Når jeg er i virkelig billige land, som i Sør -Amerika eller -Asia kan jeg leve på den måten. Da kan man gå ut å drikke å spise godt for langt under hundrelappen. Anonymkode: 36e4d...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #64 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 20.53): Jeg ville "akseptert" det under svangerskapet som et siste hurra til et liv uten ansvar, men så fort den babyen var ute, så ville jeg hatt veldig klare og tydelig forventninger om at den type festing ikke passer sammen med et familieliv. Anonymkode: 053e1...b2a Men de har jo allerede ett barn. Det er ikke første svangerskapet... Han drar på fylla å lar sin gravide kjæreste sitte alene hjemme med ett lite barn. Anonymkode: 98d56...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffekoppQueen Skrevet 25. mars #65 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 23.14): Er nettopp dette jeg sliter med også pga min ex. Fyll og fest = at han var utro. Dette har satt en stuck i meg og sliter med det nå i mitt nye forhold også. Litt derfor jeg også har et anstrengt forhold til at nåværende er så ofte på byen..han har ikke gjort noe galt såvidt jeg vet, men gammel frykt henger igjen skikkelig.. ts Anonymkode: 68a60...77c Trodde ikke han gjorde noe galt jeg heller… Tok feil der gitt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #66 Del Skrevet 26. mars Det finnes ingen fasitsvar på det, men når man begynner å bli voksen (30+) og hvertfall når man har barn, er det naturlig at det begynner å dabbe av litt. Min mann går på byen 1-2 ganger i året (40+), eller om det er noe spesielt som utdrikningslag. Det hadde vært helt uaktuelt om han skulle gå på byen i den utstrekning som du skisserer, av mange grunner. Det hadde vært en veldig rar prioritering av fritid, både pga de timene som faktisk forsvinner, men også at gjerne dagen derpå blir ødelagt i tillegg for han må sove lenge, og når han først står opp er han sliten osv. I tillegg er det fryktelig dyrt å holde på sånn, og det hadde ikke vært greit for meg at han prioriterte alle sine penger sånn i lengden. Det høres ut som han tiltrekkes av noe på byen, er det rusen (alkoholen) som tiltrekker eller er det følelsen av "frihet" med kompisene (og damer?) han tiltrekkes av? Spanderer han drikke på damer når han er ute? Anonymkode: 03759...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 26. mars #67 Del Skrevet 26. mars Men hvorfor har du valgt å bli sammen med, og snart få barn med en mann du ikke liker livstilen til? Dette visste du vel før dere satt i gang med å lage barn? Du får dessverre ikke forandret noen, derfor velger man en partner som passer en. Du har valgt en som liker å dra ut og drikke seg full med kompiser, og frem til dere får barn må jo han få leve livet slik han ønsker. Når dere får barn, noe jeg regner med han også har valgt, blir det noe annet. Da har man jo et ansvar ovenfor barn og partner om å være tilstede. For å svare på spørsmålet ditt er min samboer innimellom ute med meg, og på julebord en gang i året. Han liker ikke å drikke og jeg har aldri sett han full. Jeg derimot er ute 1-2 ganger i måneden, noen ganger sjeldnere, noen ganger oftere. Somregel er jeg hjemme i rimelig tid, men hender jeg kommer hjem etter byen er stengt. Noen ganger er jeg full, andre ganger ikke. Vi skal ikke ha barn og godtar at vi har ulike interesser. Vi lever livet omtrent likt som før vi møttes, noe vi trives med, selvsagt med hensyn til den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå