Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med typen i 3 år nå, vi venter et barn sammen. Og jeg har et barn fra før av som er hos oss halvparten av tiden. 
Har aldri nekta han og kommer aldri til å nekte han å dra ut på byen for å drikke. Men synes det kan bli litt ofte noen ganger..spesielt da han aldri tar noe som helst initiativ til å gjøre noe sammen som ‘familie’ eller med meg. Alltid jeg som må ta initiativ..jeg flyttet inn hos han og her vi bor har jeg derfor ikke så mange jeg kan henge med/møte. Så blir ofte at jeg sitter alene hjemme, spesielt i helgene. 

Mitt forrige forhold var det mye utroskap i forbindelse med fest og drikking. Sliter med en del traumer fra det enda. Har fortalt det til nåværende partner så han vet om det. Men kan jo ofte komme noen tanker når man sitter alene da. Prøver så godt jeg kan å holde det inne så det ikke skal ødelegge noe for han. 
som sagt så kommer jeg aldri til å nekte han å gjøre hva han vil.

hvor ofte synes du det er greit at mannen drar på byen og drikker seg rimelig god og full? 
i perioder har min vært ute både 4 og 5 helger på rad. 2 helger på rad nå.. + at han farter mye ift besøk/jobb/treninger. Men insjer aldri til å ta med meg på noe..

Anonymkode: 68a60...77c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har vært sammen med typen i 3 år nå, vi venter et barn sammen. Og jeg har et barn fra før av som er hos oss halvparten av tiden. 
Har aldri nekta han og kommer aldri til å nekte han å dra ut på byen for å drikke. Men synes det kan bli litt ofte noen ganger..spesielt da han aldri tar noe som helst initiativ til å gjøre noe sammen som ‘familie’ eller med meg. Alltid jeg som må ta initiativ..jeg flyttet inn hos han og her vi bor har jeg derfor ikke så mange jeg kan henge med/møte. Så blir ofte at jeg sitter alene hjemme, spesielt i helgene. 

Mitt forrige forhold var det mye utroskap i forbindelse med fest og drikking. Sliter med en del traumer fra det enda. Har fortalt det til nåværende partner så han vet om det. Men kan jo ofte komme noen tanker når man sitter alene da. Prøver så godt jeg kan å holde det inne så det ikke skal ødelegge noe for han. 

hvor ofte synes du det er greit at mannen drar på byen og drikker seg rimelig god og full? 
i perioder har min vært ute både 4 og 5 helger på rad. 2 helger på rad nå.. + at han farter mye ift besøk/jobb/treninger. Men insjer aldri til å ta med meg på noe..

0 helger i måneden, kanskje to ganger i året. Denne fyren du beskriver er ikke "that much into you", sorry.

Anonymkode: 297c1...f87

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er mer ute på sommerhalvåret, som de fleste av oss er, så det er veldig varierende. Men han er mer hjemme enn det han er ute, for å si det på den måten. Om jeg skulle regnet på «gjennomsnittlig» så tror jeg han havner på under en gang i måneden. 

Anonymkode: 053e1...b2a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville startet med å spørre hvorfor han har et behov for å tilbringe mer tid borte fra familien sin enn sammen med de for egen del, det handler ikke om å nekte han noe men om å prioritere det som er viktig for en..
Men det er kanskje litt i senste laget å ta det opp nå som du er gravid og dette er en greie som du ikke har tatt opp før.. 

Anonymkode: 58007...10b

AnonymBruker
Skrevet

2-3 ggr pr år

Anonymkode: b4d32...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

0 helger i måneden, kanskje to ganger i året. Denne fyren du beskriver er ikke "that much into you", sorry.

Anonymkode: 297c1...f87

Heldig 🙄 pratet med han forrige helg om hvordan jeg føler det, men null forståelse virker det som..

både og kanskje, vet ikke om han hadde giddet å fridd å vært med på ivf hvis han absolutt ikke var interessert..

-ts

AnonymBruker
Skrevet

I disse dager handler dette mer om økonimi enn noe annet, det er svindyrt å gå ut å drikke. Fortell at du heller vil bli spandert middag på resturant en at han skal drikke bort pengene.

Anonymkode: 36e4d...11f

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville startet med å spørre hvorfor han har et behov for å tilbringe mer tid borte fra familien sin enn sammen med de for egen del, det handler ikke om å nekte han noe men om å prioritere det som er viktig for en..
Men det er kanskje litt i senste laget å ta det opp nå som du er gravid og dette er en greie som du ikke har tatt opp før.. 

Anonymkode: 58007...10b

Jojo har nevnt før at han aldri tar initiativ og at jeg føler han kan finne på ting med andre men ikke meg. 

han mener «det ikke er en konkurranse om å ta mest initiativ». Hallo det handler ikke om det, handler om at man er to i et forhold og at det skal gå begge veier. Han er jo grei og alt det der ellers. Men akkurat dette plager meg at han ikke kan forstå.

-ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I disse dager handler dette mer om økonimi enn noe annet, det er svindyrt å gå ut å drikke. Fortell at du heller vil bli spandert middag på resturant en at han skal drikke bort pengene.

Anonymkode: 36e4d...11f

kan ikke huske sist han tok meg med på restaurant uten at jeg tok initiativ til det 🙃 

-ts

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Heldig 🙄 pratet med han forrige helg om hvordan jeg føler det, men null forståelse virker det som..

både og kanskje, vet ikke om han hadde giddet å fridd å vært med på ivf hvis han absolutt ikke var interessert..

-ts

Å gifte seg og få barn er jo en sikker måte å holde på dama som hushjelp og puledukke mens man selv lever singellivet utenfor husets 4 veggerm 

Anonymkode: fb62e...5cd

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi er ute 1, maks 2 ganger i året hver.

Vi bruker heller helgene sammen som familie, at mannen hadde gått ut på byen for å feste hver mnd hadde vært uaktuelt, av flere årsaker. Sløsing av penger er det også… må da bruke vanvittig mye penger om han går ut hver helg? 

Du ser jo hvor prioriteringene hans er nå, tror ikke det blir noe bedre når barnet er født… 

Anonymkode: 71651...7de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å gifte seg og få barn er jo en sikker måte å holde på dama som hushjelp og puledukke mens man selv lever singellivet utenfor husets 4 veggerm 

Anonymkode: fb62e...5cd

True 🙄 skal sies han hjelper til med husarbeid da.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ute 1, maks 2 ganger i året hver.

Vi bruker heller helgene sammen som familie, at mannen hadde gått ut på byen for å feste hver mnd hadde vært uaktuelt, av flere årsaker. Sløsing av penger er det også… må da bruke vanvittig mye penger om han går ut hver helg? 

Du ser jo hvor prioriteringene hans er nå, tror ikke det blir noe bedre når barnet er født… 

Greit å høre at fler tenker som meg. Jeg er jo ikke komfortabel med at han er ute så ofte..

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Greit å høre at fler tenker som meg. Jeg er jo ikke komfortabel med at han er ute så ofte..

Men du har jo tydeligvis akseptert det og gått inn for å få barn med han. Hvorfor godta å ha et sånt liv, hvis det ikke er det du ønsker?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes voldsomt mye ut synes jeg. Mannen er ute hvis det er bursdag, julebord, utdrikningslag eller lignende. Ellers besøker han venner innimellom i helgene, men han kommer ikke hjem full og de drar nesten aldri ut på byen.

Anonymkode: 19708...db6

AnonymBruker
Skrevet

Den samboeren du beskriver, lever jo rene singellivet - men med samboer hjemme? Hadde aldri godtatt at han skulle dra på byen hver bidige helg sånn som det der. Utroskapsrisikoen øker drastisk for hver drink/øl man heller i seg, for da mister man hemningene. Hadde ikke stolt så mye på en sånn fyr.

Anonymkode: f07ed...b16

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er å gå ut da egentlig... ?

Jeg er ute en gang eller to i uka... Alt fra konserter til quiz med kompiser.  Lite drikking egentlig og har ikke vært full på årevis. Likevel er det jo ute på byen. Jeg er aldri ute bare for å feste og drikk mest mulig.

Jeg bor midt sentralt i Oslo, og barna er store så jeg elsker å gå ut og nyte alt byen har å by på. Dette skjer uavhengig av ukedag og alltid i såpass moderate former at jeg fint går på jobb morgenene etterpå, eller kommer meg opp og er sammen med de som måtte være hjemme og våkne om dette skjer i helgene. 

Samboer er velkommen til å være med meg ut når som helts, men er sjelden intr. Jeg blir ikke hjemme av den grunn. 

Anonymkode: b6d46...971

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ferdig med den livsstilen etter studietiden. 
Går gjerne ut å tar noen øl hver uke, og spesielt på sommeren kan det blir flere ganger i uka. 
Men å bli "rimelig god og full" hver helg, det hadde jeg aldri akseptert. Spesielt ikke når det går ut over forholdet, og han helt tydelig prioriterer vennene fremfor deg. 
Men det er nesten umulig å endre noen som mener alkohol og fest er viktigere enn kjæresten, og som viser null forståelse. 

Anonymkode: 98d56...78f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva er å gå ut da egentlig... ?

Jeg er ute en gang eller to i uka... Alt fra konserter til quiz med kompiser.  Lite drikking egentlig og har ikke vært full på årevis. Likevel er det jo ute på byen. Jeg er aldri ute bare for å feste og drikk mest mulig.

Jeg bor midt sentralt i Oslo, og barna er store så jeg elsker å gå ut og nyte alt byen har å by på. Dette skjer uavhengig av ukedag og alltid i såpass moderate former at jeg fint går på jobb morgenene etterpå, eller kommer meg opp og er sammen med de som måtte være hjemme og våkne om dette skjer i helgene. 

Samboer er velkommen til å være med meg ut når som helts, men er sjelden intr. Jeg blir ikke hjemme av den grunn. 

Anonymkode: b6d46...971

Spørsmålet til TS er "hvor ofte synes du det er greit at mannen drar på byen og drikker seg rimelig god og full?"
Jeg tolker det som at han fester, ikke bare tar noen øl til en quiz eller fotballkamp.

Anonymkode: 98d56...78f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke likt det hvis det var min mann. 

Anonymkode: 21da9...93f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...