Blåttvann Skrevet 19. mars #21 Del Skrevet 19. mars (endret) Ikke alle er sosiale eller ekstroverte, det skulle vært krav om egne stille-rom på arbeidsplasser som ellers bare har ett spiserom uten muligheter for å trekke seg tilbake. Jeg spiser sjeldent der andre spiser, jeg trenger ro og fred og tappes for energi når jeg må sitte og snakke med kollegaer i lunsjen. Vi er alle forskjellige, ta hensyn til dine behov! I tillegg til at samtalene ofte er overfladiske og intetsigende så takler jeg dårlig alle lyder og lukter. Når alle skal snakke med mat i munnen så blir jeg kvalm av å se maten bli tygget og sliter med å høre hva som blir sagt pga mumling. Og lydene når folk snakker med mat i munnen og smatter... grusomt. Endret 19. mars av Blåttvann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #22 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er helt innafor når man ikke har betalt lunsj og det vet jeg, men det føles så uglesett likevel. Jeg kan ikke fordra kontorlivet og har et stort behov for å komme meg litt ut i frisk luft, eller bare dra på butikken for et lite miljøskifte. Føler meg mye kvikkere etter det, enn når jeg deltar i felles lunsjpause med de andre. Jeg mener at forventninger om felles lunsj er en uting, og synes uansett at vi rekker å prate bra nok med hverandre i betalt arbeidstid også. Så skjønner jeg selvsagt at det kan være annerledes på andre arbeidsplasser. Hva mener dere? Anonymkode: 5ed24...23e På ingen måte noe galt ved det. Hos oss har vi betalt lunsj for å være tilgjengelige, men der jeg jobbet før var den ubetalt og det var helt normalt å ta diverse gjøremål i lunsjen. Det være seg en tur i banken (det var vanlig før ), noen tok lunsj ifm. varmmat på nærmeste Meny, spise ute i fint vær, ta noen telefonsamtaler på et kontor osv. Sært at det skulle bli uglesett, men stå på ditt likevel. Det er nok ikke mange måter å vekk den ukulturen på, uheldigvis, utover å stå på dine krav. Du har 100% rett på og i det du gjør. Anonymkode: 88f01...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #23 Del Skrevet 20. mars Vi har betalt lunsj og skal derfor egentlig ikke forlate arbeidsplassen. Men om vi trenger å lufte hodet litt eller gå et ærend så er det ingen som legger seg opp i det. Lederne oppfordrer oss til å komme oss litt ut i lunsjen for å få miljøskifte. Jeg er ikke glad i felles lunsj, sitter ofte på kontoret mitt eller tar meg en tur ut. I starten spurte folk, nå har de endelig sluttet med det. Jeg trenger ro i lunsjen, ikke masse prat og høyt lydvolum. Anonymkode: 09c5a...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #24 Del Skrevet 20. mars Har betalt lunsj og kan da ikke forlate avdelingen. Anonymkode: 65b72...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå