Gå til innhold

Når kan man kjøre på isfrie veier fra Trondheim til Bergen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal kjøre flyttelass, og vil helst slippe ufrivillig glattkjøring. 

Det er ikke ofte jeg er på langtur, så når kan man regne med at det er isfrie forhold Trondheim-Bergen?

Jeg har kjørt en gang i august, det var null problem. Vil gjette på at juli også er trygt? Hva med juni? Skulle helst kjørt så tidlig som mulig.

Anonymkode: 7b0dd...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skal kjøre flyttelass, og vil helst slippe ufrivillig glattkjøring. 

Det er ikke ofte jeg er på langtur, så når kan man regne med at det er isfrie forhold Trondheim-Bergen?

Jeg har kjørt en gang i august, det var null problem. Vil gjette på at juli også er trygt? Hva med juni? Skulle helst kjørt så tidlig som mulig.

Anonymkode: 7b0dd...7d8

Kjører du E39 istedenfor over Dovre så er det sannsynligvis isfritt allerede idag. Det er faktisk kortere og i km, dog lenger i tid og innebærer en del ferger.

Endret av Kjetil E
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kjetil E skrev (10 timer siden):

Kjører du E39 istedenfor over Dovre så er det sannsynligvis isfritt allerede idag. Det er faktisk kortere og i km, dog lenger i tid og innebærer en del ferger.

E39 er garantert ikke isfri i dag. Det har vært 5 grader i lavlandet på Sunnmøre på dagtid i dag. Er nok fare for glatte veier/snø på fjellovergangene.

Mai og juni er i utgangspunktet isfritt, men plutselig kommer det et uventet snøfall.

Skal du kjøre med tilhenger eller varebil? Har du vurdert å ta hurtigruten? Da kan du jo reise når som helst.

Anonymkode: 3922a...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

E39 er garantert ikke isfri i dag. Det har vært 5 grader i lavlandet på Sunnmøre på dagtid i dag. Er nok fare for glatte veier/snø på fjellovergangene.

Mai og juni er i utgangspunktet isfritt, men plutselig kommer det et uventet snøfall.

Skal du kjøre med tilhenger eller varebil? Har du vurdert å ta hurtigruten? Da kan du jo reise når som helst.

Anonymkode: 3922a...879

Ikke så mange reelle "fjelloverganger" på E39 da... 

Anonymkode: 3e403...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke så mange reelle "fjelloverganger" på E39 da... 

Anonymkode: 3e403...c62

Hvis du kjører den korte versonen, den som vrenger over Stranda - Hellesylt - Stryn - Byrkjelo - Vadheim. Har du et par ganske høye overganger den mellom Stranda og Hellesylt og den mellom Utvik og Byrkjelo. Men ingen av dem er i nærheten av Dovre og Strynefjell. Følger man E39 fullstendig derimot er det ingen høyere overganger. Men det blir en del lengre enn å velge Stranda - Stryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...