Gå til innhold

Alle er så opptatt av skattemeldinga vi får igjen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det har blitt ny hobby i Norge å kjefte på de som går igjen på skatten. Folk elsker å bare «hahaha så jævla dum du er Hahahaha». Har dere ikke noe bedre å drive med?

Anonymkode: d3b9b...55b

Om man ikke har økonomisk styring er det selvfølgelig smart å betale inn for mye, for alternativet er dyrt. 

Eneste jeg synes er "dumt" er at man tror man tjener på det, og nærmest ser på det som en lottogevinst. 

Anonymkode: b1e7c...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes fortsatt at det er merkelig hvor opptatte folk er av å sjekke sin egen skattemelding, jeg 🤯 Forstår at det kan smelle godt dersom man har EK, men med relativt fast lønn er jo det ingen sjokk i vente?! 

Anonymkode: 4456d...f58

Har flere jobber og arbeidsgivere. Ikke lik inntekt hver mnd heller. Har gått jevnt opp i lønn per år i tillegg. Men fikk mer marginalt med baksmell i fjor med samme tabell. Nå blir det heller prosent framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes fortsatt at det er merkelig hvor opptatte folk er av å sjekke sin egen skattemelding, jeg 🤯 Forstår at det kan smelle godt dersom man har EK, men med relativt fast lønn er jo det ingen sjokk i vente?! 

Anonymkode: 4456d...f58

Vi har ikke positiv skattemessig formue.

Men både jeg og mannen har flere arbeidsgivere, bonus som element i lønnen, vi er påvirket av endringer i rentenivå, med mer.

Baksmellen i fjor var på 85 000. 

Anonymkode: b1e7c...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en del år siden så jeg meg skikkelig lei på at alle kun pratet om hvor mye de skulle få/ fikk igjen. Ofte virket det som om de trodde de hadde vunnet årets lottotrekning. Spesielt et vennepar var meget opptatt av dette. 

Til slutt fikk jeg nok, og svarte dem at det er med skatten som med sex. De som får mye nå har fått for lite tidligere. 

Etter det ble det stille gitt :)

Anonymkode: 89ff2...bdb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...