Gå til innhold

Alle er så opptatt av skattemeldinga vi får igjen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror mennesker ser på dette veldig forskjellig. Jeg snakker gjerne om privatøkonomi med familien min og gode venninner. Men jeg har jo venninner og familiemedlem som er veldig private. Det er helt greit. De svarer kanskje "ehh vet ikke, har ikke sjekka" og så skjønner jeg at de ikke ønsker å dele :)  Jeg blir ikke fornærma av det. Så lærer jeg til neste gang at jeg ikke skal apør akkurat den!

Anonymkode: 30ac5...6ba

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økonomi, sexliv og helse er privat. 

Usjarmerende  å grave i andres privatliv. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes fortsatt at det er merkelig hvor opptatte folk er av å sjekke sin egen skattemelding, jeg 🤯 Forstår at det kan smelle godt dersom man har EK, men med relativt fast lønn er jo det ingen sjokk i vente?! 

Anonymkode: 4456d...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes fortsatt at det er merkelig hvor opptatte folk er av å sjekke sin egen skattemelding, jeg 🤯 Forstår at det kan smelle godt dersom man har EK, men med relativt fast lønn er jo det ingen sjokk i vente?! 

Anonymkode: 4456d...f58

Jeg gleder meg alltid mye, fordi jeg bruker å få igjen ganske mye. Liker ikke å få baksmell, så da betaler jeg en del mer skatt enn jeg må. Ser litt på det som sparing egentlig. Så for meg er det spennende og veldig gøy når skattemeldinga kommer. Om det er en lur sparemetode kan sikkert diskuteres, men jeg gjør det hvertfall sånn 😊 man er jo forskjellige mpt hvilke ting som gleder/stresser/uroer en..

Anonymkode: 30ac5...6ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor velge å få 5 sifret baksmell hvert år da? Trekke litt mer skatt heller.

Anonymkode: 1f5c5...8a4

Fordi sparing i skatt er ulønnsomt. Og fordi man har pengene sine med en gang istedenfor å risikere å måtte vente på dem til langt utpå høsten året etter.

Anonymkode: 8af85...f88

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi sparing i skatt er ulønnsomt. Og fordi man har pengene sine med en gang istedenfor å risikere å måtte vente på dem til langt utpå høsten året etter.

Mener ikke å spare, men slippe å betale tilbake 10 000. Finnes jo en mellomting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor velge å få 5 sifret baksmell hvert år da? Trekke litt mer skatt heller.

Jeg velger å få flere hundre tusen i baksmell hvert år jeg. Vil mye heller FÅ renter enn å gi bort penger. 

Anonymkode: 51abf...d6d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener ikke å spare, men slippe å betale tilbake 10 000. Finnes jo en mellomting. 

Det er da gjort på noen sekunder å betale den fakturaen. I mellomtiden har man avkastning på pengene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg velger å få flere hundre tusen i baksmell hvert år jeg. Vil mye heller FÅ renter enn å gi bort penger. 

Og når det er sagt, så er det ingen som vet at jeg betaler baksmell på flere hundre tusen hvert år. 

For da vet de også at jeg har høy lønn og det ønsker jeg ikke at noen skal vite om. 

Det mest bedritne, er at de som er nysgjerrige, finner meg på inntektslista på postnummeret mitt hvert år. Irriterende at sånt er offentlig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (43 minutter siden):

Fordi man da ender opp i en diskusjon om hvorfor, og det orker jeg ikke.

Mye mindre mas året etter (og kanskje de neste 40 år) da for da gidder de ikke spørre. Holder du på slikt med alt her i livet så har du veldig mange diskusjoner til slutt som du aldri blir kvitt.

Anonymkode: 8a1fb...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo bare si at du ikke har fått den ennå. Innen siste pulje får sin er vel det temaet stort sett over.

Ser ikke helt problemet med å bare sikre opp et tall heller, det er jo ikke sånn at noen kan finne ut av det.

Anonymkode: e7bf6...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man får igjen (evt baksmell) på skatten sier jo ingen verdens ting om personens økonomiske situasjon:balltre: Det sier jo kun noe om hvor mye man selv har valgt å trekke i skatt.

Det er akkurat like mye privatsak som om noen spør meg om hvilken farge det er på bilen min.

Endret av Knirke
utheving
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye mindre mas året etter (og kanskje de neste 40 år) da for da gidder de ikke spørre. Holder du på slikt med alt her i livet så har du veldig mange diskusjoner til slutt som du aldri blir kvitt.

Anonymkode: 8a1fb...55a

Eller så sier du hvert år: det gikk fint, gikk i null! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Eller så sier du hvert år: det gikk fint, gikk i null! 

Men det er jo ikke fint å gå i null 😅

Jeg er selv ikke nevneverdig "plaget" av folk som spør om dette, for å ha det sagt. Men hvis noen spør sier jeg det som det er at jeg fikk en kalkulert baksmell. Selv om det fører til at jeg må forklare meg hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har blitt ny hobby i Norge å kjefte på de som går igjen på skatten. Folk elsker å bare «hahaha så jævla dum du er Hahahaha». Har dere ikke noe bedre å drive med?

Anonymkode: d3b9b...55b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har blitt ny hobby i Norge å kjefte på de som går igjen på skatten. Folk elsker å bare «hahaha så jævla dum du er Hahahaha». Har dere ikke noe bedre å drive med?

Anonymkode: d3b9b...55b

Har ikke sett noen skrive hahaha så dum du er. Men vi er mange som lurer på hvorfor man velger å gjøre det sånn, spesielt hvis man er veldig opptatt av å få pengene tilbake raskt. 

Men derimot har jo vi som får baksmell i alle år fått høre at vi bør gjøre sånn og sånn for å unngå baksmell. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg svarer kun at jeg går akkurat i pluss. Ferdig snakket. At folk spør av nygsjerrighet, er ikke det samme som at de krever å få vite.... Ikke føl deg så krenket!

Anonymkode: 8f339...1f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (5 timer siden):

"Ishockey"? Hva har det med skatten å gjøre?

Faren din har ikke noe med hva hans voksne datter får av skatteoppgjør. Si som de andre foreslår; "det gikk omtrent i null" eller noe i den duren. 

Han har ikke noe med det å gjøre, nei, men har lov å spørre. Folk spør, helt normalt. At enkelte hauser seg opp over det, er over min fatteevne! Vi burde egentlig blitt roboter hele gjengen, så hadde folk sluttet å føle seg krenket for alt mulig, siden ingen hadde følelser og spurte folk om ting lenger. 

Anonymkode: 8f339...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selv hva du deler, selvsagt. Jeg forstår ikke behovet for å holde det hemmelig, men jeg går heller ikke og spør hvem som helst om slikt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Satser som alltid på størst mulig baksmell - rentefritt lån fra staten smaker alltid godt, så da var det noen tusenlapper ekstra på konto i år igjen" 

Anonymkode: b1e7c...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...