Gå til innhold

Hvor fort slipper vannvekt når man spiser lavkarbo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må ned ca 2 kg i løpet av to uker fordi jeg skal delta i en konkurranse (vektklasse). Er i utgangspunktet normalvektig og har ikke veldig mye ekstra kroppsfett så jeg tror det enkleste og mest effektive er å rett og slett spise lavkarbo og på den måten miste vannvekt. Har i dag ganske mye karbohydrater i kostholdet. Hvor fort slipper kroppen vannvekt når man reduserer karbohydratinnholdet i kosten?

Er det noen erfarne lavkarbere her som kan gi meg litt tips og råd om hva jeg bør spise og når jeg må kutte for å oppnå ønsket effekt?

Anonymkode: 52f74...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok individuelt, og avhenger av hva slags/hvor mye karbohydrater du spiser. Hvis du f.eks spiser 300 gram karbohydrater i dag, så vil du nok merke rask forskjell hvis du går ned til 100 gram. Jeg ble veldig dårlig med keto-flu lignende symptomer da jeg gjorde dette, selv om jeg ikke var i ketose. Fant ut at jeg trengte å drikke elektrolytter fordi jeg mistet mye av dette i prosessen, så greit å være klar over. 

Jeg spiste/spiser ingen belgfrukter og ikke korn, dette holder mest på vann tror jeg. Fikk karbohdratene mine mest fra frukt, bær, og noe grønt. Går sikkert fint om du bruker bittelitt havregryn, jeg endte opp med å gjøre det fordi jeg rett og slett ble for slapp med for lite karbs over tid. 

Anonymkode: ba005...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser proteinbrødet til rema, 2 gr karb pr skive, 4 skiver pr dag. Middag er kjøtt, fugl,fisk med salat/grønnsaker som vokser over bakken, litt saus, lett creme fraiche eller dressing. Masse kjøttpålegg på skiva med tomat/agurk og litt majones.

Jeg er lite aktiv på vinteren og går opp 4-5 kg, så tar meg i nakken hver vår med denne dietten, bruker ca 4 uker på det. Går ned 2 kg innen den første uka er over, flyr ofte på do, så vil tro du er kvitt vannvekt på 4 dager.

Anonymkode: 85126...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spiser proteinbrødet til rema, 2 gr karb pr skive, 4 skiver pr dag. Middag er kjøtt, fugl,fisk med salat/grønnsaker som vokser over bakken, litt saus, lett creme fraiche eller dressing. Masse kjøttpålegg på skiva med tomat/agurk og litt majones.

Jeg er lite aktiv på vinteren og går opp 4-5 kg, så tar meg i nakken hver vår med denne dietten, bruker ca 4 uker på det. Går ned 2 kg innen den første uka er over, flyr ofte på do, så vil tro du er kvitt vannvekt på 4 dager.

Anonymkode: 85126...5d6

Kan du se om proteinbrødet til Rema inneholder egg? 

Anonymkode: ba005...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...