AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Faren min er kommet på sykehjem, er på korttid nå enn så lenge. Han er ganske dement, men kjenner oss igjen og blir glad når vi kommer. Har ikke hørt de ansatte si han er urolig når vi drar igjen. Men han har ikke kontroll på dager lenger, eller hvor lang tid som har gått. Vi har alltid vært veldig nære, snakket sammen hver enten på tlf eller sms, og jeg har besøkt han ca hver 14 dag etter han ble syk, mens han bodde hjemme. Jeg bor 2 timer unna han, har samboer men ikke barn. Jobber natt så har en del fri. Har en bror, men han bor i utlandet, moren min er snill og besøker han 2 ganger i uka ca, de er skilt, og tanten min 1- 2 ganger. Jeg har besøkt han 1 gang i uka siste 3 ukene da han har vært dårlig. Nå er han på bedringens vei, men jeg har så dårlig samvittighet for ikke være der oftere! Neste uke reiser moren min bort 1 måned på ferie. Hvor ofte tenker dere her inne jeg bør besøke han fremover? Noen med erfaring? Anonymkode: 164a4...474 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Jeg ville steppet opp besøket mitt til to ganger i uka de ukene moren din ikke skal besøke han. Som du sier har du en del fri og ingen barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars Du har liksom ikke mulighet til så mye med den 2 timer avstanden og jobben din, men ønsker ikke DU å besøke ham? Da faren min var på hjem med demens så besøkte jeg ham 2-4 ganger i uka, det var ca 1,5 timer kjøring fra meg pga det var sykehjemmet ytterst i kommunen som hadde plass. Jeg hadde den muligheten til å se ham så ofte og det er jeg glad for. Han døde en måned senere. Føler med deg, at din far har demens er å miste ham flere ganger, og all den sorgen med det. Klem fra meg. Anonymkode: f3895...b60 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars han føler seg ikke bedre av at du har dårlig samvittighet, har dere prøvd Skype eller tilsvarende? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 7.54): Du har liksom ikke mulighet til så mye med den 2 timer avstanden og jobben din, men ønsker ikke DU å besøke ham? Da faren min var på hjem med demens så besøkte jeg ham 2-4 ganger i uka, det var ca 1,5 timer kjøring fra meg pga det var sykehjemmet ytterst i kommunen som hadde plass. Jeg hadde den muligheten til å se ham så ofte og det er jeg glad for. Han døde en måned senere. Føler med deg, at din far har demens er å miste ham flere ganger, og all den sorgen med det. Klem fra meg. Anonymkode: f3895...b60 Ekspander Misforstod jobb situasjonen din, ja du har mulighet til mer, men vil du selv? Virker som du er ute etter hva du burde, men vil du selv? Anonymkode: f3895...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars å fortsette med hver 14.dag er heeelt ok, han er godt ivaretatt der han er. her på KG skal man imidlertid påføres skam om man ikke sitter å holder i hånda daglig.. fortsett heller med ringing evt kan de ansatte hjelpe med facetime e.l. et par ganger i uka i tillegg 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars Har dere vurdert å kjøpe en Komp? Vi hadde det fungerte veldig godt 😊 Anonymkode: 2c1bb...c6b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #8 Del Skrevet 19. mars monican94 skrev (På 19.3.2025 den 7.59): å fortsette med hver 14.dag er heeelt ok, han er godt ivaretatt der han er. her på KG skal man imidlertid påføres skam om man ikke sitter å holder i hånda daglig.. fortsett heller med ringing evt kan de ansatte hjelpe med facetime e.l. et par ganger i uka i tillegg Ekspander Vel jeg er en av de som satt der nesten hver dag, men jeg påfører ikke ts skam for det. Jeg et glad jeg gjorde det og hadde muligheten. Anonymkode: f3895...b60 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars Hver dag 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 7.54): Du har liksom ikke mulighet til så mye med den 2 timer avstanden og jobben din, men ønsker ikke DU å besøke ham? Da faren min var på hjem med demens så besøkte jeg ham 2-4 ganger i uka, det var ca 1,5 timer kjøring fra meg pga det var sykehjemmet ytterst i kommunen som hadde plass. Jeg hadde den muligheten til å se ham så ofte og det er jeg glad for. Han døde en måned senere. Føler med deg, at din far har demens er å miste ham flere ganger, og all den sorgen med det. Klem fra meg. Anonymkode: f3895...b60 Ekspander Jo, selvfølgelig ønsker jeg og besøke. Jeg skulle jo gjerne vært der mye mer, men det tar meg jo en del tid også. Ikke at det er en unnskyldning. Anonymkode: 164a4...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Del Skrevet 19. mars Maskinfører skrev (På 19.3.2025 den 8.09): Hver dag Ekspander Ikke alle so har tid til det. Anonymkode: b6c43...ae5 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Del Skrevet 19. mars Som datter av ei med demens vil jeg bare si: " Ikke la noen andre fortelle hva som er rett for deg og din far"! Det finnes ingen fasit. Min farmor hadde også demens, besøkte henne hver 3. uke, selv om hun bare var 15 min med unna med bil, og det var mest for min egen del. Hun visste ikke hvor ofte jeg var der, hvor lenge jeg var av gangen, eller hvor mange andre som hadde vært der i mellomtiden. Min mor bor enn så lenge hjemme, alene, men besøker henne ca. 1 gang i uka - man MÅ ta vare på seg selv også. Demens kalles en pårørendesykdom, og det er en grunn for det. Anonymkode: 4425e...e85 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #13 Del Skrevet 19. mars Jeg besøkte en dag i uka. Jeg hadde bare 30 minutter reisevei, men jeg har kronisk sykdom som gjorde det ekstra utfordrende. Du må tenke på deg selv også og hva du kan orke. Det er veldig fort å slite seg helt ut. Anonymkode: 150c4...b59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #14 Del Skrevet 19. mars Etterhvert vil han ikke ha behov for å ha besøk av deg i det hele tatt. Pårørende stresser med dårlig samvittighet og tror de må besøke hele tiden. Den demente bryr seg ikke, og får ofte ikke noe ut av besøket. Anonymkode: ec87a...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #15 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 10.16): Etterhvert vil han ikke ha behov for å ha besøk av deg i det hele tatt. Pårørende stresser med dårlig samvittighet og tror de må besøke hele tiden. Den demente bryr seg ikke, og får ofte ikke noe ut av besøket. Anonymkode: ec87a...f43 Ekspander Dette er vel ikke helt sant. Vår nære lyste opp som en sol hver gang vi kom på besøk, helt frem til siste uka hen levde. Anonymkode: 150c4...b59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #16 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 8.01): Har dere vurdert å kjøpe en Komp? Vi hadde det fungerte veldig godt 😊 Anonymkode: 2c1bb...c6b Ekspander Svigermor fikk Komp i fjor. Selv om hun fortsatt bor hjemme, så er det vel noe av det beste kjøpet hun har gjort. Vi reiser en del, og da er det ekstra kjekt å kunne prate via den. Anonymkode: 28751...648 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #17 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 10.19): Dette er vel ikke helt sant. Vår nære lyste opp som en sol hver gang vi kom på besøk, helt frem til siste uka hen levde. Anonymkode: 150c4...b59 Ekspander Selvfølgelig kommer det an på type demens og hvor fremskreden den er. Men ofte så blir bare pasienten urolig etter at besøket har gått og husker ikke engang at de har hatt besøk. Anonymkode: ec87a...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #18 Del Skrevet 19. mars Du bør besøke han så ofte du synes passer best for deg ❤️ Ikke ha dårlig samvittighet, for uansett er det du føler best som er det riktige. Man kan igrunnen ikke besøke dem ofte nok, men man kan jo ikke bo der heller. Anonymkode: f913d...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #19 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 10.21): Selvfølgelig kommer det an på type demens og hvor fremskreden den er. Men ofte så blir bare pasienten urolig etter at besøket har gått og husker ikke engang at de har hatt besøk. Anonymkode: ec87a...f43 Ekspander Vi pleier å besøke han ca 1 time når vi er der. Det er ofte nok, da er han sliten. Og passer på så ikke han har flere besøk på en dag. Det har fungert fint frem til nå hvertfall ts Anonymkode: 164a4...474 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #20 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 10.28): Du bør besøke han så ofte du synes passer best for deg ❤️ Ikke ha dårlig samvittighet, for uansett er det du føler best som er det riktige. Man kan igrunnen ikke besøke dem ofte nok, men man kan jo ikke bo der heller. Anonymkode: f913d...162 Ekspander Nei det er sant. Kan ikke være der ofte nok ❤️ jeg skulle jo helst besøkt han 2- 3 ganger i uken, men med 2 timers reisevei så er ikke det så lett. Jeg pleier overnatte når jeg er på hjemstedet, så da er jeg der 2- 3 dager hvertfall. Anonymkode: 164a4...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå