Gå til innhold

Dere som kan kun ta 1200 kalorier per dag....hva spiser dere gjennom dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gå ned i vekt. Fant ut at jeg ikke burde ta mer enn 1200 kalorier per dag. Men jeg føler at 1200 kalorier blir brukt opp på et måltid nesten. 

Hvordan gjør dere det? Hva spiser dere gjennom dagen slik at man ikke overstiger?

Anonymkode: c0b69...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg prøver å gå ned i vekt. Fant ut at jeg ikke burde ta mer enn 1200 kalorier per dag. Men jeg føler at 1200 kalorier blir brukt opp på et måltid nesten. 

Hvordan gjør dere det? Hva spiser dere gjennom dagen slik at man ikke overstiger?

Sei og grønnsaker. Så kan du vel spis ca to kilo + cottage til dessert å masse protein i fisken😉

Endret av Soft mann
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling, gulrøtter, brokkoli, knekkebrød, gresk yoghurt, bananer, epler, nøtter, bær, fisk, biff, salater, egg, havregryn, lapskaus osv. Du kan spise det meste i mindre porsjoner. Gå tur i 20-30 min hver dag + løft litt vekter. 

Anonymkode: 37592...d37

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme 🙂 

spiste 1200 kcal i en lang periode som ganske ung, men har glemt alt nå 25 år senere… 

Skriver dere opp alt dere spiser?

Anonymkode: a6ca3...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurer på det samme 🙂 

spiste 1200 kcal i en lang periode som ganske ung, men har glemt alt nå 25 år senere… 

Skriver dere opp alt dere spiser?

Anonymkode: a6ca3...a30

Nei. Spiser ca 4 måltider pr dag. Blir mett og er aktiv gjennom hele dagen. Tar trapper, parkerer lengre vekk slik at jeg må gå, løfter vekter, gjør husarbeid grundig, går tur eller jogger 3 ganger i uken osv. Spiser vanlig mat, men mindre porsjoner. Skeier ut med sjokolade og litt snacks i helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Spiser ca 4 måltider pr dag. Blir mett og er aktiv gjennom hele dagen. Tar trapper, parkerer lengre vekk slik at jeg må gå, løfter vekter, gjør husarbeid grundig, går tur eller jogger 3 ganger i uken osv. Spiser vanlig mat, men mindre porsjoner. Skeier ut med sjokolade og litt snacks i helgen. 

Veier du maten før du spiser eller faktisk før du begynner å lage? Er det en app du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om du spiser 1200kalorier i ett måltid spiser du jo ikke veldig sunt eller så spiser du veldig mye..

Anonymkode: 6a370...356

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem. Bytt ut brød med knekkebrød, spis heller mer pålegg oppå (magert og proteinrikt). Magert kjøtt eller fisk til middag, rene råvarer, mye grønnsaker. Kesam, skyr, frukt, grønnsaker til mellommåltid. Om du ikke vil kutte søtt helt, så hold det til én gang i uka. Drikk mye vann. Hold deg aktiv.

Anonymkode: dbded...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat som man faktisk blir mett av, og langvarig mett.

Kan f.eks. holde lenge på ei skive grovt brød med egg.

Eller kylling med grønnsaker eller salat til.

Dropper for det meste pasta, ris, pomfri, wraps, osv., for de tar opp så utrolig mye av kaloriene jeg kan spise daglig. 

Samme gjelder sjokolade, godteri og snacks, det er neimen ikke mye som skal til før man har brukt opp halvparten av kalorierene man skal ha den dagen. 

Spiser ikke så himla mye frukt heller, for selv om det er sunnere enn mye anneg snacks, så holder jeg meg ikke langvarig mett av det, så føler det også blir å kaste bort kaloriene mine litt.

Bruker appen Lifesum, da er det enkelt å få oversikt på hvor mye man får i seg. Og ja, hender jeg veier mat også, mest for å få oversikt. F.eks. for å vite sånn cirka hvor mange kalorier jeg faktisk får i meg når jeg spiser ei skive gulost. Men gidder ikke å veie hver gang, det er nok for meg å ha veid én gang, så jeg har noe reelt å telle kalorier ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Di vet at du trenger hormoner etter fylte 40? Ihvertfall etter overgangsalderen....progesteronmangel gir vannansamling I kroppen....

Anonymkode: e3afa...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt. Du må bare tenke REN5. Ikke junk. Ikke bakst.

Spiser 2-3 måltider om dagen. 

Brødskive med eggerøre/Speilegg og proteinrikt kjøttpålegg (for eks skinke), med grønnsaker som agurk, tomat, reddik, stangselleri, paprika, avocado. Glass melk om jeg vil. 

Middag: kyllinggryte/indisk, biff, potet og grønnsaker, kalkun med grønnsaker, kjøttboller, fiskegryte 

Osvosv.... Det er kjempe enkelt. 

Anonymkode: 8f721...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toåringen min spiser spiser ca 1200 kalorier om dagen. 
her er en dagsmeny som du kan inspireres av. Når du først skal spise som en smårolling.

Frokost kl 08: Barneskål med havregrøt med smør, honning og rosiner

1/2 tutekopp melk

lunsj kl 11: 1 skive med leverpostei, 1 eplebåt. 

fruktmåltid kl 14 : en bit banan, en yoghurt, en halv skive med skinkeost uten skorpe. 1/2 tutekopp melk

middag kl 16: 1 fiskebolle, en kvart potet med smør

kvelds: 2 kornmo med brunost, 1 glass melk

poenget mitt: spis som en voksen!! 1200 er ikke nok for NOEN. Selv om du skal ned i vekt. Da må du heller trene mer Altsa. 

Anonymkode: 2344c...c14

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en dagsmeny som du kan inspireres av. Når du først skal spise som en smårolling.

1/2 tutekopp melk

fruktmåltid kl 14 : en bit banan, en yoghurt, en halv skive med skinkeost uten skorpe. 1/2 tutekopp melk

poenget mitt: spis som en voksen!! 1200 er ikke nok for NOEN. Selv om du skal ned i vekt. Da må du heller trene mer Altsa. 

Jo, 1200 kcal er faktisk nok for mange. Husk at ikke alle er 180 cm høy og har høy aktivitet igjennom dagen. 

Anonymkode: 8f721...e9e

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: 2 knekkebrød med avocado smurt på i stede for smør så 2 egg

Lunsj 2 knekkebrød med avocado i stede for smør kyllingskinke, agurk. 

Middag 

200 torsk/150 g rent kjøtt  og grønnsaker. av og til noen ss med  saus til kjøttet eller grønnsakene

Kvelds 150 g cottage cheese med 150 gr bær. 

Jeg er veldig glad i dream isen så spiser av og til litt av dette på slutten av kvelden 🫣

Anonymkode: 3fae2...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1/2 tutekopp melk

Jeg forbrenner ca 1600 kalorier en medium aktiv dag på jobb. Om jeg skal gå ned i vekt må jeg nødvendigvis under dette. Skjønner ikke hvordan dette er så provoserende for noen. 

Ikke alle er 170 høye med 20k steg om dagen.... 

Anonymkode: 22a37...7e9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbrenner ca 1600 kalorier en medium aktiv dag på jobb. Om jeg skal gå ned i vekt må jeg nødvendigvis under dette. Skjønner ikke hvordan dette er så provoserende for noen. 

Ikke alle er 170 høye med 20k steg om dagen.... 

Anonymkode: 22a37...7e9

Det gjør du ikke! Plott deg inn i en kalorikalkulator så ser du at BaSAL-metabolismen er på 1400 ca. Aktivitet kommer oppå det. Voksne trenger minst 2000-3000 kalorier avhengig av vekt, kjønn og aktivitet 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser +/- det antall kalorier i hverdagen. I helger spiser jeg mer, går allikevel ned i vekt men ikke så raskt som jeg sikkert kunne gjort.

Spiser til frokost/lunsj ca kl 13-14: 1 stor porsjon havregrøt laget på vann, med sukrin og bær eller frukt på. Ca 300 kcal. Mellommåltid 1 banan 100 kcal.  Middag: fullkornspasta med tomat og chili pesto 650 kcal. Kvelds: ofte en choko barebells proteinbar 200 kcal. 

Jeg veier og måler opp all mat.

Anonymkode: a69f5...25e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To knekkebrød med litt Nugatti med skummet melk på morgen 

Lunsj en protein shake 

Middag varierer dag fra dag. Men det kan være tomatsuppe, en pølse og litt chips etc

Jeg bruker lifesum app og begynn på 1600 men ligger så og si 309-800 pluss hverdag ( altså at jeg har 800 calories jeg kan spise) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Frokost: 2 knekkebrød med avocado smurt på i stede for smør så 2 egg

Lunsj 2 knekkebrød med avocado i stede for smør kyllingskinke, agurk. 

Middag 

200 torsk/150 g rent kjøtt  og grønnsaker. av og til noen ss med  saus til kjøttet eller grønnsakene

Kvelds 150 g cottage cheese med 150 gr bær. 

Jeg er veldig glad i dream isen så spiser av og til litt av dette på slutten av kvelden 🫣

Anonymkode: 3fae2...545

Cottage cheese er jo så grusomt vondt.

Anonymkode: 8984b...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...