AnonymBruker Skrevet 19. mars 2025 #1 Skrevet 19. mars 2025 Jeg har noen spørsmål til dere som har sjøgrens her inne. Hva slags symptomer har du? Har du feks vondt i muskler, bindevev og ledd? Hvilke hjelpemidler har du? Feks regner jeg med du får øyedråper på blå resept, men hva hjelper mot munntørrhet eller andre plager? Hilsen ny med diagnosen Anonymkode: 7afaf...677
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2025 #2 Skrevet 19. mars 2025 Øyedråper på blå resept, men synes de fungerer dårlig, så kjøper dyre dråper på apoteket. Tygger tyggis og drikker mye vann. Har ikke vondt i ledd, men mange med sjøgrens har også andre revmatiske sykdommer, har du blitt testet for det? Største problemet for meg er tretthet, tørre øyne, munntørrhet og lysømfintlig. Anonymkode: f239a...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2025 #3 Skrevet 19. mars 2025 https://www.revmatiker.no/diagnose/sjogrens-syndrom/?#section1 https://tidsskriftet.no/2000/03/klinikk-og-forskning/symptomopplevelser-hos-kvinner-med-sjogrens-syndrom Her er noe info. Du kan også ta kontakt med likeperson i Revmatikerforbundet, hvis du har noen spørsmål. Anonymkode: f239a...2d2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2025 #4 Skrevet 19. mars 2025 får dråper og salve på resept, bruker xylimelt tabletter på natten men er ikke alltid det hjelper så mye Anonymkode: 09cf7...069
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2025 #5 Skrevet 19. mars 2025 Hvorfor er Sjøgrens en revmatologisk sykdom og ikke en immunologisk sykdom? Sjøgrens er jo autoimmun? - Du har trolig Sjøgrens. Da sender jeg deg til en revmatolog, sier fastlegen. - Joda, du har nok Sjøgrens. Det kan ikke vi hjelpe deg med, bortsett fra å lindre noen symptomer, sier revmatologien. Er ikke det merkelig? Anonymkode: 1f57c...0bb
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2025 #6 Skrevet 19. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er Sjøgrens en revmatologisk sykdom og ikke en immunologisk sykdom? Sjøgrens er jo autoimmun? - Du har trolig Sjøgrens. Da sender jeg deg til en revmatolog, sier fastlegen. - Joda, du har nok Sjøgrens. Det kan ikke vi hjelpe deg med, bortsett fra å lindre noen symptomer, sier revmatologien. Er ikke det merkelig? Anonymkode: 1f57c...0bb Men revmatiske sykdommer er jo autoimmune sykdommer? Anonymkode: f239a...2d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå