Gå til innhold

Psykisk stress i sykemeldingen pga frykt for økonomi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lider av sterk ocd, utmattelse og en rekke plager.  Jeg er derfor sykemeldt. Men nå kjenner jeg på bekymring for om jeg kommer til å klare å få betalt regninger. Sover urolig og er nervøs. Jeg har kontaktet leder flere ganger om å sende inntektsmelding for at jeg kan få sykepenger. Men han har fortsatt ikke gjort det. Og det gjør meg nervøs. Det gjør ikke helsen bra i sykemeldingsperioden. 

Noen som har råd til meg? 

Anonymkode: 763cb...356

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må bare pushe på. Forklare at det haster.

Anonymkode: 5ef48...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du må bare pushe på. Forklare at det haster.

Anonymkode: 5ef48...634

Jeg orker ikke å mase mer midt i videre sykemelding. Er fortsatt syk. Nå har jeg allerede spurt flere ganger. Har kun fått vage svar. Men dette går meg på nervene. Og ocden blir ikke bedre av dette. Jeg kontaktet nav på nytt, og forklarte situasjonen.  Det neste er at jeg kommer til å spørre fagforeningen om hjelp. Mulig de kan presse på han hvis han ikke tar fatt i dette nå. Jeg er så nervøs av dette at jeg sover dårlig. Håper det ordner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke bare vanlig lønn og så tar arbeidsgiver det med nav selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

du kan sende inn lønnslipp til nav selv også mener jeg.. 

Anonymkode: 378d9...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gidavmeg skrev (18 minutter siden):

Får du ikke bare vanlig lønn og så tar arbeidsgiver det med nav selv?

Nei. Det er nav som betaler nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

du kan sende inn lønnslipp til nav selv også mener jeg.. 

Anonymkode: 378d9...6ac

Det ser ikke ut til at leder tenker å sende den inn. Kan jeg sende lønnslipp til nav? Jeg har skrevet en ny melding til nav der jeg sier at dette stresser meg midt i sykemeldingen. Håper på at de ser mer på det. Jeg får kun vage svar av leder som ok. Eller ok, skal se på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går sikkert an å finne en løsning. F.eks å sende inn lønnsslipper. Teit av arbeidsgiver å ikke sende inn. Hvor lenge har du venta?

Anonymkode: fb489...a06

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går sikkert an å finne en løsning. F.eks å sende inn lønnsslipper. Teit av arbeidsgiver å ikke sende inn. Hvor lenge har du venta?

Anonymkode: fb489...a06

Jeg har ventet i 2 uker på at han skal sende. Purret flere ganger nå. Dette er fryktelig kjipt for det stresser meg i sykemeldingen... 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du selv ta kontakt med økonomiavdelingen? hos oss er det øk som styrer dette men spørs jo selvsagt hvor stor arbeidsplass det er om sjefen gjør det selv eller hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (4 minutter siden):

kan du selv ta kontakt med økonomiavdelingen? hos oss er det øk som styrer dette men spørs jo selvsagt hvor stor arbeidsplass det er om sjefen gjør det selv eller hva

Det er en liten arbeidsplass, og det er sjefen som skal fikse dette. Dette ble nervepirrende. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Gi han mer tid ? Jeg har sendt melding til nav om at jeg er usikker på om han kommer til å sende etter at jeg har purret flere ganger og kun fått vage svar. Jeg er organisert, så hvis dette blir problematisk så kontakter jeg dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send han mail (så du har ting skriftlig) med en frist, f.eks. frist fredag, kontakt fagforening mandag om det ikke er gjort.  Skriv i mailen at det stresser deg og er ødeleggende for tilfriskning at dette ikke er i orden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kan jeg relatere til... Var en periode sykemeldt grunnet psyken, i en periode med stor uro og mye stress. Men det var så vanskelig å forholde seg til NAV, at det ble verre enn å jobbe! Det ble gjort så mye feil, så vanskelig å få tak i noen som kunne svare, det ble sendt brev som kom senere enn fristene for levering, og i det hele tatt. Aldri vært mer stresset og sliten enn i den perioden. NAV er et system for de ressurssterke. Det er min lærdom. 

Anonymkode: 3f5ef...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uff for en kjip situasjon, jeg skjønner deg godt. Å du må mase på sjefen, jeg har nettopp vært sykmeldt og ventetiden på søknaden var over 8 uker etter at inntektsmeldingen ble sendt inn. Jeg håper virkelig ikke du er så uheldig som meg, men du bør være obs på lang behandlingstid hos nav. Å de starter ikke behandlingen av søknad før alle papirer er på plass

Anonymkode: 8ecd2...45f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være leder ikke vet hvordan hen gjør det? Det er ingen ulemper for arbeidsgiver ved å sende inn inntektsmelding

Anonymkode: 98a92...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uff for en kjip situasjon, jeg skjønner deg godt. Å du må mase på sjefen, jeg har nettopp vært sykmeldt og ventetiden på søknaden var over 8 uker etter at inntektsmeldingen ble sendt inn. Jeg håper virkelig ikke du er så uheldig som meg, men du bør være obs på lang behandlingstid hos nav. Å de starter ikke behandlingen av søknad før alle papirer er på plass

Anonymkode: 8ecd2...45f

Jeg får mase igjen. Skal skrive en melding nå til han. Dette er veldig kjipt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ring NAV og spør hva man gjør i sånne situasjoner. Ikke gi deg før du får svar.

Anonymkode: 067df...460

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sendte en ny påminnelse til leder nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvis leder ikke gjør noe nå så må jeg ta dette videre kontakte nav / eventuellt fagorganisasjonen. Jeg skal jo ha rett på sykepengene. Jeg føler det som om jeg maser nå, men blir stresset når jobben drøyer med slikt. 🥲. Det går utover behandlingen min. Holder på med behandling for OCD, og det er vanskelig å klare det pga situasjonen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis leder ikke gjør noe nå så må jeg ta dette videre kontakte nav / eventuellt fagorganisasjonen. Jeg skal jo ha rett på sykepengene. Jeg føler det som om jeg maser nå, men blir stresset når jobben drøyer med slikt. 🥲. Det går utover behandlingen min. Holder på med behandling for OCD, og det er vanskelig å klare det pga situasjonen.  

Ring organisasjonen, de får fart på det. Jeg måtte gjøre det og en time etterpå var alt i orden.

Anonymkode: 1f94e...f43

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...