AnonymBruker Skrevet 19. mars #41 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Skjønner at flere menn her mener damer bare må tøffe seg opp litt. Og tåle at menn er stygge i oppførselen. Jeg er 32 år gammel og syntes det er trist at jeg allerede nå har gitt opp håpet om å finne en snill mann som ikke er narsissist, kryper tilbake til exen eller lurer damer til sex. Anonymkode: ca776...6a0 Hvis alle menn du møter er drittsekker så ligger jo problemet hos deg, det er du som velger mennene. Feks som med han her som var full av røde flagg og som lovebombet deg, til tross for at du så det så fortsatte du med han, hvorfor? Det er det du må finne ut av, før du finner ut av det så kommer du til å fortsette å bare møte menn som ikke er bra for deg. Anonymkode: e99f5...166 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 19. mars #42 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Var i et forhold i 9 måneder for en stund siden. Det ødela meg psykisk da han var narsissist (ikke bare noe jeg sier). Jeg er en oppegående dame men han fikk meg til å tvile på meg selv og jeg gikk inn i en dyp depresjon etter at han ghostet meg. Jeg har jobbet mye med dette bl.a med psykolog og fastlege og begynte å date igjen. Første opplevelse var med en mann som viste masse interesse, og etter første date gjerne ville treffe meg igjen. Helt til han ombestemte seg og bare forsvant. Hadde truffet på en ex han heller ville ha. Nå har jeg akkurat hatt enda en dårlig opplevelse. Denne mannen startet med lovebombing. Og jeg så røde flagg, heldigvis. Vi traff hverandre og han var veldig på. Meldinger hele tiden om at han tenkte masse på meg, at han hadde en følelse han ikke hadde kjent på flere år og at han var sikker på at det skulle være han og jeg. Under første date var han også veldig på, fysisk. Jeg trakk meg litt unna og sa at jeg hadde en veldig dårlig erfaring som gjør at jeg blir litt skeptisk. Jeg sa at den opplevelsen virkelig hadde knekt meg og at han måtte være så snill å ikke kødde med meg. At han da heller bare fikk ghoste meg og bli ferdig med det. Han bedyret at han var seriøs, at han allerede følte noe for meg og at han aldri ville gjort noe sånt som denne exen min hadde gjort. Skeptisk som jeg er var jeg inne på Facebook og sjekket profilen hans for nylig tillagte venner og der fant jeg 9 jenter. Tror nylig tillagte er den siste uken. Jeg sendte en melding til den ene og hun kunne bekrefte at han akkurat hadde sendt henne en melding om at han tenkte på henne hele tiden, at det bare var hun osv, Så jeg skriver selvsagt en melding til han, med screen shot fra min samtale med denne andre dama. Og han svarer selvsagt ikke. Det jeg ikke kan fatte og begripe er hvor onde menn kan være! Her ba jeg han om å være så snill å ikke såre meg, kødde med meg. At jeg hadde akkurat kommet meg etter et grusomt forhold. Og så gjør han det her! Godt voksen mann på over 50! Hva feiler det menn i dag? Hvor er empatien, følelsene for andre? De går jo inn for å ødelegge folk bare for å få seg et ligg. Jeg sendte melding til flere av de andre damene og jeg ser at flere av de nå ikke er venner med han allikevell, så jeg har vel ødelagt "opplegget" hans for helgen. Han skulle treffe hun ene på fredag og meg på lørdag. Eier ikke disse folka samvittighet? Jeg gir opp nå. Har kun dårlige erfaringer med menn over 50. Ikke rart de få, gode menn som kanskje er der ute ikke finner en dame. Disse bedritne mannfolka ødelegger jo alt. Damer tørr ikke stole på dem lenger. Anonymkode: ca776...6a0 Du setter søkelys på noe fundamentalt. Det er viktig det kommer frem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #43 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er neimen ikke sikkert at noen har lurt deg her, men at like fort som følelsene kom så forsvant de. Og noe som kjennetegner veldig impulsive mennesker er at de følger følelsene sine til punkt og prikke. Jo, man lyver når man forteller flere at de er den eneste. Dette er jo snakk om SAMTIDIG, ikke at ts ble ghostet og har lett opp den nye flammen. De har alle fått servert at de er den eneste ene. Og nei, vi godt voksne forelsker oss ikke i mange mennesker ila en uke eller to 😂 Anonymkode: ee5b2...587 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #44 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (44 minutter siden): TS her. Skjønner at flere menn her mener damer bare må tøffe seg opp litt. Og tåle at menn er stygge i oppførselen. Jeg er 32 år gammel og syntes det er trist at jeg allerede nå har gitt opp håpet om å finne en snill mann som ikke er narsissist, kryper tilbake til exen eller lurer damer til sex. Anonymkode: ca776...6a0 Ja det er trist. Men vet du, skulle vi alle tenkt slik som deg så hadde vi alle sluttet å date for lenge siden. Tror du virkelig det du opplever er unikt for deg og damer? Tror du det er hører med til sjeldenheten at kvinner oppfører seg helt for jævlig? nei, det en begynner å bli dritt lei av er slike tråder som dette her. Som ikke viser annet enn helt utrolig selvsentrerte holdninger, som ikke gjør annet enn å «straffe» så mange man kan for et menneskets handlinger. Det du er med på er å spre slike holdninger, normalisere dem og gjøre det akseptert å tenke slikt om menn som gruppe. Og nettopp derfor fortjener du å møte all den motstanden du kan få her. Anonymkode: 81450...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #45 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ok. Jeg har blitt kalt den ene og den andre opp igjennom mitt liv av damer. Stygg, homo, ekkel, taper osv osv. Jeg sier virkelig ikke at det er greit å være drittsekk, men du med flere går rundt og tror at andre har ansvar for deres egne følelser. Det er hvordan du takler ting som avgjør hvordan du har det. Selv den med de beste intensjoner ender opp med å såre en annen. Det som skinner igjen her er en som overhode ikke klarer å håndtere sine egne følelser når hun møter motgang. Og det dere holder på med er å kjempe for hennes rett til å slippe å møte motgang her i livet. Det er bare tull, og det er slik små barn holder på. Det er for meg utrolig rart å se hvor mange tilsynelatende voksne som er så emosjonelt dårlig utrustet. Og DET er det sørgelige her Anonymkode: 81450...53b Det siste du skrev her har ingen relevans i temaet i det hele tatt. Vi snakker ikke om at du har plikt til å fortsette med ei dame du har begynt å date, for å ikke såre henne. Alle skjønner at om du ikke vil mer, så avslutter du. Det handler om MÅTEN du avslutter på. Og her sier du rett ut at du gjør ghosting fordi det er enklere for deg selv, selv om du vet at det sårer mer enn å si det til henne. Du vet også at det gjør deg feig. Og det er ikke godt å gå rundt og vite at du er en feig mann. Og du er jo derfor absolutt ikke den som kan snakke om emosjonelt utrustet.. Det er jo å være emosjonelt tilbakestående å ikke se denne logikken. Prøv å face et brudd en gang. Jeg er sikker på at du vil føle deg bedre. Om du så bare gjør det i sms. Om hun blir sur og sender mange spørsmål er det jo bare å blokkere ETTER at du har sagt ifra. En annen ting du kan gjøre iom du vet at du ikke er så ansvarlig og voksen som menn flest, er jo å fortelle henne innledningsvis at du er en ghoster som synes det er ubehagelig å si ifra. Så hvis hun ikke hører fra deg på kanskje 3 dager, så betyr det at kontakten har opphørt. Den er jo langt mer fair og et greit kompromiss. Anonymkode: 2b51f...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #46 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Skjønner at flere menn her mener damer bare må tøffe seg opp litt. Og tåle at menn er stygge i oppførselen. Jeg er 32 år gammel og syntes det er trist at jeg allerede nå har gitt opp håpet om å finne en snill mann som ikke er narsissist, kryper tilbake til exen eller lurer damer til sex. Anonymkode: ca776...6a0 Ja du må tøffe deg opp litt, og ikke gi opp. Du har møtt 3 drittsekker, og vil nok møte 3 drittsekker til før du finner en mentalt voksen mann. Sånn er det bare. Men du er helt uerfaren i dating enda, så det blir lettere når du finner ut hva du skal se etter helt fra start. Herregud jeg husker da denne kua var kalv. Så naiv at jeg kan ikke fatte det nå. Men likevel er jeg godt gift nå, så det er bare å kvinne deg opp og prøve igjen Anonymkode: 2b51f...34a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #47 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde hun ikke gjort det, så hadde hun ikke funnet ut av hva slags mann han egentlig var. Det er ikke grenseoverskridende. Det er sunn fornuft. Ikke bare har hun skånet seg selv, men hun har samtidig hjulpet andre kvinner til å unngå denne mannen her. Bra jobba ts 💪💪💪 Du er RÅ! Anonymkode: bec6c...b55 Sunn fornuft er å lytte til seg selv og sin egen magefølelse. Problemet er jo at fyren kunne vært kjip og crazy også uten at hun fant ut av noe på face. Får man en uggen følelse så er det over. Man må sette strek uten å få vite. Det er også veldig viktig, ts, at du forstår at tydelighet og ærlighet fra din side ikke fungerer på kjipe menn. Det er ikke engang sånn at det fungerer på alle gode mennesker. De fleste menn er ikke kjipinger. Anonymkode: cd11d...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #48 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja det er trist. Men vet du, skulle vi alle tenkt slik som deg så hadde vi alle sluttet å date for lenge siden. Tror du virkelig det du opplever er unikt for deg og damer? Tror du det er hører med til sjeldenheten at kvinner oppfører seg helt for jævlig? nei, det en begynner å bli dritt lei av er slike tråder som dette her. Som ikke viser annet enn helt utrolig selvsentrerte holdninger, som ikke gjør annet enn å «straffe» så mange man kan for et menneskets handlinger. Det du er med på er å spre slike holdninger, normalisere dem og gjøre det akseptert å tenke slikt om menn som gruppe. Og nettopp derfor fortjener du å møte all den motstanden du kan få her. Anonymkode: 81450...53b Nei ikke si det. Si heller at TS skal fortsette å være som hun er. Dog kanskje endel mer beskyttende for egne følelser. Men overfor andre skal hun fortsette å være ærlig, rettferdig og høflig. Fordi hvordan hun er mot andre, er også hennes selvfølelse. Og den skal hun beholde god. Så kan drittsekkene få være drittsekker. For ja, det finnes like mange kvinnelige drittsekker også. Her er det bare en tilfeldighet at det er kvinnen som har møtt en mannlig drittsekk. Kanskje kvinner snakker mer om det enn menn. Men er helt enig med deg at i antall er det nok like mange dårlige kvinner. Anonymkode: 2b51f...34a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #49 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det siste du skrev her har ingen relevans i temaet i det hele tatt. Vi snakker ikke om at du har plikt til å fortsette med ei dame du har begynt å date, for å ikke såre henne. Alle skjønner at om du ikke vil mer, så avslutter du. Det handler om MÅTEN du avslutter på. Og her sier du rett ut at du gjør ghosting fordi det er enklere for deg selv, selv om du vet at det sårer mer enn å si det til henne. Du vet også at det gjør deg feig. Og det er ikke godt å gå rundt og vite at du er en feig mann. Og du er jo derfor absolutt ikke den som kan snakke om emosjonelt utrustet.. Det er jo å være emosjonelt tilbakestående å ikke se denne logikken. Prøv å face et brudd en gang. Jeg er sikker på at du vil føle deg bedre. Om du så bare gjør det i sms. Om hun blir sur og sender mange spørsmål er det jo bare å blokkere ETTER at du har sagt ifra. En annen ting du kan gjøre iom du vet at du ikke er så ansvarlig og voksen som menn flest, er jo å fortelle henne innledningsvis at du er en ghoster som synes det er ubehagelig å si ifra. Så hvis hun ikke hører fra deg på kanskje 3 dager, så betyr det at kontakten har opphørt. Den er jo langt mer fair og et greit kompromiss. Anonymkode: 2b51f...34a Det vil ikke bli enkelt å ha en saklig diskusjon når man ikke klarer å se relevans. Kanskje du kan si hvorfor det ikke er relevant? Du, jeg har levd. Jeg har bagasjen full, og opplevd en hel del. Det skal nok ikke stå på erfaring, og ghosting er absolutt en av dem. Her støtter du en sak som hevder at alle menn er slik og slik på bakgrunn av en dårlig erfaring. Og du sitter her å skal belære meg om hva som er fair? Nei takk. Jeg har ingen problemer med slik mennesker oppfører seg. Jeg takler en drittkjerring eller 100. Og jeg har det veldig godt med meg selv. Hvorfor? Fordi jeg etter et langt liv har møtt på veldig mange ulike mennesker, jeg har erfart mange ufattelig kjipe mennesker, jeg har datet voldelige damer, utro damer, manipulerende damer, men også fantastiske damer. De fleste vil jeg tørre å påstå er skikkelig bra. Men i følge tråder som dette kan jeg altså hevde at Alle kvinner er utro, eller alle er manipulerende…. Voldelige… ja, jeg tror du forstår. Eller du burde forstå, men nekter å se det? Anonymkode: 81450...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #50 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noe jeg lurer på. Klarer du å erkjenne at alle, inkludert deg, er i stand til sterke følelser? Og at vi alle er i stand til å miste dem? Det er neimen ikke sikkert at noen har lurt deg her, men at like fort som følelsene kom så forsvant de. Og noe som kjennetegner veldig impulsive mennesker er at de følger følelsene sine til punkt og prikke. En forelskelse går over, og den kan gjøre oss psykotiske, helt besatt. Plutselig forsvinner den, og da gjenstår det å se om man ønsker noe videre eller ikke. Forelskelsen kan også blusse opp igjen, og forsvinne igjen. Dette er en problemstilling som dessverre gir meg litt avsmak på å ville se etter noe seriøst. Uansett hvor ærlige intensjonene mine er, så er det en prosess å finne ut om det kan bli noe seriøst. Men, all erfaring viser meg at jeg blir den store stygge ulven når jeg oppdager at det blir feil for meg. Så ja, jeg ghoster damer fordi jeg har erfart at damer takler slikt ekstremt dårlig - også går de inn her og sprer mannehat. Du, med flere har en selvfølelse og selvtillit dere må jobbe med før dere er klar for å date. Og ikke minst lære dere å se at vi alle er mennesker med følelser som er i endring den ene eller den andre veien. Også du har lov å takke nei til noe du ikke vil ha, og ghosting er et like godt avslag som alle andre måter å gjøre det på. Du har mistet troen på godt voksne menn - du må bli voksen selv. Anonymkode: 81450...53b AnonymBruker skrev (13 timer siden): I alle dager for en tilbakestående tankegang. Da kan du jo gjøre deg en ny erfaring i livet og prøv å gjøre det slutt med en dame på den voksne og mentalt modne måten, som er å si det rett ut i en samtale. Du avslører deg selv i det du sier.. at kvinner takler det dårlig og sprer mannehat?? Du har jo all mulighet til å «ghoste» henne ETTER at du har vært moden nok til å si det, om hun ikke skulle «takle det» godt nok. Makan til latterlig tankegang. Anonymkode: 2b51f...34a AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det vil ikke bli enkelt å ha en saklig diskusjon når man ikke klarer å se relevans. Kanskje du kan si hvorfor det ikke er relevant? Du, jeg har levd. Jeg har bagasjen full, og opplevd en hel del. Det skal nok ikke stå på erfaring, og ghosting er absolutt en av dem. Her støtter du en sak som hevder at alle menn er slik og slik på bakgrunn av en dårlig erfaring. Og du sitter her å skal belære meg om hva som er fair? Nei takk. Jeg har ingen problemer med slik mennesker oppfører seg. Jeg takler en drittkjerring eller 100. Og jeg har det veldig godt med meg selv. Hvorfor? Fordi jeg etter et langt liv har møtt på veldig mange ulike mennesker, jeg har erfart mange ufattelig kjipe mennesker, jeg har datet voldelige damer, utro damer, manipulerende damer, men også fantastiske damer. De fleste vil jeg tørre å påstå er skikkelig bra. Men i følge tråder som dette kan jeg altså hevde at Alle kvinner er utro, eller alle er manipulerende…. Voldelige… ja, jeg tror du forstår. Eller du burde forstå, men nekter å se det? Anonymkode: 81450...53b Den manglende relevansen var at jeg kommenterte kun på dette fenomenet å ghoste. Jeg tok ut sitater, for mulig du har mikset min kommentar med andres i denne diskusjonen. Så jeg diskuterer ikke om alle menn er sånn eller sånnn. Og jeg mener at det er urelevant å begynne å snakke om "ansvar for egne følelser" i et så isolert fenomen som ghosting. Fordi det er bare så enkelt å la være å ghoste, og ta en avsluttende prat. Hovedinnlegg handler mer generelt om drittsekker ja, og spørsmål om alle menn er sånn.. Noe jeg IKKE har sagt meg enig i. Men kommenterte direkte på ghosting til deg, iom du forsvarte det. Det virker som du ikke ser rekkefølgen i handling og følge. Det fremstår som du sier at kvinner sprer mannehat, så derfor ghoster du.. ?? Og så gjør du akkurat det som får en kvinne til å definere en mann som drittsekk. Det blir faktisk det samme som å tenke; hvis jeg knuser vinduet og raner denne gullsmeden så blir jeg satt i fengsel. Så da kan jeg liksågodt gjøre det, for jeg blir jo uansett satt i fengsel hvis jeg gjør det... Det er like enkelt på datingmarkedet som med norske lover. Hvis du sier du er seriøs og eksklusiv i datingen så vær det. Eller vær ærlig si at du ikke er seriøs og eksklusiv. Vil du bryte kontakten, si det, og så blokker om hun er kjip etterpå. Hva er problemet og hvordan kan dette være så vanskelig? Anonymkode: 2b51f...34a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #51 Del Skrevet 20. mars App-dating går ut på å se etter utseende og en tekst. De som oppfattes mest attraktive «vader» i tilbud. De som er seriøse forsvinner fort, mens de som oppfattes som attraktive som blir igjen kjører en slags «brent jord»-taktikk som ødelegger for alle. Slik egentlig TS beskriver, hvis de prøver seg høyt og lavt. Det er også både kvinner og menn der ute som strever med ting (psyke osv.). Jeg kjenner ei i nabolaget som sliter med ting. Hun finner stadig nye menn på appene, men forholdene varer aldri fordi hun har problemer. Det er åpenbart for alle som kjenner henne, og hun innser det nok selv også. Slike ting kan være vanskelig å finne ut av før det har gått en stund (slik TS også har funnet ut). Jeg tenker man får begynne med seg selv, være skikkelig og bare luke ut de useriøse så godt man kan. Mann Anonymkode: a031a...e0b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #52 Del Skrevet 20. mars Voksen gift mann her - hadde jeg blitt skilt i dag hadde jeg ikke engang orket tanken på å date dagens norske kvinner, lang mindre å gifte meg på nytt. Anonymkode: 051ba...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #53 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 20.12): Det vil ikke bli enkelt å ha en saklig diskusjon når man ikke klarer å se relevans. Kanskje du kan si hvorfor det ikke er relevant? Du, jeg har levd. Jeg har bagasjen full, og opplevd en hel del. Det skal nok ikke stå på erfaring, og ghosting er absolutt en av dem. Her støtter du en sak som hevder at alle menn er slik og slik på bakgrunn av en dårlig erfaring. Og du sitter her å skal belære meg om hva som er fair? Nei takk. Jeg har ingen problemer med slik mennesker oppfører seg. Jeg takler en drittkjerring eller 100. Og jeg har det veldig godt med meg selv. Hvorfor? Fordi jeg etter et langt liv har møtt på veldig mange ulike mennesker, jeg har erfart mange ufattelig kjipe mennesker, jeg har datet voldelige damer, utro damer, manipulerende damer, men også fantastiske damer. De fleste vil jeg tørre å påstå er skikkelig bra. Men i følge tråder som dette kan jeg altså hevde at Alle kvinner er utro, eller alle er manipulerende…. Voldelige… ja, jeg tror du forstår. Eller du burde forstå, men nekter å se det? Anonymkode: 81450...53b Hvor ble du av du som forsvarer ghosting? Var det ikke like lett å forsvare det lengre når tar en diskusjon på det? En ting jeg lurer på, iom har en ghoster her..: Det finnes to forskjellige måter å ghoste på; ene er den gjensidige, hvor ene slutter å svare og den andre også glemmer det samtidig. Ingen flere kontaktforsøk og begge har glemt hverandre. Andre måten er der den som blir ghostet reagerer på det. Hen sender melding til og lurer på hva som skjedde, hvor ble du av osv.. Forsvarer du denne sistnevnte formen for ghosting også? At det er helt greit og ok oppførsel? Anonymkode: 2b51f...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #54 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 20.12): Det vil ikke bli enkelt å ha en saklig diskusjon når man ikke klarer å se relevans. Kanskje du kan si hvorfor det ikke er relevant? Du, jeg har levd. Jeg har bagasjen full, og opplevd en hel del. Det skal nok ikke stå på erfaring, og ghosting er absolutt en av dem. Her støtter du en sak som hevder at alle menn er slik og slik på bakgrunn av en dårlig erfaring. Og du sitter her å skal belære meg om hva som er fair? Nei takk. Jeg har ingen problemer med slik mennesker oppfører seg. Jeg takler en drittkjerring eller 100. Og jeg har det veldig godt med meg selv. Hvorfor? Fordi jeg etter et langt liv har møtt på veldig mange ulike mennesker, jeg har erfart mange ufattelig kjipe mennesker, jeg har datet voldelige damer, utro damer, manipulerende damer, men også fantastiske damer. De fleste vil jeg tørre å påstå er skikkelig bra. Men i følge tråder som dette kan jeg altså hevde at Alle kvinner er utro, eller alle er manipulerende…. Voldelige… ja, jeg tror du forstår. Eller du burde forstå, men nekter å se det? Anonymkode: 81450...53b Alle har et fritt valg. Inkludert å velge og ghoste en person. I visse tilfeller kan jeg forstå det, men å anta at feks alle er "drittkjerringer". Det er ikke rettferdig. Ihvertfall ikke om det skulle vise seg at man angrer seg uten forklaring. Det er dårlig gjort. Nå vet ikke jeg om det er tilfelle med deg. Ber deg bare om å være bevisst på det. Anonymkode: bec6c...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå