Gå til innhold

Mistet troen på godt voksne menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er veldig grenseoverskridende å kontakte folk på hans FB. Tror du tiltrekker deg slike menn fordi du ikke virker å være helt i vater selv. 

Du er en voksen dame. Ikke en ustabil 14 åring. 

Anonymkode: 2d46a...5b7

Grenseoverskridende? Jeg sparte de for å bli utnyttet og lurt av en som bare var ute etter sex. Hun jeg kontaktet kjente jeg litt fra før,

Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg fått dårlig samvittighet. Jeg skjønner jo det er noe muffens  når en fyr legger til ni nye venner på ei uke, alle i samme alder, spredt i et område innenfor 40 km. 😂 Og han er på datingapp. 

De var ihvertfall glade for å slippe å bli lurt av denne drittsekken. 

Anonymkode: ca776...6a0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts her. Som jeg skrev: Jeg hadde fått hjelp!

Tenker du at de som opplever en narsissist og må i behandling aldri burde date noen andre igjen?

Kanskje du har rett siden det virker å bare være drittsekker der ute.

Jeg tenker hverken det ene eller det andre, men har selv sårbar psyke og måtte til slutt holde meg unna menn da livskvalitet og helse ble for mye påvirket. Det var ikke vondt ment! selvsagt kan du date. Men bare vær forberedt på konsekvensene.

Anonymkode: d0750...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare denne diskusjonen du og jeg har gående her burde være bevis nok på at folk bør investere mer i seg selv. Jeg hadde ghostet deg uten problem 😅 

Det er du som ser på meg som et rasshøl. Jeg ser ikke meg slik. Og ghoster jeg deg er det gjerne av en grunn, og grunnen i dette tilfellet ville vært at jeg oppfatter deg som ute av kontroll og evne til å prate/diskutere og må ty til sjikane. Det ville jeg spart meg for 😌 
Og slik ts legger frem saken sin og konkluderer slik hun gjør, viser hun at hun er i samme kategori som deg. 

Anonymkode: 81450...53b

Ts her.

Tusen takk for at du bare beviser alt jeg sier!

Vi kvinner kan ikke regne med at menn evner å kommunisere på en voksen måte. De tyr til Ghosting og det er VÅR feil at vi blir såret av det. VI klarer ikke å ha kontroll på følelsene våre. 
Takk!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her.

Tusen takk for at du bare beviser alt jeg sier!

Vi kvinner kan ikke regne med at menn evner å kommunisere på en voksen måte. De tyr til Ghosting og det er VÅR feil at vi blir såret av det. VI klarer ikke å ha kontroll på følelsene våre. 
Takk!

Hvor har jeg sagt at det er DIN feil? Rart hvor vanskelig det er å forstå at dine følelser er dine egne, uansett hvem eller hva som fikk deg til å føle deg slik. Og ja, emosjonell modenhet handler om å være i stand til å håndtere dem. 
Du ser bare deg selv her, fordi du har det vondt og du klarer ikke å ta ansvar for følelsene dine. Å ta ansvar er noe helt annet enn at det er DIN feil. Det betyr at du er i stand til å prosessere og håndtere dem på en sunn måte, noe du ikke er i stand til.

Det er veldig mye vondt man potensielt utsetter seg for når man satser på kjærligheten. Du snakker om ghosting, og noen her sier at ghosting er det verste man kan oppleve eller gjøre mot et annet menneske. 
Hva med ekteskap som går i oppløsning? Slikt har ført til mange selvmord. Hva med utroskap? 
Det er veldig mye man bør ha reflektert rundt før man satser på kjærligheten. Og veldig mange her på kg har et tunellsyn uten like. «Det skal være på mine premisser - eller så er alle menn bare dritt». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor har jeg sagt at det er DIN feil? Rart hvor vanskelig det er å forstå at dine følelser er dine egne, uansett hvem eller hva som fikk deg til å føle deg slik. Og ja, emosjonell modenhet handler om å være i stand til å håndtere dem. 
Du ser bare deg selv her, fordi du har det vondt og du klarer ikke å ta ansvar for følelsene dine. Å ta ansvar er noe helt annet enn at det er DIN feil. Det betyr at du er i stand til å prosessere og håndtere dem på en sunn måte, noe du ikke er i stand til.

Det er veldig mye vondt man potensielt utsetter seg for når man satser på kjærligheten. Du snakker om ghosting, og noen her sier at ghosting er det verste man kan oppleve eller gjøre mot et annet menneske. 
Hva med ekteskap som går i oppløsning? Slikt har ført til mange selvmord. Hva med utroskap? 
Det er veldig mye man bør ha reflektert rundt før man satser på kjærligheten. Og veldig mange her på kg har et tunellsyn uten like. «Det skal være på mine premisser - eller så er alle menn bare dritt». 

Men likevel så forsvarer du ghostingen din. 

Er det da like greit med utroskap som ghosting for eksempel? Siden den som blir bedratt har ansvar selv for å tåle alt? 

Hva er forskjellen? 

Det jeg prøver å komme frem til her er at du gjør det samme, du påfører andre smerte for å unngå eventuelle ubehaeligeheter du ikke tåler selv. 

Du kunne lett sendt meldingen med avslutningen og så blokkert på alle kanter om du ikke tåler svaret, men da hadde du i det minste gjort det moralske forsvarlige i situasjonen. For du er også emosjonelt umoden når du holder på slik. 

Jo flere vi er som er ærlige og redelige jo bedre blir det tenker jeg. Så jeg ghoster aldri, men jeg blokkerer de som ikke takler det bra, for de har allerede fått en avslutning og først da tenker jeg det er helt og holdent opp til de og regulere sine egne følelser. 

Anonymkode: 7533b...c42

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det da like greit med utroskap som ghosting for eksempel? Siden den som blir bedratt har ansvar selv for å tåle alt? 

Hva er forskjellen? 

Det jeg prøver å komme frem til her er at du gjør det samme, du påfører andre smerte for å unngå eventuelle ubehaeligeheter du ikke tåler selv. 

Du kunne lett sendt meldingen med avslutningen og så blokkert på alle kanter om du ikke tåler svaret, men da hadde du i det minste gjort det moralske forsvarlige i situasjonen. For du er også emosjonelt umoden når du holder på slik. 

Jo flere vi er som er ærlige og redelige jo bedre blir det tenker jeg. Så jeg ghoster aldri, men jeg blokkerer de som ikke takler det bra, for de har allerede fått en avslutning og først da tenker jeg det er helt og holdent opp til de og regulere sine egne følelser. 

Hen ghoster vel for at det er noe som ikke stemmer tror jeg, og det ønsker ikke hen at dem andre skal finne ut av. 

Det er feigt, men det er det eneste som kan gi mening. 

Enten det ellers så er hen en drittsekk.

Hen kan få lov å velge selv. Begge deler er like ille. 

Anonymkode: bec6c...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var i et forhold i 9 måneder for en stund siden. Det ødela meg psykisk da han var narsissist (ikke bare noe jeg sier). Jeg er en oppegående dame men han fikk meg til å tvile på meg selv og jeg gikk inn i en dyp depresjon etter at han ghostet meg. Jeg har jobbet mye med dette bl.a med psykolog og fastlege og begynte å date igjen. Første opplevelse var med en mann som viste masse interesse, og etter første date gjerne ville treffe meg igjen. Helt til han ombestemte seg og bare forsvant. Hadde truffet på en ex han heller ville ha.

Nå har jeg akkurat hatt enda en dårlig opplevelse. Denne mannen startet med lovebombing. Og jeg så røde flagg, heldigvis. Vi traff hverandre og han var veldig på. Meldinger hele tiden om at han tenkte masse på meg, at han hadde en følelse han ikke hadde kjent på flere år og at han var sikker på at det skulle være han og jeg. Under første date var han også veldig på, fysisk. Jeg trakk meg litt unna og sa at jeg hadde en veldig dårlig erfaring som gjør at jeg blir litt skeptisk. Jeg sa at den opplevelsen virkelig hadde knekt meg og at han måtte være så snill å ikke kødde med meg. At han da heller bare fikk ghoste meg og bli ferdig med det. Han bedyret at han var seriøs, at han allerede følte noe for meg og at han aldri ville gjort noe sånt som denne exen min hadde gjort.

Skeptisk som jeg er var jeg inne på Facebook og sjekket profilen hans for nylig tillagte venner og der fant jeg 9 jenter. Tror nylig tillagte er den siste uken. Jeg sendte en melding til den ene og hun kunne bekrefte at han akkurat hadde sendt henne en melding om at han tenkte på henne hele tiden, at det bare var hun osv, Så jeg skriver selvsagt en melding til han, med screen shot fra min samtale med denne andre dama. Og han svarer selvsagt ikke.

Det jeg ikke kan fatte og begripe er hvor onde menn kan være! Her ba jeg han om å være så snill å ikke såre meg, kødde med meg. At jeg hadde akkurat kommet meg etter et grusomt forhold. Og så gjør han det her! Godt voksen mann på over 50! Hva feiler det menn i dag? Hvor er empatien, følelsene for andre? De går jo inn for å ødelegge folk bare for å få seg et ligg. Jeg sendte melding til flere av de andre damene og jeg ser at flere av de nå ikke er venner med han allikevell, så jeg har vel ødelagt "opplegget" hans for helgen. Han skulle treffe hun ene på fredag og meg på lørdag. Eier ikke disse folka samvittighet? Jeg gir opp nå. Har kun dårlige erfaringer med menn over 50. Ikke rart de få, gode menn som kanskje er der ute ikke finner en dame. Disse bedritne mannfolka ødelegger jo alt. Damer tørr ikke stole på dem lenger.

Tror du at dette er noe nytt fenomen ? Det har vært der siden tidenes morgen at psykopater har herjet vilt i flokken. Bare at i våre dager utvides kontaktnettet noe helt enormt med alle sosiale media vi har, og mange har veldig mange forhold i løpet av livet og man øker sjansen dramatisk for å havne borti de individene der.

Så kan jeg fortelle deg at det er akkurat det samme hos det andre kjønn ! Og hvordan forhindre det ? Ta seg veldig god tid, og oppdage de "røde flaggene" man ser og så  "run forrest run " når du ser de. Og igjen det er akkurat det samme helt ned til ungdomsalder hos begge kjønn. Dette er ikke noe som oppstår når man passerer 50 år ! Om du måtte tro det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo!!! Han har sendt samme meldinger «Tenker på deg», «Jeg tror det er noe spesielt mellom oss», «hva tenker du om tidlig forlovelse?» osv. til 5 forskjellige damer på samme dag. Samtidig! Og du snakker om at forelskelsen kanskje har gått over?

Og det er JEG som må bli voksen? 

Ja du må bli voksen, hva denne drittsekken gjør kan ikke du påvirke i det hele tatt. Så i stedet for å kjøre den "drama" taktikken så gjør du ekstremt lurt i å gjøre det eneste rette. Si omtrent følgende til vedkommende det gjelder ! Jeg har ikke følelser for deg lenger, og kan ikke fortsette noen som helst relasjon med deg". Så blokker, blokker blokker ! Problemet løst. Om noen ghoster meg i en relasjon ? Jeg kobler meg helt av, hører aldri på hva noen sier bare ser på hva de gjør. I stedet for å la seg knekke ned og lage så ekstremt mye styr ! Når du oppdager drittsekk tendenser hos noen uansett alder ? Følg denne oppskriften. For ekstremt få mennesker som har passert 25 år klarer å endre seg vesentlig. Det du ser er det du får ! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomKrus skrev (2 minutter siden):

Ja du må bli voksen, hva denne drittsekken gjør kan ikke du påvirke i det hele tatt. Så i stedet for å kjøre den "drama" taktikken så gjør du ekstremt lurt i å gjøre det eneste rette. Si omtrent følgende til vedkommende det gjelder ! Jeg har ikke følelser for deg lenger, og kan ikke fortsette noen som helst relasjon med deg". Så blokker, blokker blokker ! Problemet løst. Om noen ghoster meg i en relasjon ? Jeg kobler meg helt av, hører aldri på hva noen sier bare ser på hva de gjør. I stedet for å la seg knekke ned og lage så ekstremt mye styr ! Når du oppdager drittsekk tendenser hos noen uansett alder ? Følg denne oppskriften. For ekstremt få mennesker som har passert 25 år klarer å endre seg vesentlig. Det du ser er det du får ! 

Må bare si at denne siste fyren ikke såret meg på noen måte. Jeg så de røde flaggene fra begynnelsen. Jeg valgte å si ifra til de andre jentene så han ikke skulle lure dem. 
Jeg er bare veldig overrasket over at voksne folk oppfører seg sånn bevisst mot noen de vet har hatt det jævlig tidligere. Det er ondt og de fortjener å høre det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomKrus skrev (5 minutter siden):

Hun kan ihvertfall hindre ham i å såre andre...

Det er ikke helt vanlig å holde på slik han holder på, og det er bekymringsverdig. Fyren trenger jo tydeligvis hjelp med et eller annet. 

Det du ser er det du får...

Hva mener du med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må bare si at denne siste fyren ikke såret meg på noen måte. Jeg så de røde flaggene fra begynnelsen. Jeg valgte å si ifra til de andre jentene så han ikke skulle lure dem. 
Jeg er bare veldig overrasket over at voksne folk oppfører seg sånn bevisst mot noen de vet har hatt det jævlig tidligere. Det er ondt og de fortjener å høre det.

Helt greit det, hva hjelper det tror du ? Han finner andre jenter, og kommer garantert til å sørge for at du ikke vet om dette. Psykopater holder på slik og har gjort det i til alle tider. Løsning ? At alle er observant på fenomenet og ikke tror "dette skjer ikke meg" og være våkne og forsiktige når de skal finne en partner. Uansett aldersgruppe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var i et forhold i 9 måneder for en stund siden. Det ødela meg psykisk da han var narsissist (ikke bare noe jeg sier). Jeg er en oppegående dame men han fikk meg til å tvile på meg selv og jeg gikk inn i en dyp depresjon etter at han ghostet meg. Jeg har jobbet mye med dette bl.a med psykolog og fastlege og begynte å date igjen. Første opplevelse var med en mann som viste masse interesse, og etter første date gjerne ville treffe meg igjen. Helt til han ombestemte seg og bare forsvant. Hadde truffet på en ex han heller ville ha.

Nå har jeg akkurat hatt enda en dårlig opplevelse. Denne mannen startet med lovebombing. Og jeg så røde flagg, heldigvis. Vi traff hverandre og han var veldig på. Meldinger hele tiden om at han tenkte masse på meg, at han hadde en følelse han ikke hadde kjent på flere år og at han var sikker på at det skulle være han og jeg. Under første date var han også veldig på, fysisk. Jeg trakk meg litt unna og sa at jeg hadde en veldig dårlig erfaring som gjør at jeg blir litt skeptisk. Jeg sa at den opplevelsen virkelig hadde knekt meg og at han måtte være så snill å ikke kødde med meg. At han da heller bare fikk ghoste meg og bli ferdig med det. Han bedyret at han var seriøs, at han allerede følte noe for meg og at han aldri ville gjort noe sånt som denne exen min hadde gjort.

Skeptisk som jeg er var jeg inne på Facebook og sjekket profilen hans for nylig tillagte venner og der fant jeg 9 jenter. Tror nylig tillagte er den siste uken. Jeg sendte en melding til den ene og hun kunne bekrefte at han akkurat hadde sendt henne en melding om at han tenkte på henne hele tiden, at det bare var hun osv, Så jeg skriver selvsagt en melding til han, med screen shot fra min samtale med denne andre dama. Og han svarer selvsagt ikke.

Det jeg ikke kan fatte og begripe er hvor onde menn kan være! Her ba jeg han om å være så snill å ikke såre meg, kødde med meg. At jeg hadde akkurat kommet meg etter et grusomt forhold. Og så gjør han det her! Godt voksen mann på over 50! Hva feiler det menn i dag? Hvor er empatien, følelsene for andre? De går jo inn for å ødelegge folk bare for å få seg et ligg. Jeg sendte melding til flere av de andre damene og jeg ser at flere av de nå ikke er venner med han allikevell, så jeg har vel ødelagt "opplegget" hans for helgen. Han skulle treffe hun ene på fredag og meg på lørdag. Eier ikke disse folka samvittighet? Jeg gir opp nå. Har kun dårlige erfaringer med menn over 50. Ikke rart de få, gode menn som kanskje er der ute ikke finner en dame. Disse bedritne mannfolka ødelegger jo alt. Damer tørr ikke stole på dem lenger.

Anonymkode: M

Menn over 30...eller  50 og ikke er opptatt...er det noe galt med som regel.....

Anonymkode: e50e1...496

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun kan ihvertfall hindre ham i å såre andre...

Holde på med dette lenge nok ovenfor en psykopat og man kan sette sin egen sikkerhet i alvorlig fare. Så nei det er ikke noe jeg råder noen å holde på med. Og så forhindrer du det bare noen ganger, før vedkommende blokkerer deg ute og sørger for at du ikke har tilgang til noe som helst av det vedkommende holder på med. Veldig lett å gjøre akkurat det om man kan litt om teknologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn over 30...eller  50 og ikke er opptatt...er det noe galt med som regel.....

Anonymkode: e50e1...496

Ja det kan bare være så enkelt at de ikke passer sammen i et forhold av 100000000 forskjellige grunner.  Noen evner ikke å bo tett sammen med andre, uten at de dermed er dårlige mennesker nødvendigvis.  Er du en som elsker å game og leve i en rotete leilighet og bruke alle penger på dette ? Lykke til med å finne noen å leve sammen med over tid. Uten at man nødvendigvis er noe vondt menneske. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomKrus skrev (3 minutter siden):

Holde på med dette lenge nok ovenfor en psykopat og man kan sette sin egen sikkerhet i alvorlig fare. Så nei det er ikke noe jeg råder noen å holde på med. Og så forhindrer du det bare noen ganger, før vedkommende blokkerer deg ute og sørger for at du ikke har tilgang til noe som helst av det vedkommende holder på med. Veldig lett å gjøre akkurat det om man kan litt om teknologi.

Er veldig få mennesker som er psykopater, men helt sant, man vet aldri.

Takk for påminnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Drittsekker bryr seg ikke om hva du føler. 

Det du burde spørre deg selv er hvorfor valgte du å fortsette med en mann full av røde flagg som lovebombet deg? 

Anonymkode: e99f5...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er forskjellen? 

Poenget her er at du og jeg, og alle mennesker sårer hverandre. Både bevisst og ubevisst. Du på din vei her i livet har såret mange mennesker, og du kommer til å såre mange mennesker fremdeles, enda du ønsker det eller ikke. Bare den overskriften din er sårende for mange mennesker. Altså tenker du bare på dine egne sårede følelser uten å tenke på hvem du sårer når du har det slikt. Slik er det med alt, også ghosting, man handler ut ifra sine egne følelser. Og det jeg gjorde her var å komme med en motvekt for å gi et større perspektiv på det som skjer. 
Ja, jeg har all rett til å ghoste hvem jeg vil - lik som du har all rett til å ta enkelthendelser å koble de til å gjelde alle godt voksne menn. 
Du hever din rett til å handle på dine følelser, men godtar ikke at andre handler på sine. Dermed blir dette en tullete sytetråd som nok en gang dreier seg om at en mann ikke har gjort som du ville, og dermed er alle menn bla bla bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Poenget her er at du og jeg, og alle mennesker sårer hverandre. Både bevisst og ubevisst. Du på din vei her i livet har såret mange mennesker, og du kommer til å såre mange mennesker fremdeles, enda du ønsker det eller ikke. Bare den overskriften din er sårende for mange mennesker. Altså tenker du bare på dine egne sårede følelser uten å tenke på hvem du sårer når du har det slikt. Slik er det med alt, også ghosting, man handler ut ifra sine egne følelser. Og det jeg gjorde her var å komme med en motvekt for å gi et større perspektiv på det som skjer. 
Ja, jeg har all rett til å ghoste hvem jeg vil - lik som du har all rett til å ta enkelthendelser å koble de til å gjelde alle godt voksne menn. 
Du hever din rett til å handle på dine følelser, men godtar ikke at andre handler på sine. Dermed blir dette en tullete sytetråd som nok en gang dreier seg om at en mann ikke har gjort som du ville, og dermed er alle menn bla bla bla.

Jeg vil anbefale deg å google hva Ghosting kan gjøre med psyken til folk. Hadde folk visst det tror jeg ikke de hadde gjort det. Gjøres det når man er i et forhold over tid er det emosjonell mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vil anbefale deg å google hva Ghosting kan gjøre med psyken til folk. Hadde folk visst det tror jeg ikke de hadde gjort det. Gjøres det når man er i et forhold over tid er det emosjonell mishandling.

Jeg vil anbefale deg å google hva mennesker kan gjøre med andre mennesker. Helt utrolig at du fortsatt kjemper imot å ville ta ansvar for egne følelser, og jobbe med egen psyke. Livet er ikke en enkel sak. Ghosting vil bestå, utroskap vil bestå, skilsmisser vil bestå, urettferdighet vil bestå med mye mer. Uansett hvor galt det er og hvor mye man skulle ønske verden var annerledes. Jobb med deg selv, for ondskap vil alltid finnes. Det er på den måten vi kjenner alt som er godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Skjønner at flere menn her mener damer bare må tøffe seg opp litt. Og tåle at menn er stygge i oppførselen.

Jeg er 32 år gammel og syntes det er trist at jeg allerede nå har gitt opp håpet om å finne en snill mann som ikke er narsissist, kryper tilbake til exen eller lurer damer til sex.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...