Gå til innhold

Middagshøyden som potent mann er over, uten å ha hatt særlig mye sex.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lov å være dypt deprimert over det?

Man pusher 40, og sexlysten er mindre enn før. Man fikk aldri barn og har aldri hatt god sex. Ikke et eneste varig forhold. 

Hvordan skal man egentlig akseptere en slik skjebne? Regner egentlig ikke med at noen her kan sette seg inn i situasjonen.

Før dere snakker om at det ikke er kjørt; jo, det er det når man er 40. Sexlysten kommer ikke plutselig tilbake og man blir ikke over natta attraktiv for det motsatte kjønn.

Anonymkode: d3bb2...fbc

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan være deprimert over hva du vil....

Sexlyst er som med mye annet, det skjerpes av bruk. 

Skjønner at du ønsker deg et godt forhold. 

Anonymkode: 4fdd8...6eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde alle menn fikk nytelse av sex når de har sex. Med mindre de har trang forhud eller andre plager. 

Vi kvinner virker mer komplisert angående slikt. Som kvinne har jeg opplevd både vond sex og sex som ikke ga noe verken av nytelse eller noe som helst, og det er ikke uvanlig for kvinner,  men menn virker å ha en enklere fysikk og mentalitet angående å få utbytte av sex. At selv om sex kan være noe kjedelig får de iallefall noe ut av det, og orgasme som regel. 

(Dårlig sex har for meg vært ubehagelig til vondt, eller jeg kunne like gjerne blitt dyttet på armen.)

Hva mener du med god sex? 

Anonymkode: 64694...8b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man pusher 40, og sexlysten er mindre enn før. Man fikk aldri barn og har aldri hatt god sex. Ikke et eneste varig forhold. 

Hvordan skal man egentlig akseptere en slik skjebne? Regner egentlig ikke med at noen her kan sette seg inn i situasjonen.

Før dere snakker om at det ikke er kjørt; jo, det er det når man er 40. Sexlysten kommer ikke plutselig tilbake og man blir ikke over natta attraktiv for det motsatte kjønn.

Gjør som meg:

Som 40 åring var jeg så godt som seksuellt død, og så ut som en slabbedask. Fastlegen ga meg tips å slanke meg og ta knipeøvelser med prostataen.
I dag er både selvtilliten og sexlysten skyhøy.. knipeøvelsene går på automatikk.. trener og er fysisk aktiv.. bruker ingen medisiner.. spiser mye sunnere mat og ekstra vitaminer. Så det er helt klart helsen som avgjør sexlysten, men kleskoden min gjør meg også attraktiv. 

Bortsett fra personligheten da.. jeg ble jo også en hyggelig fyr som elsker å prate og ha sex med kvinner😊

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 40 år,og har aldri hatt sex eller kjæreste. Er ikke dypt deprimert av den grunn.

Anonymkode: 3bb78...e9c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjipt, føler med deg. Tror dog ikke toget har gått, men du må kanskje godta at ting ikke er som da du var 25.

Anonymkode: 62d54...459

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg begynte som 43-åring - og har det fantastisk nå!

Anonymkode: c7143...433

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sutringen gjør deg temmelig uattraktiv.

Anonymkode: 1d814...ca4

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den lave sexlysten kommer antageligvis av lav testosteronproduksjon i kroppen din. Leger i dag skriver ofte ut testosterontilskudd til menn som sliter med dette, har lest flere ganger at det er vanlig nå. Så sexlysten KAN komme tilbake, den trenger bare litt tilskudd. Testosteron er det som fremmer sexlyst, også hos kvinner. Kvinner har naturligvis mye lavere testosteronnivå enn menn, men det er der i de fertile årene og gir sexlyst. Når overgangsalderen kommer, mister kvinner ofte mye av det lille testosteronet de hadde, mens menn merker en lavere produksjon av hormonet på flere måter. Bl.a. sexlysten synker. Men menn kan få tilskudd på resept, det er bare å gå til legen om du har behov for det. 

Hadde kanskje tatt opp dette med lege FØR du begynner å date og treffe kvinner, sånn at du er "klar" og i rute når situasjonen skulle melde seg og det kanskje blir sex. 

Anonymkode: 9af62...b01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er 40 år,og har aldri hatt sex eller kjæreste. Er ikke dypt deprimert av den grunn.

Selv er jeg nesten 40, har hatt sex 2 ganger og aldri hatt kjæreste. Er deprimert av det. Og deler av grunnen til at jeg er deprimert er at jeg ikke klarer å å få til livet. Sliter sosialt, sliter økonomisk, psykisk, osv, osv. Noe som selvsagt også gjør det vanskeligere å få kjæreste. 

Anonymkode: 1b719...406

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til det heller. Det kommer nok etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den lave sexlysten kommer antageligvis av lav testosteronproduksjon i kroppen din. Leger i dag skriver ofte ut testosterontilskudd til menn som sliter med dette, har lest flere ganger at det er vanlig nå. Så sexlysten KAN komme tilbake, den trenger bare litt tilskudd. Testosteron er det som fremmer sexlyst, også hos kvinner. Kvinner har naturligvis mye lavere testosteronnivå enn menn, men det er der i de fertile årene og gir sexlyst. Når overgangsalderen kommer, mister kvinner ofte mye av det lille testosteronet de hadde, mens menn merker en lavere produksjon av hormonet på flere måter. Bl.a. sexlysten synker. Men menn kan få tilskudd på resept, det er bare å gå til legen om du har behov for det. 

Hadde kanskje tatt opp dette med lege FØR du begynner å date og treffe kvinner, sånn at du er "klar" og i rute når situasjonen skulle melde seg og det kanskje blir sex. 

Anonymkode: 9af62...b01

Eg er passert 50 med god margin. Eg levde i et ekteskap som var så godt som uten sex i 27 år. Kan telle dei gangene eg hadde sex på to hender. Men eg hadde masse sexlyst da. Det vart mye onani  med delvis defekt penis som resultatMen. når eg ble skilt og traff nye damer så var det ikke alltid den var like villig. Måtte en tur til urolog og fekk div medikament. Nå klarer eg meg godt uten dei sterkeste medisinene. Eg har funnet meg ny kjærest, og alt er helt som når eg var 18, med litt hjelp fra piller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker faktisk ikke om jeg var så mye mer potent når jeg var 25, liksom. Er så lenge siden 😆. Men ting fungerer jo ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja fullt lovlig å være deprimert over det. 

Skjønner akkurat hva du mener. 

Et liv uten sex er ikke et fullverdig normalt liv. 

M45

Anonymkode: aa809...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har to valg. Enten lar meg seg bli deprimert og lulle seg inn i egen sorg, eller man kan prøve å gjøre noen tiltak som kan hjelpe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja fullt lovlig å være deprimert over det. 

Skjønner akkurat hva du mener. 

Et liv uten sex er ikke et fullverdig normalt liv. 

M45

Anonymkode: aa809...828

Det tar ikke slutt etter 40 da. Kanskje ikke like sprelsk men

Anonymkode: 52b73...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv er jeg nesten 40, har hatt sex 2 ganger og aldri hatt kjæreste. Er deprimert av det. Og deler av grunnen til at jeg er deprimert er at jeg ikke klarer å å få til livet. Sliter sosialt, sliter økonomisk, psykisk, osv, osv. Noe som selvsagt også gjør det vanskeligere å få kjæreste. 

Edit: Jeg prøver også å gjøre noe med dette og jeg føler jeg har prøvd i sikkert 25 år. Det er også deler av grunnen til depresjonen, at jeg prøver og prøver, men får det ikke til. 

Føler jeg alltid er på etterskudd. Jeg tenker mye på hva jeg skulle gjort i fortiden, men når jeg prøver å gjøre de rette tingene i nåtiden så får jeg det ikke til. 

Har forresten fått asperger-diagnosen og noen andre diagnoser også. Det ga deler av forklaringen på hvorfor jeg aldri får til det "alle andre" får til og som jeg har hatt lyst til å få til så lenge jeg kan huske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Phoenix Heart skrev (1 minutt siden):

Jeg leste potet 😂

Bakt potet

Anonymkode: 52b73...5d6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...