Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk restskatt på 399kr.

Kan jeg betale 300 og få resten slettet?

Anonymkode: 7b615...e18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må betale hele beløpet. 

Anonymkode: 353b9...917

• Liker 10
Skrevet

hvorfor i alle dager skulle det bli slettet??

• Liker 23
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du må betale hele beløpet. 

Anonymkode: 353b9...917

Tullball. +- 100 kr hverken tilbakebetales eller kreves inn. Allikevel lurt å ikke dra den helt ut, og nøye seg med å "lure" unna feks 98kr, pga skatteetaten regner renter også på "resten" av restskatten.(noe som betyr at 100 kr underbetalt fort blir til 101 kroner restskatt feks, og da er det ingen kjære mor).

Di 300 eller 301 kronene må selvsagt betales før 31 Mai.

*Edit etter kommentar fra Anonymkode: 141a9...85e senere i tråden.*

Tullball. +- 100 kr hverken tilbakebetales eller kreves inn. Allikevel lurt å ikke dra den helt ut, og nøye seg med å "lure" unna feks 93kr, pga skatteetaten regner renter også på "resten" av restskatten.(noe som betyr at 100 kr underbetalt fort blir 105 kroner restskatt feks, og da er det ingen kjære mor).

Di 306 kronene må selvsagt betales før 31 Mai.

Endret av Lt.Dan
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lt.Dan skrev (3 timer siden):

Tullball. +- 100 kr hverken tilbakebetales eller kreves inn. Allikevel lurt å ikke dra den helt ut, og nøye seg med å "lure" unna feks 98kr, pga skatteetaten regner renter også på "resten" av restskatten.(noe som betyr at 100 kr underbetalt fort blir til 101 kroner restskatt feks, og da er det ingen kjære mor).

Di 300 eller 301 kronene må selvsagt betales før 31 Mai.

Renta er på 3,51% i år og man må betale rente for nesten 14 måneder, så 98 kr blir for mye, så da må man betale det. 96 kr går bra.

Anonymkode: 141a9...85e

Skrevet

Hold tilbake 95kr. Da er man absolutt på sikre siden. Så går man ut og kjøper en øl. Øl spandert av finansministeren smaker ekstra godt. I visshet om at politikerne ihvertfall ikke klarer å sløse bort de 95 kronene

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk restskatt på 4600. Må jeg betale det, eller kan jeg la være?

Anonymkode: cf12b...d67

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Betal 4505. 

Anonymkode: 743cf...bd2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som forlart lenger opp i tråden så må du da betale minst 4505 kr. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg fikk restskatt på 399kr.

Kan jeg betale 300 og få resten slettet?

Anonymkode: 7b615...e18

Hvorfor blir jeg ikke forundret? 🙄

Anonymkode: 32115...ace

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La vær, så ser du hva som skjer. Makan til dumt spørsmål.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lt.Dan skrev (9 timer siden):

Beloved skrev (2 minutter siden):

Som forlart lenger opp i tråden så må du da betale minst 4505 kr. 

Tror vi taler for døve ører i denne tråden, men kanskje greit at mange ikke kjenner til dette smutthullet, for hvis alle holdt tilbake 95 kroner ble det sikkert slutt på ordningen 😅

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor blir jeg ikke forundret? 🙄

Kanskje fordi det er et fornuftig spørsmål...

Anonymkode: 141a9...85e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har regnet på helt nøyaktig hva beløpet blir man kan beholde i år? Redd for å bomme med noen øre 😛 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Og skulle man være så uheldig å ha 95 kroner til gode, kan man vel betale inn noen kroner ekstra og få utbetalt det hele? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og skulle man være så uheldig å ha 95 kroner til gode, kan man vel betale inn noen kroner ekstra og få utbetalt det hele? 

Ja, det var et godt spørsmål. Man kan jo betale forskuddsskatt helt frem til 31.mai, så det burde jo være mulig å slenge på en femtilapp nå i midten av mars for å få utbetalt hele summen. 

Men har aldri lest noe om den løsningen tidligere. Surt å bli snytt for 95kr i for mye betalt skatt. Det er jo nesten like surt som de andre 230k man har betalt i skatt for året

Skrevet

Restskatt på 399kr? Så lurer du på om du kan bare betale 300? 399kr er jo seriøst ingenting 😭😭😭

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (8 minutter siden):

Ja, det var et godt spørsmål. Man kan jo betale forskuddsskatt helt frem til 31.mai, så det burde jo være mulig å slenge på en femtilapp nå i midten av mars for å få utbetalt hele summen. 

Men har aldri lest noe om den løsningen tidligere. Surt å bli snytt for 95kr i for mye betalt skatt. Det er jo nesten like surt som de andre 230k man har betalt i skatt for året

Vil tro det er mulig å gjøre det sånn, men heldigvis er det i de fleste tilfeller enkelt å sørge for at baksmellen blir mye større enn dette. Men kan jo skje uforutsette ting så man plutselig får noe tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
Himmelen_91 skrev (9 minutter siden):

Restskatt på 399kr? Så lurer du på om du kan bare betale 300? 399kr er jo seriøst ingenting 😭😭😭

Men hvis du noen gang hadde fått muligheten, i kassa på Rema for eksempel, til å velge å betale enten 399 eller 300 kroner for kurven din.. Du velger jo 300 kroner. Ellers er det noe som skurrer.

Det er jo i praksis det som skjer her.

Anonymkode: f6f98...c96

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Himmelen_91 skrev (12 minutter siden):

Det handler ikke om beløpet er stort eller lite. Det handler om gleden ved å FÅ penger av staten, selv om det bare er en hundrelapp. Jeg tar lønna for gitt egentlig, men blir kjempeglad om jeg finner en femtilapp på gata. 

Endret av newman01
  • Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...