AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Jeg lurer på om andre har dette? Føler meg ofte utmattet, redd for å sove. Og da går ofte samboeren og legger seg alene, og han sier han ikke plages med det, men jeg sitter med dårlig samvittighet for det da. Jeg bare vil ha noe tips til å ikke gå rundt å være sliten og ikke orker for eksempel å gjøre husarbeid, og da føler jeg mer litt "meh" når han sier at "ja, nå begynner det å bli ganske støvete", for han tar seg av en del praktiske ting og tang. Og hvis han ikke vekker meg hver dag så sover jeg fort i 14timer. Hilsen ei som ikke vil gå rundt med dårlig samvittighet for å sitte oppe hver kveld. Anonymkode: 737cb...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Utmattelse og angst/søvnproblemer er jo veldig vanlig for k-ptsd. Det som er viktig er at du har en kjæreste som støtter deg, og at du får hjelp/behandling fra DPS o.l. Anonymkode: 61454...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Utmattelse og angst/søvnproblemer er jo veldig vanlig for k-ptsd. Det som er viktig er at du har en kjæreste som støtter deg, og at du får hjelp/behandling fra DPS o.l. Anonymkode: 61454...7cf Har fått og gått ferdig behandling hos DPS, men jeg sliter med å sovne, ligger bare å tenker, og legen sier nei til sovemedisiner da jeg blir hangover av alt jeg får, til og med sterke smertestillende. Så han og psykiateren vil ikke jeg skal miste lappen. Anonymkode: 737cb...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har fått og gått ferdig behandling hos DPS, men jeg sliter med å sovne, ligger bare å tenker, og legen sier nei til sovemedisiner da jeg blir hangover av alt jeg får, til og med sterke smertestillende. Så han og psykiateren vil ikke jeg skal miste lappen. Anonymkode: 737cb...c28 Hangover er jo vanlig bivirkning, men som kan gi seg etter noen uker. Har du testet det over tid om hangoveren gir seg? Tips av egen erfaring og som jeg ser flere deler med meg; ved langvarige påkjenninger som traumer/psykiske utfordringer, så kan kroppen trenge mer av visse vitaminer og mineraler. For meg har b-12 sprøyter og tilskudd av magnesium vært en redning for både panikkangst og insomnia. Det tok tid før det fungerte, flere mnd. Jeg vet ikke om legen har fulgt deg opp med blodprøver og testet alt av vitaminer og mineraler over tid? Du kan ha nytte av det selv om du ikke har mangel per blodprøver. Anonymkode: 61454...7cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars Har du prøvd melatonin da? jeg har kronisk kompleks ptsd, og lakenskrekk er veldig vanlig. Og ikke ha dårlig samvittighet fordi du liker å,sitte oppe om kvelden, det gjør da vel ingenting? Spesielt når det er greit for samboeren din! Anonymkode: 82cb7...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hangover er jo vanlig bivirkning, men som kan gi seg etter noen uker. Har du testet det over tid om hangoveren gir seg? Tips av egen erfaring og som jeg ser flere deler med meg; ved langvarige påkjenninger som traumer/psykiske utfordringer, så kan kroppen trenge mer av visse vitaminer og mineraler. For meg har b-12 sprøyter og tilskudd av magnesium vært en redning for både panikkangst og insomnia. Det tok tid før det fungerte, flere mnd. Jeg vet ikke om legen har fulgt deg opp med blodprøver og testet alt av vitaminer og mineraler over tid? Du kan ha nytte av det selv om du ikke har mangel per blodprøver. Anonymkode: 61454...7cf Jeg hadde nylig jern, b9 og b12 mangel, Sliter med konstant hard mage, insomnia, mareritt.. Sliter også med å få i meg drikke som igjen har begynt å gå utover hukommelsen min. Og jeg testa i 3mnd, men samboer likte ikke at jeg gikk rundt som en zombie. Anonymkode: 737cb...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har du prøvd melatonin da? jeg har kronisk kompleks ptsd, og lakenskrekk er veldig vanlig. Og ikke ha dårlig samvittighet fordi du liker å,sitte oppe om kvelden, det gjør da vel ingenting? Spesielt når det er greit for samboeren din! Anonymkode: 82cb7...83e Melatonin gir meg også hangover følelse, og jeg pleier å slite meg ut med å sove 4t for å kræsjlande og klare å sove hele natten. Anonymkode: 737cb...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde nylig jern, b9 og b12 mangel, Sliter med konstant hard mage, insomnia, mareritt.. Sliter også med å få i meg drikke som igjen har begynt å gå utover hukommelsen min. Og jeg testa i 3mnd, men samboer likte ikke at jeg gikk rundt som en zombie. Anonymkode: 737cb...c28 Alle disse er jo svært viktig for å fungere, også for søvn, hjernen, og psykisk helse. Jeg hadde sykt mye mareritt og forverring av psyksisk helse/traumer da jeg hadde b12 mangel. Når du har så kraftige symptomer bør du behandle b12 mangelen med injeksjoner - hyppig. Samtidig må du ta tilskudd av folat og jern daglig. B-12 er kjempeviktig for fordøyelsen, men andre ting du også bør vurdere er magnesium mtp hard mage. Har du disse manglene fordi du spiser lite og lite variert med rødt kjøtt, fet fisk osv? Eller har du disse manglene fordi du har dårlig næringsopptak pga kanskje cøliaki? Mtp b-12 mangel så kan det ta lang tid å fikse. Hvis du har tatt tilskudd og fått nivåene over normalen, så betyr ikke det at celler har reparert seg. Det er STOR forskjell på å ta tilskudd og sprøyter mtp effekt over tid. Anonymkode: 61454...7cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Alle disse er jo svært viktig for å fungere, også for søvn, hjernen, og psykisk helse. Jeg hadde sykt mye mareritt og forverring av psyksisk helse/traumer da jeg hadde b12 mangel. Når du har så kraftige symptomer bør du behandle b12 mangelen med injeksjoner - hyppig. Samtidig må du ta tilskudd av folat og jern daglig. B-12 er kjempeviktig for fordøyelsen, men andre ting du også bør vurdere er magnesium mtp hard mage. Har du disse manglene fordi du spiser lite og lite variert med rødt kjøtt, fet fisk osv? Eller har du disse manglene fordi du har dårlig næringsopptak pga kanskje cøliaki? Mtp b-12 mangel så kan det ta lang tid å fikse. Hvis du har tatt tilskudd og fått nivåene over normalen, så betyr ikke det at celler har reparert seg. Det er STOR forskjell på å ta tilskudd og sprøyter mtp effekt over tid. Anonymkode: 61454...7cf Jeg sliter med dehydrering i tilegg, kjenner ikke alltid sult eller tørste Anonymkode: 737cb...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sliter med dehydrering i tilegg, kjenner ikke alltid sult eller tørste Anonymkode: 737cb...c28 Da bør du drikke elektrolytter, sett fremt at blodprøver tilsier at du ikke skal gjøre det. Kjenner flere som er fornøyd med denne, jeg drikker en porsjon hver morgen https://sunkost.no/salte-unflavoured, Husk også at magnesium er viktig for væskebalansen i kroppen. Magnesiummangel kan gi svekket sultfølelse, samme med salt og kalium (alle elektrolytter). Jeg tar ekstra magnesium i tillegg til elektrolyttblandingen, kjøper også dette hos helsekosten. Anonymkode: 61454...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da bør du drikke elektrolytter, sett fremt at blodprøver tilsier at du ikke skal gjøre det. Kjenner flere som er fornøyd med denne, jeg drikker en porsjon hver morgen https://sunkost.no/salte-unflavoured, Husk også at magnesium er viktig for væskebalansen i kroppen. Magnesiummangel kan gi svekket sultfølelse, samme med salt og kalium (alle elektrolytter). Jeg tar ekstra magnesium i tillegg til elektrolyttblandingen, kjøper også dette hos helsekosten. Anonymkode: 61454...7cf Ja, jeg har en del vitaminer jeg tar, samt begynte med Resorb fra apoteket, og dem funker ok! Anonymkode: 737cb...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg har en del vitaminer jeg tar, samt begynte med Resorb fra apoteket, og dem funker ok! Anonymkode: 737cb...c28 Ok. Men snakk med legen din om b-12 injeksjoner da. Anonymkode: 61454...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ok. Men snakk med legen din om b-12 injeksjoner da. Anonymkode: 61454...7cf Jeg skal det den 31, bytta fastlege da jeg følte den forrige ikke forsto eller bagateliserte alt. Anonymkode: 737cb...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg skal det den 31, bytta fastlege da jeg følte den forrige ikke forsto eller bagateliserte alt. Anonymkode: 737cb...c28 Så bra, håper du får god hjelp hos ny lege! ❤️ Mtp elektrolytter, vær obs på at pulveret fra apoteket inneholder veldig lite salt og kalium, og absolutt ingen magnesium. Ville ikke vært nok til å behandle min dehydrering over tid i hvert fall. Anonymkode: 61454...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Alle disse er jo svært viktig for å fungere, også for søvn, hjernen, og psykisk helse. Jeg hadde sykt mye mareritt og forverring av psyksisk helse/traumer da jeg hadde b12 mangel. Når du har så kraftige symptomer bør du behandle b12 mangelen med injeksjoner - hyppig. Samtidig må du ta tilskudd av folat og jern daglig. B-12 er kjempeviktig for fordøyelsen, men andre ting du også bør vurdere er magnesium mtp hard mage. Har du disse manglene fordi du spiser lite og lite variert med rødt kjøtt, fet fisk osv? Eller har du disse manglene fordi du har dårlig næringsopptak pga kanskje cøliaki? Mtp b-12 mangel så kan det ta lang tid å fikse. Hvis du har tatt tilskudd og fått nivåene over normalen, så betyr ikke det at celler har reparert seg. Det er STOR forskjell på å ta tilskudd og sprøyter mtp effekt over tid. Anonymkode: 61454...7cf Jeg er ikke ts Men jeg føler jeg reagerer og blir dårligere når jeg forsøker innta vitaminer. Skjønner ikke??! Anonymkode: 4a0ca...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke ts Men jeg føler jeg reagerer og blir dårligere når jeg forsøker innta vitaminer. Skjønner ikke??! Anonymkode: 4a0ca...a6d Kan jo være at det er vitaminene som begynner å virke, eller at det er noen av tilsetningsstoffene i produktet du reagerer på. Kan også være at du tar for mange vitaminer samtidig/feil dose. Hvilke tilskudd tar du? Anonymkode: 61454...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå