Gjest gjest1 Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 "Kjæresten" min og jeg har pause, men vi er med hverandre innimellom. I går var han på besøk. Jeg var lenge inne på soverommet for å finne ut hva jeg skulle ha på meg, da jeg tydeligvis kom litt for fort inn i stuen. Da hørte jeg ett smell ned i glassbordet og mobilen min lyste lang vei. Han hadde da sittet og lest meldingene mine Jeg ble så paff at jeg bare sa at nå var jeg klar så vi kunne gå. Han må jo selv ha skjønt at jeg så hva han drev med. Jeg er ganske så irritert og skuffet. Jeg sjekker ikk hans mobil og ikke hadde jeg trodd at han var en slik person. Han lurer vel på om jeg holder på med andre eller noe... Jeg har tenkt å ta det opp på søndag, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg er ganske så sikker at han hadde blitt utrolig forbanna hvis det var omvendt. Hva ville dere sagt/gjort?
Gjest 1111 Skrevet 11. mars 2006 #2 Skrevet 11. mars 2006 Jeg ville sagt det rett ut som det er jeg, at jeg vil ha mobilen min for meg selv og at jeg ikke syns noe om at han kikket i den. Han visste jo tydeligvis at det ikke var helt akseptert, i og med at han la den fra seg så fort han kunne når han hørte deg..
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2006 #3 Skrevet 11. mars 2006 Jeg ville sagt det rett ut som det er jeg, at jeg vil ha mobilen min for meg selv og at jeg ikke syns noe om at han kikket i den. Han visste jo tydeligvis at det ikke var helt akseptert, i og med at han la den fra seg så fort han kunne når han hørte deg.. ← Også kan du jo forlange å se meldingene hans siden han har sett dine. Rett skal være rett
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #4 Skrevet 11. mars 2006 Synes det er litt påtagelig at dette med mobil og i hvilken grad man skal kunne se innholdet på hverandres mobil blir diskutert her på KG: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=182459 Når ei jente mistenker partneren sin for utroskap eller tilsvarende, er det greit å sjekke mobilen, og de som mener at mobilen er en privatsak får på pukkelen for å mene det. Når derimot en fyr sjekker mobilen til SIN partner av en eller annen grunn (i dette tilfellet usikkerhet rundt et litt hanglete forhold), så er det plutselig brudd på privatlivets fred. Nå er det selvsagt ikke sikkert at det er de samme som svarer på begge typen innlegg, men litt påfallende er det likevel. Når det er sagt, så mener jeg at mobilen er en privatsak, og dersom man ikke har en enighet om at man kan lese hverandres meldinger, skal man skygge unna.
Gjest 2324 Skrevet 11. mars 2006 #5 Skrevet 11. mars 2006 Hadde ikke brydd meg om det i det hele tatt jeg.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #6 Skrevet 11. mars 2006 Det hadde jeg tatt som et komplemang og så hadde jeg tatt en prat med ham om hvorfor han ikke stoler på meg.
Gjest Jalileh Skrevet 11. mars 2006 #7 Skrevet 11. mars 2006 Si det rett ut vel. Kan ikke være så vanskelig når du har sett det?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #8 Skrevet 11. mars 2006 "Forklaringa" på hvorfor han sjekket er sikkert at man blir mer usikker/utrygg på hva den andre finner på når man har pause. Han takler med andre ord ikke pausestatusen spesielt bra, og det er vel forståelig, jeg hadde sikkert slitt selv. Det gir han jo ikke noen grunn til å sjekke mobilen - og det er et signal om at han ikke stoler på deg selv om dere sikkert (?) har blitt enige om pause-kjøreregler (om å være med andre eller ikke osv). Si det du mener, du. Han har ikke noen rett til å sjekke mobilen din hvis ikke du vil det, og dere er ikke kjærester engang...
loffen Skrevet 11. mars 2006 #9 Skrevet 11. mars 2006 Jeg hadde nok blitt sur. Mener mobilen min er privat, selv om jeg ikke har noen hemmeligheter. Var jeg deg, ville jeg si til ham at du så hva han gjorde og at du ikke likte det.
Gjest GreenSky Skrevet 11. mars 2006 #10 Skrevet 11. mars 2006 (endret) Jeg ville kastet ballen over til han: - Jeg så at du sjekket mobilen min her om dagen, hvorfor gjorde du det? Så ville jeg ventet på hans forklaring, og deretter lagt til at mobilen er pivat, og deretter krevet hans garanti om at han ikke gjør det igjen. Endret 11. mars 2006 av GrønnSky
Gjest GreenSky Skrevet 11. mars 2006 #11 Skrevet 11. mars 2006 (endret) Synes det er litt påtagelig at dette med mobil og i hvilken grad man skal kunne se innholdet på hverandres mobil blir diskutert her på KG: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=182459 Når ei jente mistenker partneren sin for utroskap eller tilsvarende, er det greit å sjekke mobilen, og de som mener at mobilen er en privatsak får på pukkelen for å mene det. Når derimot en fyr sjekker mobilen til SIN partner av en eller annen grunn (i dette tilfellet usikkerhet rundt et litt hanglete forhold), så er det plutselig brudd på privatlivets fred. Nå er det selvsagt ikke sikkert at det er de samme som svarer på begge typen innlegg, men litt påfallende er det likevel. Når det er sagt, så mener jeg at mobilen er en privatsak, og dersom man ikke har en enighet om at man kan lese hverandres meldinger, skal man skygge unna. ← Dette har vært diskutert flere ganger før. I den sammenhengen gjelder det å huske at KG er en monoton gruppe, hvor alle har samme meninger. Endret 11. mars 2006 av GrønnSky
Susan Sto Helit Skrevet 11. mars 2006 #12 Skrevet 11. mars 2006 Hva med å si til han at "hvis du vil sjekke mobilen min, så er det jo bare å spørre meg først vet du... Jeg har ikke hemmeligheter der! Akkurat som du sikkert ikke har hemmeligheter på din, og ville latt meg se på den hvis jeg spurte." Så er det vel lite sansynlig at han gjør det igjen.... Han føler seg garantert flau over at du tok han i dette uansett! Han virket jo ikke akkurat som om han følte han hadde lov til dette.
Colargol Skrevet 11. mars 2006 #13 Skrevet 11. mars 2006 Tor nok ikke jeg ville likt det om noen "rota" i mob. min bak min rygg, men hadde en venn eller kjæreste spurt så hadde jeg sikkert sagt ja. Nå bruker jeg å lagre endel notater på mob. som jeg ikke alltid vil at skal bli offentlig kjent akkurat, så A-planen og mob. er private ting for meg! Hva med å si til han at "hvis du vil sjekke mobilen min, så er det jo bare å spørre meg først vet du... Jeg har ikke hemmeligheter der! Akkurat som du sikkert ikke har hemmeligheter på din, og ville latt meg se på den hvis jeg spurte." Så er det vel lite sansynlig at han gjør det igjen.... som sensommer bruden sa
Colargol Skrevet 11. mars 2006 #14 Skrevet 11. mars 2006 Tor nok ikke jeg ville likt det om noen "rota" i mob. min bak min rygg, men hadde en venn eller kjæreste spurt så hadde jeg sikkert sagt ja. Nå bruker jeg å lagre endel notater på mob. som jeg ikke alltid vil at skal bli offentlig kjent akkurat, så A-planen og mob. er private ting for meg! Hva med å si til han at "hvis du vil sjekke mobilen min, så er det jo bare å spørre meg først vet du... Jeg har ikke hemmeligheter der! Akkurat som du sikkert ikke har hemmeligheter på din, og ville latt meg se på den hvis jeg spurte." Så er det vel lite sansynlig at han gjør det igjen.... som sensommer bruden sa
Gjest camillo Skrevet 11. mars 2006 #15 Skrevet 11. mars 2006 Jeg hadde klikka i trippelvinkel om han hadde gjort det, og hadde helt klart ikke tatt noen snill versjon ala sensommerbrud. Men det må du jo bestemme selv ut ifra hvor ille du syntes det var, og hvordan du ellers er. Men jeg synes uansett ikke det er du som skal være flau over noe her, han oppførte seg som en komplett idiot.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #16 Skrevet 11. mars 2006 Jeg forstår godt at han gjorde det. Jeg sier ikke at han burde ha gjort det, men når man har mye følelser å streve med blir det lett at man følger magen heller enn hodet. Jeg vet ikke helt hvorfor dere har pause, eller hvilke regler dere har. Kanskje var det du som tok initiativet til en pause hvor dere kan få lov til å se andre. I så fall kan man jo forstå at han er veldig sjalu og redd for å miste deg, og har man mange slike sterke følelser kan man lett gjøre dumme ting. Min erfaring er at noen som er forelsket i deg vil sjelden fungere godt som en venn, selv om han er en super person. Det blir bare for mye tåkete følelser.
Gjest Stell@ Skrevet 11. mars 2006 #17 Skrevet 11. mars 2006 Jeg har fulgt med litt på dine innlegg om deg og din kjæreste trådstarter, og at han som behandler deg som møkk våger det, det er ganske sprøtt.
Gjest gjest1 Skrevet 11. mars 2006 #18 Skrevet 11. mars 2006 Jeg har fulgt med litt på dine innlegg om deg og din kjæreste trådstarter, og at han som behandler deg som møkk våger det, det er ganske sprøtt. ← Så du har fått med deg det andre jeg har nevt før? God hukommelse du har. hehe
Gjest gjest1 Skrevet 12. mars 2006 #19 Skrevet 12. mars 2006 Jeg har ikke noe å skjule på mobilen min, men jeg har jo en del flørtemeldinger som lett kan misforstås, selv om det ikke er noe i det. Tingen er jo det at han vokter over sin mobil. Bilder på mobilen hans får jeg ikke se, selv om han kanskje nettopp har tatt ett av meg. Men, men. Det er jo en grunn til at vi har "pause". Men det er jo ikke så lett når man er glad i noen og det ikke funker.... Han ringte å inviterte meg på middag og kino i morgen og jeg vet ikke om jeg har lyst å gå, men jeg skal ihvertfall kjøre innom ham og ta det opp med ham. Jeg regner med at det vil bli veldig rar stemning etterpå....
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #20 Skrevet 12. mars 2006 Jeg tror ikke jeg hadde blitt sur jeg... Jeg tror jeg hadde tatt det som et tegn på at han ikke liker pausen, og at han fortsatt er innmari interessert... Du vet at sjalusi er et tegn på at man er redd for å miste noen om det ikke blir helt fanatisk da selvsagt... Jeg hadde kommet til å sagt til han at jeg skulle ønske du hadde spurt meg først, jeg har ingenting å skjule. Jeg er fortsatt glad i deg og det er grunnen til at vi har pause og ikke har gjort det slutt... Kanskje han rett og slett trenger å prate om situasjonen.... Så kan du jo bruke det litt mot han da, og få tilgang til hans mobil også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå