Gå til innhold

Fjernvarme som ikke fungerer i sameiet, men bare for min leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste rørleggere har kompetanse på vannbåren varme. Langt færre har erfaring med fyrrom/teknisk rom. For det er kun der man møter fjernvarmen. Den varmer opp vannet i blokken tilsvarende oljebrennere gjorde før.

Når det gjelder vedlikeholdsansvar står dette i vedtektene. De fleste sameier har ansvar for hele varmekretsen inkl. radiatorene.

Få med deg en fra styret på en befaring.                                                                                                                                                                        

Anonymkode: 060a4...ee9

Ja, og det står også eksplisitt i vedtektene at sameiet har ansvaret for rør, ledninger, kanaler og felles varmeanlegg inklusive radiatorer, så sameiet har betalt alle regninger til rørleggeren inntil videre, så det har ikke vært noen tvist om det. Temaet for innlegget mitt er bare at ettersom rørleggeren aldri klarer å løse saken, og derfor spør jeg bare om noen har opplevd noen liknende, altså at STAP-ventilen for min "del/gren/modul" av bygget lager lyder mens resten av STAP-ventilatorene ikke lager noen lyd..... Det er veldig rart og jeg har også hørt med andre beboere her og de er ikke plaget av lyder, så dette er lokalt som beskrevet før.

Noen som vet hva det kan være? Kan det være ventilsettet STAP/STAD i for min modul bare er gått ut på dato og må byttes ut?

Anonymkode: 19a5d...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...