AnonymBruker Skrevet 25. mars #61 Del Skrevet 25. mars Er så lei av sand- og jordfarger! Ikke at jeg har noe imot andre folk som går med dem, men de fargene passer virkelig ikke meg. Går noe i grått og svart, men gleder meg når jeg finner noe i en fin blå-, rosa- eller lillafarge🥰 Anonymkode: ce52d...9a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 26. mars #62 Del Skrevet 26. mars Skandi chic er jo en greie da. Mange synes den skandinaviske stilen med nøytrale farger er fin. Og så er det selvsagt litt det at vi nok har litt jantelov innabords enda, selv i 2025 - det er typisk norsk å ikke ville skille seg så veldig ut. Jeg er en sånn skrue som liker både "scandi chic" med en nøytral fargepalett, og en fargerik stil. Jeg kan bruke alle farger, selv om pasteller er det jeg liker minst. Det jeg liker er et ganske enkelt snitt, ikke masse rysjer og frynser og dill (men det finnes unntak der også). Ellers synes jeg det er en uting å karakterisere hverandre som grå mus, basic bitch, klovn, og den type ting - det er ikke noe galt i å ville kle seg i verken nøytrale eller sterke farger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. mars #63 Del Skrevet 27. mars Vera Vinge skrev (På 24.3.2025 den 9.39): Jeg er enig med de som nevner at det virker som mange tenker at det er veldig enten eller: enten er det kun grått og beige og til nød marineblå, eller så er det full fargefest. Jeg er veldig glad i både å kle meg og omgi meg med farger, men det betyr ikke at jeg bare går i knallfarger eller at huset mitt ser ut som et sirkus. Farger er jo så mye forskjellig, fra veldig dempet til intenst. Og hvordan man kombinerer farger har også mye å si. Jeg bruker f.eks. aldri sterk grønn og sterk rød sammen i et antrekk - det syns jeg ser mindre pent ut. Men jeg kan godt bruke burgunder sammen med lys mint f.eks. - det er også rødt og grønt, men i helt andre varianter. Jeg kan også bruke sterke farger sammen, men da er det veldig gjennomtenkt. Jeg er enig i at det ser bedre ut å kle seg nøytralt om alternativet er å kombinere ulike farger som ikke passer sammen. Men det er jo litt synd hvis folk som egentlig vil ha på seg farger ikke tør, av frykt for å «feile». Og det er jo ingenting galt i å kle seg i nøytrale farger! (Jeg gjør det selv innimellom også.) Men det noen prøver å påpeke her er at det er litt rart at så mange kler seg så likt. Kanskje alle bare elsker nøytrale farger og klær, men det er jo fort gjort å tenke at det for en del handler om frykt for å skille seg ut eller at man ikke vet om alternativer til grått og beige (hvis man tror alternativet kun er masse sterke farger sammen). Når jeg ser meg omkring på møterommet på jobb, er det et påfallende fravær av farger, noe jeg syns er litt rart. Eller kanskje ikke rart, men synd at vi ikke kan ha mer variasjon. Jeg er helt enig. Det er jo så gøy å tenke gjennom, planlegge antrekk og finne stiler og farger som passer sammen! Tenker som deg, godt eksempel med burgunder og mint. Farger er en kunst. Men når man fex går forbi Cubus på senteret og gløtter inn, kan man bli nedslått. Hvitt, sort grått og beige. Nå skal de sikkert snart henge ut linkolleksjonen…i nevnte farger sannsynligvis. Hvor blir det av fex olivengrønt? Det er en semi-nøytral farge som er lett å kombinere. Min tante på 80+ liker farger. Signaturfargen hennes har vært turkis. Dessuten trenger eldre ofte litt farge, uten at G Sjøden nødvendigvis blir det riktige. Tante gikk faktisk inn på Cubus og spurte hvorfor i alle dager alt var nøytralt. Svaret var at det var mote. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. mars #64 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 18.46): Jeg er enig meg deg her. Svipper innom klesbutikkene og tar et kjapt blikk over hele butikken før jeg er på vei ut igjen. Ingenting som frister Hva feiler modellene på den nettbutikken? Har de en policy om at alle modellene må ha en hånd over hodet? Det ble litt sært for meg Anonymkode: f6048...854 Det siste der er faktisk helt sant 😝 Her er en annen Nectar-kjole. Opp med armene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 27. mars #65 Del Skrevet 27. mars Bacteria skrev (10 minutter siden): Jeg er helt enig. Det er jo så gøy å tenke gjennom, planlegge antrekk og finne stiler og farger som passer sammen! Tenker som deg, godt eksempel med burgunder og mint. Farger er en kunst. Men når man fex går forbi Cubus på senteret og gløtter inn, kan man bli nedslått. Hvitt, sort grått og beige. Nå skal de sikkert snart henge ut linkolleksjonen…i nevnte farger sannsynligvis. Hvor blir det av fex olivengrønt? Det er en semi-nøytral farge som er lett å kombinere. Min tante på 80+ liker farger. Signaturfargen hennes har vært turkis. Dessuten trenger eldre ofte litt farge, uten at G Sjøden nødvendigvis blir det riktige. Tante gikk faktisk inn på Cubus og spurte hvorfor i alle dager alt var nøytralt. Svaret var at det var mote. Tøff tante du har! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #66 Del Skrevet 27. mars Jeg har reagert på det samme. Kona og jeg bodde mange år i hennes hjemland. Da vi flyttet til Norge igjen for et par år siden la vi begge merke til at klesbutikkene er helt fargeløse. Husker jeg stod i en stor avdeling og så meg rundt. Kunne ikke se ett eneste plagg med noe annet en svart/hvitt/grått. Det er så trist. Den skandinaviske stilen må være en av verdens kjedeligste moter. Anonymkode: 6ce14...aef 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #67 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 21.57): Har lurt på det samme. Det er mye kjedelig og ensformig i butikkene, og de norske kvinnene virker overlykkelig og hopper i taket for å kunne kle seg kjedelig og ensformig. Det er så dørgende trist og sidrumpet. Anonymkode: 1d2ab...6fb Og hvis man er glad i klær i sterke farger er man kjerring🤷🏼♀️ Anonymkode: a3241...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #68 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har reagert på det samme. Kona og jeg bodde mange år i hennes hjemland. Da vi flyttet til Norge igjen for et par år siden la vi begge merke til at klesbutikkene er helt fargeløse. Husker jeg stod i en stor avdeling og så meg rundt. Kunne ikke se ett eneste plagg med noe annet en svart/hvitt/grått. Det er så trist. Den skandinaviske stilen må være en av verdens kjedeligste moter. Anonymkode: 6ce14...aef Danskene er da mye kulere i klesveien, kan ikke sammenlignes med nordmenn. Anonymkode: a3241...291 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #69 Del Skrevet 27. mars Hareena skrev (På 18.3.2025 den 21.39): Lurer jeg også på. Gjelder ikke meg da, elsker farger! Jeg også. Men før hadde jeg problemer med at jeg hadde masse klær men ingenting som passet. Det er vanskeligere å matche når man har bukser og genser i sterke farger uten å se klovn ut. Så nå har jeg lært meg å ha litt basisklær, både i form og farge. Det er positivt miljømessig perspektiv også, kjøper man et kvalitetsplagg i basisfagene er det større sjanse for at man beholder det lenge og bruker det flere ganger. Anonymkode: a3241...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 27. mars #70 Del Skrevet 27. mars Har en stor garderobe med sorte ting. Derifra bruker jeg farge. Sorte bukser, røde topper. Skal i en stor familie tilstelning. Jeg kommer ikke svart. Du velger selv. Jeg er type ikke svart. Flere bruker den lille svarte. Jeg har ikke den i klesskapet. Derimot har jeg farger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #71 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 8.58): Og hvis man er glad i klær i sterke farger er man kjerring🤷🏼♀️ Anonymkode: a3241...291 Da er jeg gjerne litt kjerring Anonymkode: f6048...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #72 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 19.06): Ingen kler grått Anonymkode: 170e2...439 Det stemmer ikke. Jeg kler faktisk veldig godt grått, og jeg vet hva jeg snakker om. At det ikke er farger på klærne synes jeg er noe tull - synes det er massevis av farger jeg - rødt, grønt, rosa, blått, burgunder og nå i vår er jo gult en stor farge. Og så må jo de som ønsker å gå med nøytrale farger få gjøre det - men det stemmer ikke at det ikke er klær med farger å få kjøpt. Anonymkode: 973f9...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #73 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 21.34): Alle går rundt som kjedelige grå mus. Hvorfor? Anonymkode: 5d2b8...751 har vel mye med at det er ekstremt kjedelige klær i butikken om dagen Anonymkode: 9a986...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei-jente Skrevet tirsdag kl 11:53 #74 Del Skrevet tirsdag kl 11:53 Jaaa… folk liker å være «kjedelige»… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:05 #75 Del Skrevet i går, 13:05 Jeg har stort sett nøytrale (beige, svart eller jeans) underdeler sånn at det er lett å kombinere flere forskjellige antrekk, men slår gjerne til med en freshere topp eller genser Anonymkode: ccc48...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:19 #76 Del Skrevet i går, 13:19 -jk- skrev (På 22.3.2025 den 19.54): Gudrun-klærne er stygge pga. fasong og rotete mønstre, ikke pga. fargebruk. For å si det sånn, det er ikke fargen som gjør denne kjolen mindre kledelig på de fleste: https://www.gudrunsjoden.com/nb-no/klaer/alle-kjoler/vevd-selekjole-thessaloniki-i-okologisk-bomull-lin-limegronn-xs Pippi Langstrømpe! Anonymkode: 0b0ad...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #77 Del Skrevet 21 timer siden som sagt dem fleste butikkene er drit kjedelige om dagen så da går folk i kjedelige klær jeg skulle gjerne hatt mere farger på klærne mine Anonymkode: 9a986...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #78 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 21.34): Alle går rundt som kjedelige grå mus. Hvorfor? Anonymkode: 5d2b8...751 Hvem har sagt at grå mus er kjedelige? Ikke alle trenger masse farger rundt seg for å være lykkelige. Jeg elsker naturfarger i hjemmet. Da ser det ryddigere ut, og jeg slapper mer av i hodet, og får mulighet til å gjøre andre ting. Jeg liker naturfarger, og elsker beige osv. Anonymkode: d478c...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå