Gå til innhold

Hvorfor er alle klær, svarte, grå, hvite eller beige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er et godt spørsmål. Det er en grunn til at jeg sjeldent handler i Norge. Jeg foretrekker fargerike klær, og jeg kan virkelig ikke fordra beige. Det er så vanvittig stygt.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 time siden):

Ja, det er et godt spørsmål. Det er en grunn til at jeg sjeldent handler i Norge. Jeg foretrekker fargerike klær, og jeg kan virkelig ikke fordra beige. Det er så vanvittig stygt.

Samme her. Handler mye på Zalando, handler jeg i butikk så er det svært sjelden i Norge. Nærmeste er vel New Yorker på Nordbysenteret, der har de ofte en del klær med farger. Ellers foretrekker jeg å handle på storbyferie et eller annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi hvis du har en alternativ klesstil i Norge får det konsekvenser. Jeg har, og jeg blir ropt etter på gata, må tåle at alle har sine øyne på meg til enhver tid, umulig å bli kjent med noen fordi ingen vil snakke med noen som ikke kler seg som de. Blitt baksnakket av godt voksne pga klær…Kåte menn er ekle mot meg. Er du tenåring blir du mobbet og utstøtt. Forstår godt at folk er basic når det koster så mye å ikke være det.

Anonymkode: 013be...946

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til å være grått. 

Den basic bitch stilen som nesten virker til å være uunngåelig om en handler i kjedebutikkene her i Norge hvor marineblå er det mest obskøne og vågale en kan ta på seg og da lever en virkelig på kanten av livet da, (daredevils).

Vel det kan jo sikkert være flott for noen, men at det er litt "gå i et med parkerten" og grå mus er jo ikke til å ungå.  Nei, lenge leve farger, små nisjebutikk og ikke minst netthandel, men det kreves nok litt å både finne de butikkene, finne sin stil og gå med noe litt mer "glorete" enn en marineblå genser, (for det skal jo faktisk ikke mere til enn det i lille Norge.

Jeg elsker farger, har funnet min unike stil og jeg imotsettning til kommentaren ovenfor får mange komplimenter i hverdagen av både kassadamen på Kiwi til venner og kolleger og har aldri opplevd noe ekkelt, eller utenforskap pga litt farger eller en karakteristisk stil som er meg, jeg kan ikke være noen andre.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er på grunn av farge-tv. Den suger fargene ut av virkeligheten slik at vi sitter igjen med gråtoner og sepia.

Anonymkode: 77a28...d72

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (9 minutter siden):

Jeg elsker farger, har funnet min unike stil og jeg imotsettning til kommentaren ovenfor får mange komplimenter i hverdagen av både kassadamen på Kiwi til venner og kolleger og har aldri opplevd noe ekkelt, eller utenforskap pga litt farger eller en karakteristisk stil som er meg, jeg kan ikke være noen andre.

Kjenner meg igjen der, får også komplimenter innimellom når jeg bruker sterke farger og/eller mer uvanlige plagg. Så er det selvsagt også noen som ikke liker det, men det bryr jeg meg fint lite om ;)

Merkelig nok er det nesten bare andre menn som gir meg komplimenter, enten liker ikke damene menn som bruker litt farger eller så tør de ikke si noe om det...;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Letter å ha en "grå" garderobe enn klær i alle farger.  Jeg bruker ofte fargerike topper og bukser, men ikke fra topp til tå.  Er en fargerik person, men kliner heller til med fargerike skjerf, luer, smykker eller en topp. 

På sommeren har jeg masse fargerike kjoler 😍 tror dette gjelder ganske mange. 

Ser på god morgen Norge på tv2, der er de flinke til å kle seg i kule fargerike klær 😃

Anonymkode: 47f91...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det er enkelte å vaske tøy om alt går i samme maskin :P

Anonymkode: 50ffa...0e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fordi halvparten av Norges befolkning har angst og ingenting virker mer forlokkende enn å forkle seg selv som en grå usynlig mus da. 

Anonymkode: 82500...938

Noen av oss ER grå mus. Jeg hadde ikke greid å være fargerik, om jeg så fikk betalt for det. Kan strekke meg til brunt da. Er det en farge?

Anonymkode: 5e7d4...25a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives best i forholdsvis nøytrale farger, men er innerst inne litt misunnelig på alle som trives i mer fargerike plagg 😊 Jeg prøver innimellom, men disse plaggene blir for det meste brukt èn gang før de blir liggende i skapet. Har kjøpt en knallrød sommerkjole som jeg håper jeg får brukt, da :D 

Det er forøvrig unøvendig å kalle oss nøytrale for grå mus, basic bitches osv. - vi kaller jo ikke dere fargerike mennesker for klovner? Er det ikke fint at det finnes variasjon?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kler meg nok mye mer fargerikt enn mange andre. Blått, grønt, rosa, rødt, gult, lilla osv. Ser den grå/svarte/beige massen med mennesker som ikkek tør å skille seg ut og tenker at jeg er glad for at jeg ikke er en del av dem. Kjøper det meste av tøy i små butikker, USA eller fra asiatiske land. Bestilte nettopp en blålilla kjole, en i mørk lillafarge og en rosa en.

Anonymkode: 329e3...ab2

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en sak om fargene på bilparken i Norge for en stund siden, husker ikke hvor og har ikke tid til å lete den frem nå, men den tok i hvert fall opp hvorfor det gikk fra alle regnbuens farger på 60-70-tallet til bare nøytrale farger nå. Og det skyldes visst at det er en slags konsensus i samfunnet om at svart, hvitt og andre nøytrale farger er voksent, seriøst og profesjonelt, mens alt annet er barnslig og umodent. Og det spiller vel inn på hvordan vi kler oss også.

For egen del så er jeg veldig glad i farger, og har en garderobe hvor de fleste farger er inkludert. Beige får meg til å se ut som jeg har ligget begravet under snøen en hel vinter, og jeg ser ikke ut som mitt beste jeg i svart og hvitt heller, de fargene blir for harde for meg. I dag har jeg vært ute i min favorittkåpe, som er oransje og fra 60-tallet. Om den er det som får folk til å tro at jeg er barnslig og litt enkel, så får det bare være sånn. Jeg vet at det ikke stemmer. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Flintis skrev (10 timer siden):

Jeg ville likt den bedre i mosegrønn, men den kan jo kle deg veldig bra. 

Og jeg er ingen moteguru.

Jeg elsker fargen, jeg blir fort brun på sommeren, har mørkt hår og grønne øyne. Så ganske sikker på at denne vil se bra ut på meg. Jeg kler sterke farger.

Anonymkode: b8797...28d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg elsker fargen, jeg blir fort brun på sommeren, har mørkt hår og grønne øyne. Så ganske sikker på at denne vil se bra ut på meg. Jeg kler sterke farger.

Så bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær i nøytrale farger er lettere å kombinere med andre plagg, og de er ofte mer tidløse.

Selv liker jeg en mellomting - noen plagg med nøytrale farger og noen med sterkere farger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg elsker fargerike klær. Og denne kjolen er mitt siste kjøp. https://nectarshop.no/products/casablanca-dress-jungle-green/

Huff, det er denne fargen jeg gler, men jeg syntes den er dritstygg. Skulle fryktelig gjerne kledd hvit, grå og svart…

Anonymkode: 2588a...d49

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...