Gå til innhold

Tenner ikke på mannen mer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i mannen. Syns forholdet er helt ok. Sånn passe. Han er ofte distansert, og jeg er mye alene. Han har snakket nedlatende til meg i tider, men etter vi har gått til terapi har han skjerpet seg. Blitt bedre på mange områder. Men jeg er ikke atrrahert av han  mer likevell. Sikkert på grunn av tonen han hadde før, krangler og mer.

Når vi ligger sammen må jeg alltid innbille meg at jeg ligger med en annen. Fantasere mye. Ellers er det helt umulig for meg å komme, hvis jeg bare ser på han. (Føler meg grusom som skriver dette).

Det er så utrolig kjedelig at jeg både savner attraksjon til han, og kjeder meg mye i forholdet. Han vil ikke reise og gjøre spontane ting som meg, og mener at voksenlivet skal være "kjedelig og strukturert". Han snakker om vasking og rydding og ting jeg ikke finner interessant noe sted, og har gått fra å være en morsom spontan fyr til dønn kjedelig. 

Men vi har barn sammen, og det føles dumt å forlate han fordi jeg ikke tenner på han og kjeder meg. 

Er det vanlig å ikke tenne på mannen sin?

Og burde man bli, selvom forholdet er dønn kjedelig? Jeg er bare 28 år, og syns det er litt for tidlig at livet skal være så kjedelig.

Anonymkode: 6d8cc...453

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som overrasker meg her er alderen din. Jeg hadde skjønt det om du var 48 liksom. Du har kanskje vært naiv og trodd at ekteskapet skulle være som en romantisk film, og nå vil du heller ha det gøy nå som du har innsett det ikke var som du trodde? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om han kanskje savner å bli overrasket? Kanskje han ville blitt mer spontan om du tok initiativet til å være spontant? Et forhold går begge veier, og når man sier man må fantasere om andre så føler jeg man ikke har en respekt for sin partner. Jeg er 31 og min samboer er straks 40, og vi er gamere begge to, men med tanke på hans helse så er det litt vanskelig å være spontan, men jeg setter pris på de små tingene han gjør. Og jeg tenker at om en kjeder seg i et forhold osv så tenker jeg man må gro seg noen "baller" å ta litt mer initiativ, for ting blir ikke bedre om en selv gir faen.. Hva om han kanskje føler det samme som deg?

Anonymkode: d45f5...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva vet du om han kanskje savner å bli overrasket? Kanskje han ville blitt mer spontan om du tok initiativet til å være spontant? Et forhold går begge veier, og når man sier man må fantasere om andre så føler jeg man ikke har en respekt for sin partner. Jeg er 31 og min samboer er straks 40, og vi er gamere begge to, men med tanke på hans helse så er det litt vanskelig å være spontan, men jeg setter pris på de små tingene han gjør. Og jeg tenker at om en kjeder seg i et forhold osv så tenker jeg man må gro seg noen "baller" å ta litt mer initiativ, for ting blir ikke bedre om en selv gir faen.. Hva om han kanskje føler det samme som deg?

Ts.

Jeg prøver å foreslå morsomme og spontane ting hele tiden. Prøver og prøver. Men det går ikke. Men jeg skjønner godt hva du mener, og er helt enig i at det er toveis! Jeg prøver på ulike sett å spice opp forholdet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er livet for kort til å vente på noen. Vil du gjøre noe og han ikke vil være med. Gjør det selv. Han er ikke der til å underholde deg.

Bli selvstendig og nyt livet, men ikke gjør noe dumt/umoralsk

Anonymkode: 7e431...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg opplevd. Helt likt. Jeg var også 28-29 da jeg innså det. Det er ingen solskinnshistorie, dessverre. 

Anonymkode: 14792...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ts.

Jeg prøver å foreslå morsomme og spontane ting hele tiden. Prøver og prøver. Men det går ikke. Men jeg skjønner godt hva du mener, og er helt enig i at det er toveis! Jeg prøver på ulike sett å spice opp forholdet. :)

Jeg snakker om å starte i det små, gjøre småting som blir satt pris på, for jeg tenker at hvis man bare går i den samme tralten hele tiden så blir alt en vane, og mennesker er vanedyr så man må prøve å bryte det mønsteret ellers ender det opp med at man bare er sammen fordi det er praktisk uten følelser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er for ung til å føle det slik....du bør nok skille deg....du har jo nesten hele livet igjen!!

Anonymkode: 08340...2b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, jeg er snart 52 og tenner enormt på mannen min enda jeg har vært sammen med han i 20 år! 

Dette forholdet krever terapi eller skilsmisse. 

Beklager

Anonymkode: 0bc48...d70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 21.33):

Når vi ligger sammen må jeg alltid innbille meg at jeg ligger med en annen. Fantasere mye. Ellers er det helt umulig for meg å komme, hvis jeg bare ser på han. (Føler meg grusom som skriver dette

Ditto  !    Bare omvendt, jeg er mann og har ei "kjedelig" kjerring.   Er helt på nippet til å være utro med ei ung ei som jeg er på "flørtern" med.

Anonymkode: dca67...eec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig overrasket over alderen her, kan jeg spørre når dere giftet dere og hvor gammel han er? 

Anonymkode: 917d1...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Menn har også variert behov for sex, men her virker det som flere ting har gått galt. 

Ikke særlig rart at du har mistet lysta på ham om han har vært nedlatende og ugrei mot deg. Slikt kan repareres, men da må det jo repareres, ikke være slik dere har det. 

Ene kan ikke fikse et forhold alene, så om han ikke kommer på banen angående å verken reparere eller å ha et ok forhold må du på et tidspunkt sette en fot i bakken og tenke over hvilket liv du ønsker deg. Du er altfor ung til å resignere angående forhold og sex, og et godt forhold kan være godt hele livet ut. 

Anonymkode: 10989...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...