Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ved hva slags temperatur tillater dere andre at lua kommer av?

Har en gutt på 2,5 som fremdeles er relativt tynn i håret. Han er veldig interessert i å ta av seg lua midt på dagen nå for tiden, ca 10-12 grader og sol i Oslo. Jeg synes det er kjølig enda og setter lua på igjen.

Når er det greit å bytte lue med caps?

Anonymkode: 9e119...9fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en på snart tre som sendes i barnehagen med tynn lue, men som ellers får styre selv. Hvis hun nekter å ha den på, er ikke det en kamp jeg gidder å ta nå om dagen. Da vi hentet i dag var det mildt og fint ute, og hun fikk på caps i stedet for lue. Vi var ute i en times tid etter barnehagen. Bor i Oslo.

Anonymkode: 15c44...9c8

Skrevet

Vi gikk over til pannebånd når det ble vårlig i været: for varmt med lue, men for kaldt uten. Vi hadde noen som var tykkere og noen som var laget av tynt stoff og ungene kunne velge farge/mønster selv. Eller de kunne velge lue. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn går uten lue når de er ute sammen med meg de dagene det er 10-12 grader sol. De har tynn lue eller pannebånd i lomma i tilfelle det blir kaldt. Men de har ganske mye hår, og er varme av seg. Jeg bryr meg ikke om at de vil ta av lua så lenge de ikke fryser. 

Anonymkode: f6254...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker fortsatt lue eller pannebånd, og er godt voksen......

Anonymkode: b9216...e14

AnonymBruker
Skrevet

Mine unger nekter fremdeles å gå ut døra uten lue på hodet. Men prøver å få dem til å velge pannebånd eller tynn lue midt på dagen når jeg er med dem, de har det tilgjengelig i barnehagen. På morgenen har det vært -5 til -10, så da er det vinterlue. Rett før sola går ned har det kommet en iskald vind, så da er det tykkere lue igjen. 

Anonymkode: dd44c...856

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lot min toåring gå uten lue i en time etter vi henta i barnehagen i dag. Også Oslo. Hadde ikke lue på selv, og jeg er spesielt sensitiv for kulde på ørene (til å være voksen). Han hadde på seg lue i barnehagen. Tenker det går greit i kortere perioder i allefall. Skal sende med han en lettere lue til bhg nå. 

Anonymkode: 0f3ba...ea0

AnonymBruker
Skrevet

De må fortsatt ha lue eller pannebånd. 

Anonymkode: 8ccf1...a14

AnonymBruker
Skrevet

Bor også i Oslo, og borte hos oss er det fortsatt ganske skarp vind. Bruker tynn lue på dager som i dag, eventuelt med caps utenpå lua om barnet plages av sola.

Anonymkode: 7b517...580

AnonymBruker
Skrevet

Her i Drammen er det fortsatt vinterlue om morgen og i skyggen.

Anonymkode: 635e8...1f4

AnonymBruker
Skrevet

Heller tynn lue eller pannebånd enn å ta av seg lua. Er det 10-12 grader kan det fort oppleves kaldt med en gang man kommer i skyggen eller det kommer vind.

Hvis ungen uttrykker ubehag med lue så kan det være lurt å bytte til en som er tynnere, eventuelt et pannebånd. 

Anonymkode: 4b7b5...497

AnonymBruker
Skrevet

Bruker lue, har litt lett for å få ørebetennelse. Men nå er det ikke lett med påkledning,  kan nesten bytte hver time, lue og vindtett dress er et must.

Anonymkode: 4ded7...464

AnonymBruker
Skrevet

Mine skolebarn bruker fortsatt lue eller pannebånd. Mine et ørebarn og har ikke noe valg. Alt for kjølig til at de får skippe luen enda

Anonymkode: ebe21...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...