Gå til innhold

Eiendomsmegler har opplyst feil i tinglysningen -jeg er irritert

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er det vi har erfart at vi ikke kan, og det koster for å si det sånn. Og det er høyst urettferdig når man allerede lever mer eller mindre på en inntekt…

Anonymkode: b8d80...2c2

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Man kan vel fortsatt fordele rentene som man vil når man er samboere?

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bank-og-lan/lan-og-renter/fordeling/

Anonymkode: 0fccf...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gunnhild87 skrev (21 timer siden):

Hva skrev du/dere/megleren på skjøtet dere signerte da? Altså hvilken eierbrøk sto der? Man må opplyse hvilken eierbrøk man skal ha dersom man ønsker noe annet enn 50/50, dette skjer ikke automatisk ut i fra egenkapital.

Vi opplyste hele veien en brøk på 90/10 men dette var før signering og signeringen gikk elektronisk. Og nå er det en tid siden så jeg husker desverre ikke detaljene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 21.03):

Vi opplyste hele veien en brøk på 90/10 men dette var før signering og signeringen gikk elektronisk. Og nå er det en tid siden så jeg husker desverre ikke detaljene 

Dvs du sjekket ikke hva du signerte på? Du må jo lese gjennom og sørge for at ting er riktig, det er jo det man i praksis gjør ved en signatur, man sier seg enig i innholdet. 

Anonymkode: 0b590...f06

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 20.48):

Kjøpte hus med samboer. Jeg hadde så og si all egenkapital 90%+ og jeg betjener 90 % + av lånet. 

I forbindelse med boligkjøp skulle eiendomsmeglerfirma ordne med tinglysningen. Jeg vet ikke om jeg har oversett noe her, og er så forbanna på meg selv fordi jeg ikke husker helt. Men saken er at de har gjort en feil og huset er nå tinglyst med 50/50 eierskap. 

Kan jeg forvente at eiendomsmeglerfirmaet skal ordne opp i feilen? Eller må vi bare tinglyse på nytt og betale penger for dette. 

Det har mye å si skattemessig da min samboer har lav inntekt. 

Det skattemessige kan dere fordele selv etter eget ønske uavhengig av hva som er tinglyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hyggelig for samboeren din da. Dør han i morgen og har barn som ikke er dine, har du gitt bort flere millioner

Anonymkode: ea5fd...954

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 21.03):

Men har dere fått ordnet det nå da?

Det burde da være en smal sak å fikse opp i.

Enten kontakter man meglerens sjef eller oppgjørsavdelingen, og gjør de oppmerksomme på feilen.

Eller så sender man inn selv og tar den kostnaden.

Anonymkode: 0fccf...a8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 20.48):

Kjøpte hus med samboer. Jeg hadde så og si all egenkapital 90%+ og jeg betjener 90 % + av lånet. 

I forbindelse med boligkjøp skulle eiendomsmeglerfirma ordne med tinglysningen. Jeg vet ikke om jeg har oversett noe her, og er så forbanna på meg selv fordi jeg ikke husker helt. Men saken er at de har gjort en feil og huset er nå tinglyst med 50/50 eierskap. 

Kan jeg forvente at eiendomsmeglerfirmaet skal ordne opp i feilen? Eller må vi bare tinglyse på nytt og betale penger for dette. 

Det har mye å si skattemessig da min samboer har lav inntekt. 

Selvfølgelig bør de rydde i det. Hos oss hadde vi fått 1 mål av nabo tinglyst som vi ikke skulle ha. Skal si naboen var glad jeg så det. Ett ekstra mål i Bærum er penger..

Anonymkode: 3fd5d...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...