AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Hei! Går igjennom mine mapper hos barnevernet, og det dukker opp ting som jeg stusser på, reagerer på. Jeg vokste opp med mor og far, mot døde då eg var lita. Far hadde alkoholproblemer. Det jeg ønsker ærlige svar på er om dette er noe å ta opp med barnevernet, eventuelt advokat, føler at det er blitt gjort for lite for meg ? Jeg ble seksuelt misbrukt i ca 3år av far, meldte selv til bv ved 16års alderen og ble da flyttet. Hva tenker dere om dette: I papirene mine står det blant annet" hjelpeapparatet i kommune var ikkje uvitende om den alvorlige situasjonen i heimen. Me har forstått det slik at dei har sett trong for meir tiltak i familien, og at dei var bekymret for far sitt rusmisbruk og for at omsorgen kan ha vore for dårlig etter at mor døydde." " I den aktuelle saka er det vår oppfatning at kommune sitt hjelpeapparatet ut i fra sitt arbeid med familien vurderte at jenta hadde behov for hjelp, men barnevernstjenesten ikke kom i posisjon til jenta." Barnevernstjenesten viste at familien hadde det vanskelig, m.a. at mor døydde då jenta var lita og at far arbeidet mykje, samstundes som økonomien var anstrengt. Barnevernstjenesten har hatt mistanke om at far har alkoholproblem. Dette har vi tatt opp med han, han avviste det. " Det har vore ei utfordring for deler av hjelpeapparatet i kommunen å opprettholde kontakt med familien/ enkeltpersoner. " Innrømmer problemet når han er noke edru, vil ikkje ha noke hjelp" Borna har særskilde behov for omsorg av stabile voksne i tillegg til far. " Dette er litt av det som står, noen tanker? Anonymkode: ada7f...4f9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars På meg virker det som om du har en sak. Ville sjekket videre med disse: https://www.rettferdnorge.no/ Anonymkode: 82afa...1c6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #3 Del Skrevet 18. mars Synes du bør drøfte med en advokat om det er grunnlag for å søke om erstatning for tapt barndom. Høres jo ut som flere visste om situasjonen, men ikke gjorde nok for å hjelpe. ❤️ Anonymkode: 5d434...4c4 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei! Går igjennom mine mapper hos barnevernet, og det dukker opp ting som jeg stusser på, reagerer på. Jeg vokste opp med mor og far, mot døde då eg var lita. Far hadde alkoholproblemer. Det jeg ønsker ærlige svar på er om dette er noe å ta opp med barnevernet, eventuelt advokat, føler at det er blitt gjort for lite for meg ? Jeg ble seksuelt misbrukt i ca 3år av far, meldte selv til bv ved 16års alderen og ble da flyttet. Hva tenker dere om dette: I papirene mine står det blant annet" hjelpeapparatet i kommune var ikkje uvitende om den alvorlige situasjonen i heimen. Me har forstått det slik at dei har sett trong for meir tiltak i familien, og at dei var bekymret for far sitt rusmisbruk og for at omsorgen kan ha vore for dårlig etter at mor døydde." " I den aktuelle saka er det vår oppfatning at kommune sitt hjelpeapparatet ut i fra sitt arbeid med familien vurderte at jenta hadde behov for hjelp, men barnevernstjenesten ikke kom i posisjon til jenta." Barnevernstjenesten viste at familien hadde det vanskelig, m.a. at mor døydde då jenta var lita og at far arbeidet mykje, samstundes som økonomien var anstrengt. Barnevernstjenesten har hatt mistanke om at far har alkoholproblem. Dette har vi tatt opp med han, han avviste det. " Det har vore ei utfordring for deler av hjelpeapparatet i kommunen å opprettholde kontakt med familien/ enkeltpersoner. " Innrømmer problemet når han er noke edru, vil ikkje ha noke hjelp" Borna har særskilde behov for omsorg av stabile voksne i tillegg til far. " Dette er litt av det som står, noen tanker? Anonymkode: ada7f...4f9 Den første tanken som slår meg er at de fraskriver seg alt ansvar. Det er som om overgrepene aldri fant sted. Hensynsløs og mangelfull journalføring. Sikkert gjort med hensikt for å slippe å få søksmål i mot seg. Anonymkode: 8f053...f42 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Del Skrevet 18. mars Dette ville jeg absolutt gått videre med hvis du klarer! Her står det jo svart på hvitt at de visste, uten å egentlig gjøre noe. Anonymkode: a6ed1...133 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Del Skrevet 18. mars Hjerteskjærende lesning Jeg ville kontaktet en advokat som kan hjelpe deg videre. Du fortjener å få rettferdighet og oppreisning ❤️ Anonymkode: 4f7ac...0de 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): På meg virker det som om du har en sak. Ville sjekket videre med disse: https://www.rettferdnorge.no/ Anonymkode: 82afa...1c6 Der har eg sjekket, fikk svar at de mener jeg må gå til kommune og be om erstatning. Men vet ikke om jeg har noe å lage sak på eller hvordan. Anonymkode: ada7f...4f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars Du har definitivt en sak, håper virkelig du går videre med dette! Anonymkode: 00e5f...645 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 20.46): Den første tanken som slår meg er at de fraskriver seg alt ansvar. Det er som om overgrepene aldri fant sted. Hensynsløs og mangelfull journalføring. Sikkert gjort med hensikt for å slippe å få søksmål i mot seg. Anonymkode: 8f053...f42 Sitat frå deg/mappa di" I den aktuelle saka er det vår oppfatning at kommune sitt hjelpeapparatet ut i fra sitt arbeid med familien vurderte at jenta hadde behov for hjelp, men barnevernstjenesten ikke kom i posisjon til jenta." Kva meiner BV når dei skriv at "barnevernstjenesten ikke kom i posisjon til jenta"? Anonymkode: 6dafd...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sitat frå deg/mappa di" I den aktuelle saka er det vår oppfatning at kommune sitt hjelpeapparatet ut i fra sitt arbeid med familien vurderte at jenta hadde behov for hjelp, men barnevernstjenesten ikke kom i posisjon til jenta." Kva meiner BV når dei skriv at "barnevernstjenesten ikke kom i posisjon til jenta"? Anonymkode: 6dafd...e5d Det vet jeg ikke, lure og på dette. Ts Anonymkode: ada7f...4f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 20.27): Hei! Går igjennom mine mapper hos barnevernet, og det dukker opp ting som jeg stusser på, reagerer på. Jeg vokste opp med mor og far, mot døde då eg var lita. Far hadde alkoholproblemer. Det jeg ønsker ærlige svar på er om dette er noe å ta opp med barnevernet, eventuelt advokat, føler at det er blitt gjort for lite for meg ? Jeg ble seksuelt misbrukt i ca 3år av far, meldte selv til bv ved 16års alderen og ble da flyttet. Hva tenker dere om dette: I papirene mine står det blant annet" hjelpeapparatet i kommune var ikkje uvitende om den alvorlige situasjonen i heimen. Me har forstått det slik at dei har sett trong for meir tiltak i familien, og at dei var bekymret for far sitt rusmisbruk og for at omsorgen kan ha vore for dårlig etter at mor døydde." " I den aktuelle saka er det vår oppfatning at kommune sitt hjelpeapparatet ut i fra sitt arbeid med familien vurderte at jenta hadde behov for hjelp, men barnevernstjenesten ikke kom i posisjon til jenta." Barnevernstjenesten viste at familien hadde det vanskelig, m.a. at mor døydde då jenta var lita og at far arbeidet mykje, samstundes som økonomien var anstrengt. Barnevernstjenesten har hatt mistanke om at far har alkoholproblem. Dette har vi tatt opp med han, han avviste det. " Det har vore ei utfordring for deler av hjelpeapparatet i kommunen å opprettholde kontakt med familien/ enkeltpersoner. " Innrømmer problemet når han er noke edru, vil ikkje ha noke hjelp" Borna har særskilde behov for omsorg av stabile voksne i tillegg til far. " Dette er litt av det som står, noen tanker? Anonymkode: ada7f...4f9 Spørsmålet er hvor gammel du er i dag, og hvordan det har gått med deg i dag? Er du ufør eller er du i jobb? Anonymkode: 30e4a...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars Du bør ha en god sak her, ja. Ta kontakt med advokat med erfaring på dette, for rådgivning videre. Anonymkode: 22c62...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars -mor død når barnet var liten - far utsatt barnet for incest De 2 setningene holder for meg. Jeg tenker JA ta kontakt med adv. Du kan ha en god sak her. Men dessverre er det slik at jo mer ressurssterk du er blitt som voksen jo Mindre "varige men/skadet" er du av din barndom. Har du derimot hatt mye med psykiatrien å gjøre grunnet din barndom så husk å få med ALL dokumentasjon fra helsevesenet. Anonymkode: 005ba...775 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): -mor død når barnet var liten - far utsatt barnet for incest De 2 setningene holder for meg. Jeg tenker JA ta kontakt med adv. Du kan ha en god sak her. Men dessverre er det slik at jo mer ressurssterk du er blitt som voksen jo Mindre "varige men/skadet" er du av din barndom. Har du derimot hatt mye med psykiatrien å gjøre grunnet din barndom så husk å få med ALL dokumentasjon fra helsevesenet. Anonymkode: 005ba...775 Altså opp i mot rettsystemet. Sånn ellers er det jo bare fantastisk om du har klart deg fint i voksenlivet ❤️ Anonymkode: 005ba...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet er hvor gammel du er i dag, og hvordan det har gått med deg i dag? Er du ufør eller er du i jobb? Anonymkode: 30e4a...33f Prøver å være i jobb, er vanskelig, har mye fravær, pga smerter i kroppen, legene sier det er sen skader pga traumer fra barndommen, sliter med søvn, mageproblemer, (ibs) posttraumatisk stress, møt " veggen" noen ganger og vært sykemeldt i lengre perioder, gått til psykolog i 3-4år, sluttet for ca 6år siden,lege anbefaler at jeg begynner igjen ( psykologen min sluttet og jeg har gruet meg til å begynne hos en ny,) sliter med selvbildet, det å stole på folk er veldig vanskelig, flace backs, mareritt, osv, sliter mye, men har jobb, og prøver så godt jeg kan. Noen dager er mye verre enn andre, er veldig opp å ned, folk sier jeg bør være stolt over alt jeg har klart og klarer, er 36år nå, fikk meg en smell for 3år siden, kroppen sviktet helt, og vært sykemeldt og gått på nav, men nå i jobb igjen, sånn har det vært hele veien, av og på. Men jeg kjemper mye , jeg vil være i jobb, jeg vil klare meg, og det går en stund, så er det rett ned igjen, til jeg klarer å komme meg opp igjen. Ts Anonymkode: ada7f...4f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:03 #16 Del Skrevet lørdag kl 15:03 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Prøver å være i jobb, er vanskelig, har mye fravær, pga smerter i kroppen, legene sier det er sen skader pga traumer fra barndommen, sliter med søvn, mageproblemer, (ibs) posttraumatisk stress, møt " veggen" noen ganger og vært sykemeldt i lengre perioder, gått til psykolog i 3-4år, sluttet for ca 6år siden,lege anbefaler at jeg begynner igjen ( psykologen min sluttet og jeg har gruet meg til å begynne hos en ny,) sliter med selvbildet, det å stole på folk er veldig vanskelig, flace backs, mareritt, osv, sliter mye, men har jobb, og prøver så godt jeg kan. Noen dager er mye verre enn andre, er veldig opp å ned, folk sier jeg bør være stolt over alt jeg har klart og klarer, er 36år nå, fikk meg en smell for 3år siden, kroppen sviktet helt, og vært sykemeldt og gått på nav, men nå i jobb igjen, sånn har det vært hele veien, av og på. Men jeg kjemper mye , jeg vil være i jobb, jeg vil klare meg, og det går en stund, så er det rett ned igjen, til jeg klarer å komme meg opp igjen. Ts Anonymkode: ada7f...4f9 Du er 36. År, og dette er altså mer enn 20 år siden. Da kan det bli vanskelig å vinne frem. Men det vet du ikke før du har diskutert med en advokat som kan slike saker. Uansett vil det bli en beintøff prosess frem til en rettssak, ender den med tap, blir det enda verre, særlig om du blir idømt motpartens saksomkostninger. Er det politianmeldt? Noen ytterst få saker kan gå igjennom hos kontoret for voldssaker uten politianmeldelse, men her er og tiden som har gått din uvenn. Skal du gjøre noe, så er advokat rimelig raskt stedet å begynne. Anonymkode: 30e4a...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:19 #17 Del Skrevet lørdag kl 15:19 Veldig leit at de visste men ikke gjorde noe ❤️❤️ gå videre om du klarer, du har en sak tror jeg. Anonymkode: 3e338...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:54 #18 Del Skrevet lørdag kl 18:54 Du har en sak, virker det som. har en mistanke om omsorgssvikt, og det som kan oppstå i såpass dårlige omsorgsvilkår mtp rus, (overgrep etc), så kan man som barnevern selvsagt ikke sitte å vente på, eller i det hele tatt forvente at far innrømmer sitt rusbruk, dårlige omsorgsevne - før man tar affære. Veldig trist å lese hva du har opplevd. Du har ikke fått den barndommen du skulle hatt. Anonymkode: 18514...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:58 #19 Del Skrevet lørdag kl 18:58 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Prøver å være i jobb, er vanskelig, har mye fravær, pga smerter i kroppen, legene sier det er sen skader pga traumer fra barndommen, sliter med søvn, mageproblemer, (ibs) posttraumatisk stress, møt " veggen" noen ganger og vært sykemeldt i lengre perioder, gått til psykolog i 3-4år, sluttet for ca 6år siden,lege anbefaler at jeg begynner igjen ( psykologen min sluttet og jeg har gruet meg til å begynne hos en ny,) sliter med selvbildet, det å stole på folk er veldig vanskelig, flace backs, mareritt, osv, sliter mye, men har jobb, og prøver så godt jeg kan. Noen dager er mye verre enn andre, er veldig opp å ned, folk sier jeg bør være stolt over alt jeg har klart og klarer, er 36år nå, fikk meg en smell for 3år siden, kroppen sviktet helt, og vært sykemeldt og gått på nav, men nå i jobb igjen, sånn har det vært hele veien, av og på. Men jeg kjemper mye , jeg vil være i jobb, jeg vil klare meg, og det går en stund, så er det rett ned igjen, til jeg klarer å komme meg opp igjen. Ts Anonymkode: ada7f...4f9 Er det noe du liker å gjøre, som du slapper av med og som kunne bli en jobb på sikt? Det kan være lurt å starte hos psykolog igjen, da gjennom det offentlige (dps), ikke bare for terapi, men for en utredning , som også er verdifull mtp rettigheter og tilrettelegging fra evt jobb, og ytelser fra NAV. Mest sannsynlig vil psykologen din på DPS kunne hjelpe deg i dialog med nav og si noe om hva plagene dine skyldes. Sammen kan en kanskje finne ut av jobb eller aktiviteter som kan funke for deg i hverdagen. Anonymkode: 18514...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:39 #20 Del Skrevet tirsdag kl 19:39 AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 19.54): Du har en sak, virker det som. har en mistanke om omsorgssvikt, og det som kan oppstå i såpass dårlige omsorgsvilkår mtp rus, (overgrep etc), så kan man som barnevern selvsagt ikke sitte å vente på, eller i det hele tatt forvente at far innrømmer sitt rusbruk, dårlige omsorgsevne - før man tar affære. Veldig trist å lese hva du har opplevd. Du har ikke fått den barndommen du skulle hatt. Anonymkode: 18514...5a5 Fått vite nå at noen hadde ringt inn bekymringsmelding flere ganger, men på privaten, dermed er ikke dette dokumentet i mine papirer, svaret dei fikk var at barnevernet var redde for konsekvensene dei kunne få siden far ikke ville ha hjelp. Ts Anonymkode: ada7f...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå