Gå til innhold

Venninne som er utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis vedkommende ikke vil vite at partneren er utro engang, da er det ikke mye håp. Kvitt deg med sånne rare mennesker fra livet ditt. 

Anonymkode: a083e...8aa

Det er jo bare sex, ikke verdens undergang! 

Anonymkode: fe4dc...225

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun hadde hatt et ons som hun angret på i etterkant og ikke hadde kontakt med elskeren etterpå, så hadde jeg kunnet latt være å gjøre noe.

Men hun du beskriver, ts, både hun og elskeren er så kynisk, tar så enorme risikoer at jeg mistenker at de ønsker å bli tatt. Eller de er i hvert fall villig til å ta risikoen på å bli tatt. Ikke bare det, de er villige til å gjøre det på en måte som vil såre deres respektive partnere maksimalt. Det er noe ondskapsfullt i denne måten å være utro på. Ondskapsfullt og narsissistisk.

Jeg hadde varslet mannen og fortalt det. Hadde uansett ikke kunnet fortsette å være venninne med henne, for hun viser at hun er villig til å skade både sine nærmeste og sine venner. Og om en såpass kalkulert, narsissistisk og ondskapsfull person som henne får sjansen til å pønske ut en plan, så er jeg overbevist om at hun vil dikte opp en falsk historie, hvor du blir synderen, Ts.

Jeg ville sagt det direkte til mannen, så får han en fordel, hun vil ikke rekke å pønske ut en løgnhistorie.

Du må gjøre dette nå, ikke la den stakkars mannen gå og tro at han skal gifte seg med henne til neste år.

Anonymkode: a2ec6...0f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Klassifiserer du det som en feil når det er pågående løgn og bedrageri ovenfor to familier over en lang periode, hvor kalkulert manipulasjon er tilstede og ydmykheten rundt at andre rundt vet om det?

For det er for meg så mange repeterende "feil" med svært mange valg involvert. Aktive valg om å gjøre feil, fordi man setter ens egen lyst over helsen til den man er i familie med. Det er jo toppen av egoisme.

Jeg synes partnerne fortjener å vite slik at de ikke behøver å kaste bort mer tid på en partner som ikke har respekt for dem. De fortjener å ha valget, hovrvidt de er ok med det eller ikke.

Anonymkode: 233fb...a34

Jeg klassifiserer det som svært vanskelig uansett hva man velger å gjøre.

Anonymkode: 88508...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min venninne gjort noe slikt så hadde jeg mistet all respekt for henne, og det har dermed ikke vært noe vennskap å berge. Hvis hun kan svikte sin partner (og sine barn!) og andre venninner så til de grader, hadde jeg ikke greid å stole på henne igjen. 

Hadde blitt et ultimatum. "Enten forteller du, eller så gjør jeg det. Så håper jeg du med tiden får skikk på livet ditt igjen og forstår hvor mye du har ødelagt."

Anonymkode: b5026...98e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får en til å lure noen ganger hvorfor man ikke skal si ifra ifølge flere, en kan alltid si ifra anonymt så en ikke tar støyten selv. Skulle tro det var utro mennesker som oppfordrer andre til å ikke si noe. Det er jo mye mer forferdelig å være den som blir bedratt og vite at ingen gadd å fortelle deg noe. Tid av livet ditt som er mistet, hvor du selv kunne ta en avgjørelse. Det er kun råttent av vennen din å fortelle deg dette ts. Hun prøver å nå forståelse og bare "måtte si det". Måtte få det ut fordi hun sikkert har dårlig samvittighet. Om hun ikke har det driter hun i mannen sin i hvert fall. Høres ikke ut som en person å spare på egentlig.

Anonymkode: 3866f...410

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min venninne gjort det der, hadde vi ikke vært venner lengre og mannen hadde fått beskjed om utroskapen. Gjerne med bevis hvis jeg hadde det.

You do you, men har vi så forskjellige grunnleggende verdier, har vi ingenting i livene til hverandre å gjøre 

Endret av Diana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 20.02):

Da min venninne var utro mot samboeren sin, så ga jeg hu et valg. «Enten så forteller du det til samboeren din eller så gjør jeg det». Hu endte opp med å gjøre det selv, og jeg avsluttet kontakt med venninnen min. 
Opplevd utroskap selv og det er noe av det vondeste jeg har måtte gå igjennom.

Anonymkode: 752aa...79e

Hadde gjort det samme.

Hadde aldri orket et vennskap med en sånn person.

Har nulltoleranse for utroskap.

Anonymkode: 8dd7a...bbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sladret til samboeren hennes. Det der med å bedra partneren sin er så pillråttent å gjøre mot noen, at slike personer fortjener ikke å beskyttes og skjermes mot å bli avslørte som de drittsekkene de er.

Anonymkode: faf79...dcc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...