Gå til innhold

Venninne som er utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kamerat av mannen min brukte oss som alibi, uten at vi visste.

En søndagskveld ringte konen hans til meg og spurte etter mannen sin, hun hadde ikke fått tak i ham, og han hadde sagt at han bodde hos oss i helgen (de var fra et sted et par timer unna) på grunn av kurs/trening med jobben.

Jeg skjønte raskt at her var det ugler i mosen, men jeg hørte at hun var på randen til å begynne å gråte, og det kom ikke på tale å dikte opp noen historier for å beskytte en som holder på med svik. Jeg fortalte henne at han ikke var hos oss, og fikk da vite at han ved flere anledninger hadde sagt at han overnattet hos oss. Bare oppspinn.

Hun gråt i telefonen, og jeg ble så lei meg på hennes vegne. Det er så lavmål å holde på sånn! De ble skilt, og jeg så aldri mannen hennes igjen.

Hadde ikke giddet å ha en slik venninne eller venn.

Anonymkode: 4b454...b85

• Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er den andre dama ei venninne av deg? I så fall sier det seg selvD 

Anonymkode: e378e...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har alltid tenkt at jeg hadde villet vite det, hvis min samboer var utro. Og tenker at jeg derfor ville sagt fra selv - eller som nevnt over; enten forteller du det, eller så gjør jeg det.

Men har aldri vært i den situasjonen, så kan ikke si hva jeg faktisk ville gjort.

Tenker bare at jeg ville opplevd det som ekstra sårt, hvis jeg fant ut at andre visste at jeg ble bedratt uten å si noe til meg. 

Anonymkode: 83b2b...bba

Jeg har egentlig tenkt motsatt, at jeg ikke hadde villet vite. Da tar jeg samtidig utgangspunkt i at utroskapen var et engangstilfelle. Når det gjelder langvarig utroskap, som her, så er jeg mer usikker - det er vanskelig å sette seg inn i, for det er jo så grensesløst jævlig gjort mot partneren sin. 

Tenker uansett at det bør komme fra partneren selv, eller den andre som har vært bedratt i en slik relasjon, det er ingen andres business. 

Klarer for øvrig ikke fatte og begripe hvordan noen kan stelle i stand et slikt rør.

Anonymkode: 1cd2e...b63

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får pent stå for sine valg. Enten forteller du det til partneren hennes eller hun selv. Er hun redd for at du skal si det? Tør hun ikke stå for sine valg? Det blir hennes problem. Det at hun tar dårlige valg skal ikke gå utover andre. Hun vet jo det følger konsekvenser med noe slikt. 

Anonymkode: a083e...8aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du skal bare gi faen og ikke by deg.

Anonymkode: 574f2...a5a

Enig.

Hadde aldri tystet på en nær venninne om sånt, aldri satt et ultimatum heller. 

Anonymkode: e40fd...d08

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde, som andre her har sagt, sagt rett ut at jeg forventet at hun selv fortalte partner om det og at jeg ellers ville fortelle det direkte selv. Jeg er ikke så ekstremt prinsipiell og firkantet av meg, men hadde en venn(inne) av meg holdt på sånn som det beskrives her hadde vi vært så moralsk inkompatible at jeg ikke hadde vært så redd for at vennskapet røk heller. Det finnes jo så mange ålreite mennesker at det ikke er så nøye om jeg mister en som viser seg å være så totalt uten omtanke for andre.

Anonymkode: fa94d...691

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg ville fortalt, men ville i hvert fall vært tydelig at dette ikke er greit og at jeg ikke ville vite noe eller involveres på noen måte. Det vil antagelig komme for en dag, før eller senere.... Din venninne vil i frustrasjon over følgene det kan medføre, buse ut med at du visste... hele tiden, og så blir du en slags "syndebukk" og bli satt i samme kategori i vennegjengen også, ville vært veldig forsiktig her. 

Anonymkode: 7a7cc...57e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikj om dette går. Men kan man ta skjult nr på telefonen og sende en melding til de involverte og sei fra kva som foregår? 

Anonymkode: 8f29e...320

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er så reckless som du beskriver er det ikke lenge til de blir tatt.. herregud for noen idioter. Bare hold deg unna, og si «nei takk, dette er jeg ikke interessert i å høre på» hvis hun absolutt vil fortelle og prate om det. Om et par mnd kommer hun sippende på døra og vil ha sympati..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da min venninne var utro mot samboeren sin, så ga jeg hu et valg. «Enten så forteller du det til samboeren din eller så gjør jeg det». Hu endte opp med å gjøre det selv, og jeg avsluttet kontakt med venninnen min. 
Opplevd utroskap selv og det er noe av det vondeste jeg har måtte gå igjennom.

Anonymkode: 752aa...79e

Så god venn du er… 

Dere andre som er tøffe i kjeften. Mind your own business!

Anonymkode: 47e04...e22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig.

Hadde aldri tystet på en nær venninne om sånt, aldri satt et ultimatum heller. 

Anonymkode: e40fd...d08

Har du opplevd utroskap?

Anonymkode: 233fb...a34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så god venn du er… 

Dere andre som er tøffe i kjeften. Mind your own business!

Anonymkode: 47e04...e22

Har du vært offer for utroskap og traumene det forårsaker?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at hun kan bare slutte å fortelle meg om denne utroskapen. Og at det er dårlig gjort å involvere meg i dette her. 

Folk må gjøre sine egne dårlige valg. Men ikke bland meg i det! 

Anonymkode: 4a5f5...a38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har du opplevd utroskap?

Jeg har opplevd utroskap. Hadde en nær venninne som lå med en fyr i et forhold. Han fikk henne til å tro at han skulle forlate samboeren sin. Jeg sa ingenting, men valgte å støtte min venninne (selv om jeg vet at det hun gjorde ikke var rett). Hun er tross alt min venninne, og hennes vennskap betyr mye for meg. Alle gjør feil. 

Anonymkode: 88508...225

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å ha tillit i et vennskap, dersom min venninne oppførte seg sånn i et forhold med en av de hun "skal" elske høyest i verden.

Du må jo kjenne på hvordan det påvirker din samvittighet, dersom du ikke gjør noe med den informasjonen du har fått, så må du kjenne etter om dette vennskapet er verdt å beholde. Jeg ville nok enten lagt frem et ultimatum som noen over her har gjort, eller så ville jeg avsluttet vennskapet. 

Anonymkode: 363db...f92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke snu ryggen til denne kvinnen. Jeg ville avsluttet vennskapet. Det er moralsk forkastelig det hun gjør. Hadde hun i det minste vært på randen til brudd i et ulykkelig ekteskap eller noe. Hun har det bare morro og driter i konsekvensene. Masse folk er involvert. Jeg hadde ikke klart å gå i bryllupet, og jeg hadde terminert vennskapet. Beklager at du har en sånn venninne. Jeg ville valgt bedre venner. 

Anonymkode: f1c67...1f9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bland deg borti dette, -og jeg snakker av erfaring da jeg har sett andre gjort akkurat det, og selv måtte ta støyten. 

Ikke alle ønsker å vite at deres partner er utro, -og jeg kommer også i den kategorien. Om min mann får et bedre liv av å ha en affære, så la det gå så lenge at vår familie består og barna får ha hjemmet sitt. 

Det er derfor det er så viktig å legge litt energi i eget forhold, -for å unngå at partneren føler behov for noe mer! 

Mvh Voksen kvinne

Anonymkode: fe4dc...225

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd utroskap. Hadde en nær venninne som lå med en fyr i et forhold. Han fikk henne til å tro at han skulle forlate samboeren sin. Jeg sa ingenting, men valgte å støtte min venninne (selv om jeg vet at det hun gjorde ikke var rett). Hun er tross alt min venninne, og hennes vennskap betyr mye for meg. Alle gjør feil. 

Anonymkode: 88508...225

Klassifiserer du det som en feil når det er pågående løgn og bedrageri ovenfor to familier over en lang periode, hvor kalkulert manipulasjon er tilstede og ydmykheten rundt at andre rundt vet om det?

For det er for meg så mange repeterende "feil" med svært mange valg involvert. Aktive valg om å gjøre feil, fordi man setter ens egen lyst over helsen til den man er i familie med. Det er jo toppen av egoisme.

Jeg synes partnerne fortjener å vite slik at de ikke behøver å kaste bort mer tid på en partner som ikke har respekt for dem. De fortjener å ha valget, hovrvidt de er ok med det eller ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke bland deg borti dette, -og jeg snakker av erfaring da jeg har sett andre gjort akkurat det, og selv måtte ta støyten. 

Ikke alle ønsker å vite at deres partner er utro, -og jeg kommer også i den kategorien. Om min mann får et bedre liv av å ha en affære, så la det gå så lenge at vår familie består og barna får ha hjemmet sitt. 

Det er derfor det er så viktig å legge litt energi i eget forhold, -for å unngå at partneren føler behov for noe mer! 

Mvh Voksen kvinne

Anonymkode: fe4dc...225

Hvis vedkommende ikke vil vite at partneren er utro engang, da er det ikke mye håp. Kvitt deg med sånne rare mennesker fra livet ditt. 

Anonymkode: a083e...8aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...