AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Skrevet 18. mars Jeg er gravid i uke 20, og har siste uken ca hatt mye smerter i korsrygg som stråler ned på baksiden av lårene, nesten helt ned til knærne. Merker også at jeg blir veldig sliten i underlivet - hvis det gir mening 😅 altså "øm" nesten på innsiden av lårene helt øverst. Smertene kommer hvis jeg står/går mye på hardt underlag, eller sitter lenge av gangen. Lurer på om det kan være bekkenløsning på gang? Eller kan det være noe annet jeg bør gå til legen med liksom? Hvordan startet bekkenløsning for deg? og ble det verre og verre, eller var det likt hele veien? Er mitt andre svangerskap, men første gang merket jeg ikke noe til sånt... Anonymkode: 871bd...1ec
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Skrevet 18. mars Jeg merket det med akutt og veldig vondt i det ene IS-leddet. Varierte litt fra dag til dag og gjennom dagen (og om det satt i høyre, venstre eller begge IS-ledd), men totalt sett relativt likt hele resten av svangerskapet. Etter fødsel ble det mye bedre, var nesten helt tilbake etter fire måneder, tror jeg. Hadde heller gått til fysio enn lege. God bedring😊 Anonymkode: 99f69...226
Gaia Skrevet 18. mars #3 Skrevet 18. mars Jeg merket det med korsryggsmerter og smerter fra midjen og nedover baksiden av rumpa, samt på utsiden og nedover øverste del av lårene.
katties Skrevet 18. mars #4 Skrevet 18. mars Den første gangen jeg fikk det var det ikke veldig alvorlig. Jeg merket bare at det var litt vanskelig å løfte beina, men jeg trodde det bare var pga hevelse. Det ble faktisk værre etter fødsel, for da merket jeg at det gjorde vondt å flytte beina til siden eller å dytte noe som helst med beina. Andre gangen ble det først vondt foran, på symfysen, deretter bak, rundt nedre korsrygg. Tredje gang ble det plutselig vondt å ha beina i hvilken som helst stilling - var som om det var noe galt med hofteleddene, men fikk etter hvert alle symptomene på bekkenløsning, pluss litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå