AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Hei, Jeg vil gjerne ha litt innspill på hva som kan være lurest. Oppstart i ny jobb er 01/08, jeg rekker ikke å avvikle ferien min hos gammel arbeidsgiver, før jeg da går over i ny jobb. Ville du sagt opp så du var «arbeidsledig» i Juli, eller ville du sagt opp så du var i arbeid frem til 01/08? Finnes det alternativt andre løsninger? Anonymkode: f93ae...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars Kan du ikke bare avtale med nåværende arbeidsgiver at du tar ut ferien din i juli før du slutter? Ikke uvanlig å ta ut ferie de siste ukene man er ansatt. Anonymkode: 30d2a...b10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #3 Del Skrevet 18. mars Husk at du mister rettigheter hvis du sier opp selv, er arbeidsledig, og noe skulle skje! Anonymkode: 30d2a...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Husk at du mister rettigheter hvis du sier opp selv, er arbeidsledig, og noe skulle skje! Anonymkode: 30d2a...b10 Har jo en signert kontrakt med ny arbeidsgiver, hvilke rettigheter har jeg behov for, tenker du? Anonymkode: f93ae...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke bare avtale med nåværende arbeidsgiver at du tar ut ferien din i juli før du slutter? Ikke uvanlig å ta ut ferie de siste ukene man er ansatt. Anonymkode: 30d2a...b10 Det er allerede to andre som har sagt opp sine stillinger, i samme tidsrom, så jeg tviler på at sjefen vil la meg avvikle ferie i oppsigelsestiden. Anonymkode: f93ae...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Del Skrevet 18. mars Men du kan vel kreve at ferien blir lagt i oppsigelsestiden? Kanskje arbeidsgiver ikke vil gi deg siste måneden før oppstart i ny jobb, men så vidt jeg skjønner kan du få den. Hvis du vil ha den. Eller hva med bare å jobbe til 31.7. og ta ferie i august? Anonymkode: d112e...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du kan vel kreve at ferien blir lagt i oppsigelsestiden? Kanskje arbeidsgiver ikke vil gi deg siste måneden før oppstart i ny jobb, men så vidt jeg skjønner kan du få den. Hvis du vil ha den. Eller hva med bare å jobbe til 31.7. og ta ferie i august? Anonymkode: d112e...ab0 Oppstart i ny jobb er 01/08, så det kan bli vanskelig 😅 men jeg skal lese meg opp på lenken du la ut, tusen takk. Anonymkode: f93ae...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Del Skrevet 18. mars Hvis ikke jeg hadde forpliktelser i sommer (som barn som har ferie), så ville jeg bare latt være å ta ut ferie og fått mer penger 🤑 Men jeg er veldig glad i penger da, må innrømme det. Anonymkode: 205cd...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppstart i ny jobb er 01/08, så det kan bli vanskelig 😅 men jeg skal lese meg opp på lenken du la ut, tusen takk. Anonymkode: f93ae...054 He, he, litt kortslutning fra meg der, ja. Uansett, a) du kan ta ut ferien din i ferieperioden, juni eller juli samme hva leder sier (så vidt jeg skjønner av ferieloven), eller b) hvis du sier opp i mars og har tre måneders oppsigelse kan du ta ferien din etter eget ønske i juli. Anonymkode: d112e...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 18. mars #10 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har jo en signert kontrakt med ny arbeidsgiver, hvilke rettigheter har jeg behov for, tenker du? Anonymkode: f93ae...054 Rettigheter du måtte ha i nåværende arbeidsgivers forsikringsordninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #11 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har jo en signert kontrakt med ny arbeidsgiver, hvilke rettigheter har jeg behov for, tenker du? Anonymkode: f93ae...054 Sykepenger, hvis du blir sykmeldt i juli. Anonymkode: 9d347...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Del Skrevet 19. mars Jeg tar alltid litt fro mellom to jobber. F.eks jobben jeg er i nå startet jeg i 1februar. Da sa jeg opp så jeg jobbet første uka i januar og tok tre uker fri. Jeg trenger det for å nullstille meg. Å gå fra en jobben til den ny dagen etter har jeg aldri klart. Anonymkode: de49d...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #13 Del Skrevet 19. mars Du kan jo avvikle ferie hos ny arbeidsgiver også? Anonymkode: 6f38d...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 19. mars #14 Del Skrevet 19. mars Du har ikke rett til å ta ut ferie hos nåværende arbeidsgiver i juli, så lenge det er tid hos ny arbeidsiver til å avvikle innenfor hovedferieperioden (ut september). Det vil det jo være tid til når du starter i august. Allerede innvilget ferie kan dog ikke trekkes inn med begrunnelse at du sier opp. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #15 Del Skrevet 19. mars Glitnir skrev (10 minutter siden): Du har ikke rett til å ta ut ferie hos nåværende arbeidsgiver i juli, så lenge det er tid hos ny arbeidsiver til å avvikle innenfor hovedferieperioden (ut september). Det vil det jo være tid til når du starter i august. Allerede innvilget ferie kan dog ikke trekkes inn med begrunnelse at du sier opp. Nei, derfor tenkte jeg at det kanskje var best å levere oppsigelsen min så jeg får fire uker "ferie" i Juli. Er selvsagt mulig å be om ferie hos ny arbeidsgiver, føler bare at det er litt dårlig "stil". Anonymkode: f93ae...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå